دستاوردهای دفاع مقدس قدرت مسؤولان را بالا برد

کد خبر: 543341

معاون رئیس جمهور گفت: اگر امروز وزیر خارجه ما با قدرت می‌ایستد که می‌گوید هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید به دلیل دستاوردها و ارزش‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های خانواده شهدا به وجود آمده است.

خبرگزاری فارس: مسعود سلطانی‌فر پنج‌شنبه شب در یادواره شهدای دوهزار بخش خرم‌آباد تنکابن اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس را به عنوان طلایی‌ترین تاریخ سیاسی معاصر کشورمان می‌شناسیم.
وی با بیان اینکه خطاب من به نسلی است که جنگ را ندیده است، افزود: ما در 200 سال گذشته در چندین مناظره و جنگ با دشمنان خارجی جنگیده‌ایم در طول دو جنگ که ما با روس‌ها به فاصله 13 سال انجام داده‌ایم 40 درصد از خاک ایران جدا شد.
سلطانی‌فر با اشاره به ابنکه در سال 1355 یک‌سری درگیری‌های مرزی بین شاه و رژیم عراق به وجود آمد و شاه با همه امکاناتی که داشت نتوانست درگیری‌های محدود مرزی را مدیریت کند، گفت: بعد از انقلاب اسلامی با تحریک صدام که «تو می‌توانی خوزستان را بگیری» شروع به جنگ کرد تا جمهوری اسلامی را ساقط کند.
معاون رئیس جمهور در این زمینه خاطرنشان کرد: آنها در یک یورش 30 تا 40 روزه 70 شهر، هزار روستا و حدود یک‌هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک ما را تصرف کردند خیلی‌ها فکر می‌کردند که ما دیگر توان مقابله با این یورش و تهاجم را نداریم، تا اینکه بعد از سازماندهی نیروهای مردمی و سپاه و بسیج توانستیم نخستین پیروزی حصر آبادان را انجام دهیم.
سلطانی‌فر افزود: خیلی‌ها می‌گویند برای چه ما باید در عراق و سوریه بجنگیم و هزینه کنیم آنها هیچ ربطی به ما ندارند، اگر امروز ما در سوریه و عراق از حرم اهل بیت(ع) دفاع نمی‌کردیم اگر با تکفیر‌ها و داعش و دشمنان انقلاب اسلامی در آنجا وارد جنگ نمی‌شدیم در داخل خاک خودمان باید بجنگیم و آنها لب مرز یا داخل کشور ما بودند.
وی با بیان اینکه درایت و تدبیر برای ما امنیت به وجود آورده، تصریح کرد: ما در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که در همه اطراف‌مان جنگ داخلی، خونریزی، کشتار، انفجار و مباحث مختلف ناامنی وجود دارد تنها جایی که خوشبختانه به برکت درایت رهبری معظم انقلاب، مسؤولان، نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی از یک امنیت ثبات و پایداری برخوردار است جمهوری اسلامی ایران است که این امنیت مرهون درک صحیح از وضعیت، موقعیت و نیازهای استراتژیک کشور است.
سلطانی‌فر در ادامه اضافه کرد: باید قدر شهدا را بدانیم که در طلایی‌ترین دوران تاریخی سیاسی ایران ارزشمند‌ترین دارایی خودشان که جانشان بود، برای حفظ ارزش‌های نظام و جمهوری اسلامی گذشتند تا ما امروز بتوانیم یک ایرانی آباد با عظمت امن و سرافزار داشته باشیم ما باید این ارزشمندترین دوران تاریخی معاصر ایران را حفظ کنیم و حتما نسل‌های بعدی افتخارآمیزتر از ما از آنها یاد می‌کنند.
وی در پایان افزود: اگر امروز وزیر خارجه ما با قدرت می‌ایستد که می‌گوید هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید به دلیل دستاوردها و ارزش‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس به برکت خون شهدا، ایثارگری‌های خانواده شهدا به وجود آمده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها