ماجرای حمله شدید آیت الله مصباح به بیت امام چه بود؟

کد خبر: 717325

اکنون برخی بستگان امام خمینی (ره). برخی حق را می شناسند، اما مانند ابوجهل تا پای جان آن را انکار میکنند. روح برتری طلبی، قانع نشدن به حق خود و تسلیم نشدن در برابر حق از عوامل روانی است که برخی آگاهانه و عامدانه حق را انکار می کنند.

 آیت الله مصباح
سرویس سیاسی فردا: آیت الله مصباح یزدی چندی پیش در گفتگویی با عصر اندیشه ضمن بیان برخی از مردودی ها در دوران پیامبر گفته بود: در سال‌های ابتدای بعثت، از جمله ماجرای وفات رسول خدا، بسیاری از بستگان و اصحاب پیامبر رفوزه شدند. آن امتحان برای ١٤٠٠ سال پیش بود و از آن زمان جامعه رشد بیشتری کرده است. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام خمینی (ره). برخی حق را می شناسند، اما مانند ابوجهل تا پای جان آن را انکار میکنند. روح برتری طلبی، قانع نشدن به حق خود و تسلیم نشدن در برابر حق از عوامل روانی است که برخی آگاهانه و عامدانه حق را انکار می کنند، و حتی در مقابل حق سرمایه گزاری میکنند. ما منطق، ارزش ها، سیره پیامبر و اهل بیت را داریم، اما آسیبی که همه این ها را مخدوش می کند، تحریف است.
چه کسانی امام را تحریف می‌کنند؟ اینجا بخوانید
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه «گاهی برای تحریف امام به متشابهات کلام امام استناد و شأن نزول آن را انکار می کنند»، اذعان کرد: تحریف‌گران با ابزارهای مختلف از جمله جنگ روانی و افترا و تهمت به میدان آمده اند و برای آنها هدف وسیله را توجیه می‌کند، اما ما جز حق را نباید ترویج کنیم و جز از وسیله حق نمی‌توانیم استفاده کنیم. دشواری مهم این است که تحریف‌گران از تاکتیک های متنوعی استفاده میکنند که می تواند عموم مردم و خصوصا جوانان را تحت تاثیر قرار دهد و بفریبد. این معادله نابرابر، می تواند اراده طرفداران حق را تضعیف کند و سبب می‌شود کسانی که به حق باور دارند و می‌خواهند خدمت کنند، تصور نمایند که نمی‌توان کاری کرد، اما ما یک چیز داریم که اهل باطل ندارند و آن پشتیبانی الهی و از جمله آن امدادهای غیبی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها