پول می‌دهند و یک شبه عضو حزب می‌شوند تا رای بیاورند!

کد خبر: 719063

احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران گفت: به عنوان کسی که ۲۵ سال فعالیت سیاسی و تشکیلاتی و اجرایی در سطوح مختلف داشته ام، باید بگویم که متاسفانه در کشور پدیده «حزب فروشی» شکل گرفته است.

پول می‌دهند و یک شبه عضو حزب می‌شوند تا رای بیاورند!
احمد حکیمی پور
سرویس سیاسی فردا: احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران در ارتباط با قانون احزاب در گفتگو با ایرنا گفت: به عنوان کسی که 25 سال فعالیت سیاسی و تشکیلاتی و اجرایی در سطوح مختلف داشته ام، باید بگویم که متاسفانه در کشور پدیده «حزب فروشی» شکل گرفته است. مثلا فردی یک شبه بر اساس توافق با پرداخت پول عضو حزب شده تا در شورای شهر رای بیاورد که چنین زد و بندهایی خطرناک است و مربوط به احزاب استاندارد و شفاف نیست. باید جلوی این کار گرفته شود.
حکیمی پور افزود: در چنین وضعیتی برخی پس از انتخابات و بعد از آن که وارد عرصه سیاست می شوند، اعلام می کنند به هیچ گروهی و جریان سیاسی تعلق ندارند. در صورتی که در یک حزب استاندارد، پاسخگو و شفاف چنین مواردی وجود ندارد. معتقدم باید کاری کنیم که کنشگران سیاسی بدانند فقط از مسیر احزاب سیاسی می توانند وارد عرصه سیاسی و قدرت شوند.

وی اضافه کرد: عرصه سیاسی، عرصه کار فردی نیست، بلکه عرصه کار جمعی است؛ افرادی که می خواهند وارد عرصه سیاست بشوند باید در یک فرایند صحیح عضو حزب بشوند و مسیرهای رشد و ترقی در حزب در بگذرانند، البته «عضو حزب بودن» و «کادر یک حزب بودن» معنای خاص خود را دارد. فعالیت حزبی سلسله مراتب دارد؛ به این سادگی نیست که یک نفر نامزد حزبی شود، بلکه باید ابتدا در داخل حزب، صلاحیت او احراز شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها