آیت‌الله مکارم‌شیرازی: دشمنان دست از تفرقه‌افکنی برنمی‌دارند

کد خبر: 754053

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمنان دست از تفرقه‌افکنی برنمی‌دارند گفت: اتحاد و وحدت میان مسلمانان بدون حلقه‌های اتصال ممکن نیست که از مهم‌ترین حلقه‌های متصل مسئله مهدویت است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: دشمنان دست از تفرقه‌افکنی برنمی‌دارند

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله ناصر‌ مکارم‌شیرازی در مراسم افتتاح فاز دوم بنیاد فرهنگی ابراهیمی با بیان اینکه در شرایط کنونی به وحدت میان مسلمانان نیازمندیم، اظهار داشت: اتحاد و وحدت میان مسلمانان بدون حلقه‌های اتصال ممکن نیست که از مهم‌ترین حلقه‌های متصل مسئله مهدویت است.

وی با بیان اینکه ایمان به ظهور حضرت مهدی(عج) حلقه اتصال است، ادامه داد: همه اعتقاد دارند حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند، حضرت مهدی(عج) از ماست و به این وسیله خود را معرفی می‌کند؛ وجود و ظهور حضرت بین انسان‌ها معروف بوده و این می‌تواند حلقه اتصال مسلمانان باشد و گرد حضرت دست به دست دهیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع بیان کرد: امروز از هر زمانی به وحدت بیشتر نیازمند هستیم؛ دشمنان تلاش کردند تا سوریه را تجزیه کنند، اما نتوانستند، با این حال دشمنان دست از تفرقه برنخواهند داشت، شکسته‌خورده‌ها در لبنان به دنبال این هستند که کاری کنند، در صورتی که با وحدت و اتحاد مسلمان هیچ ترسی وجود نخواهد داشت.

مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه تشکیل این بنیاد دو دلیل دارد تصریح کرد: نخست اینکه در امور خیر پیش‌گام شده و فرزندان بی‌سرپرست را زیر پر و بال گرفته تا در آینده انسان‌های مفیدی باشند و هدف دوم اینکه سرمشقی برای سایر افراد شود تا گرابش به امور خیر بیشتر شود.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که زلزله اخیر در برداشت گفت: باید در سراسر کشور بناهای فرسوده حذف و مراکز خیرساز احداث شده تا این سرآغازی برای کارهای دیگران باشد.

مرجع تقلید جهان تشیع با بیان اینکه اگر با دید حضرت علی(ع) به جهان نگاه کنیم تکلیفمان روشن است افزود: برخی سرمایه‌هایی جمع کردند و رفتند و چیزی از خود باقی نگذاشتند اما کسانی هم هستند که آثارشان سال‌ها می‌ماند که این افراد تجارت صحیح علوی کردند؛ باید هر کسی از توان خود استفاده کند و چیزی برای سرای جاویدان فراهم کند.

مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مرگ امری تدریجی است، گفت: باید آثاری برای زندگی بعدی فراهم کرد و ثواب این امور به حدی است که کسی که کار خیر نکرده و تهی دست است می‌گوید کاش می‌توانستم کاری کنم؛ یک دقیقه امر خیر در این دنیا می‌تواند ناجی انسان در قیامت و آخرت او شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه دماوند به مرمت جدی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: سعی کنید بر تعداد حوزه‌های علمیه افزوده شود و در کار خیر به حوزه‌های علمیه نیز توجه شود؛ باید کاری کنیم بزرگان فراموش نشوند و نام آنها جاویدان باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها