روحانی: فتنه‌گران معتقدند بدون سازش با آمریکا اداره کشور میسر نیست

کد خبر: 908002

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی کشور گفت: یکی از رسالت‌های مهم صاحبان علم و اندیشه و به ویژه روحانیون روشنگری جامعه است که متاسفانه به این وظیفه تاکنون به خوبی عمل نشده است.

روحانی: فتنه‌گران معتقدند بدون سازش با آمریکا اداره کشور میسر نیست

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام سید حمید روحانی عصر امروز در دیدار با نخبگان، روحانیون و تاثیرگذاران فرهنگی و مذهبی آزادشهر در دفتر امام جمعه این شهرستان اظهارداشت: اگر علماء، روحانیون و نخبگان پیرو خط رهبری بودند و به وظیفه خود که روشنگری بود، عمل می‌کردند امروز جو حاکم کشور این نبود. امروز ما روحانیون و آزاداندیشان جامعه، رهبر معظم انقلاب را تنها گذاشتیم و آن‌گونه که باید و شاید به وظیفه خود عمل نکردیم.

وی افزود: آنچه امروز مهم است دیده می‌شود که برنامه فتنه از سوی همان افرادی که در فتنه 88 سهیم بودند، دنبال می‌شود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نخستین برنامه فتنه‌گران 88 را سازش با آمریکا دانست و گفت: آنها معتقد بودند که بدون آمریکا نمی‌توان کشور را اداره کرد و به هر نحوی باید تسلیم در برابر آمریکا شد. اکنون این تفکر همچنان ادامه دارد و برخی معتقدند که بدون سازش با آمریکا اداره کشور میسر نیست.

وی هدف بعدی فتنه‌گران را مقابله با ولایت و رهبری و کشاندن ملت به ذلت دانست و خاطرنشان کرد: فتنه‌گران قصد داشتند رهبر معظم انقلاب را تضعیف کنند و مردم را به ذلت و خواری بنشانند، زیرا ملتی که غیور، آزاده و سربلند باشد، نمی‌خواهد که با آمریکا سازش کند.

حجت الاسلام روحانی گفت: اگر به اوضاع کشور نگاه کنید مردم دچار مشکلات فراوانی هستند و چند نفر از نخبگان که رسالت روشنگری را عهده‌دار هستند درباره کج ‌روی‌ها و انحرافات مسئولان و رجال سیاسی کشور حرف می‌زنند؟ ما روحانیون با بی‌تفاوتی و سکوت در برابر انحرافات مسئولان آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم.

وی اضافه کرد: مردم از روحانیون انتظار بیشتری دارند و زکات علم بازگو کردن و افشاگری و پیشگیری از انحرافات و آگاه ساختن مردم است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: امروز برخی از رجال سیاسی حرف زدن از استقلال را پوچ می‌دانند. بنده از ائمه جمعه،روحانیون و نخبگان گله‌مند هستم که چرا در برابر این سخنان موضع‌گیری نمی‌کنند. سکوت در برابر این سخنان مانند کسی است که در ظلم شریک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها