ورود کمیسیون تلفیق به تامین قیر و مالیات در بودجه

کد خبر: 1043694

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از مصوبه امروز این کمیسیون برای تخصیص ۲ میلیون تن قیر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال آینده خبر داد.

ورود کمیسیون تلفیق به تامین قیر و مالیات در بودجه

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند که 2 میلیون تن قیر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۰ تخصیص یابد.

وی افزود: این 2 میلیون تن قیر به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان است که با مصوبه امروز کمیسیون برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال 1400 تخصیص یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: براساس مصوبه امروز کمیسیون وزارت نفت و وزارت کشور موظفند احداث جایگاه‌های ایمن و زیرساخت استفاده قانونمند از سوخت گاز مایع (LPG) در ناوگان حمل و نقل با اولویت ناوگان عمومی و حمل بار را به کمک بخش‌های خصوصی و عمومی، تا سقف مجموع ۲ میلیون تن در سال فراهم آورند. این وزارتخانه از طریق شرکت‌های تابعه مجاز به خرید گاز مایع از کشورهای دیگر و یا تهاتر آن با بنزین و گازوئیل از شرکت ملی نفت ایران و یا سایر شرکت‌های تابعه وزارت نفت می‌باشد و معادل وزنی گاز مایع خریداری یا تهاتر شده از منابع فوق الذکر، نفت گاز یا بنزین صادر نموده و تمام عواید حاصل از آن به حساب شرکت تابعه ذیربط آن وزارت خانه واریز می‌گردد. رعایت شرایط زیر در این مورد الزامی است.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم گازمایع تحویلی به شرکت‌های توزیع‌کننده برابر دو سوم قیمت یک لیتر بنزین سهمیه‌ای تعیین می‌گردد. منابع حاصل از این بند ابتدا به عنوان یارانه سوخت گاز مایع برای خانوارهای ساکن در مناطق فاقد لوله‌کشی گاز طبیعی و مابقی آن مطابق جدول تبصره ۱۴ برای توسعه زیرساخت استفاده از گاز مایع در ناوگان حمل و نقل استفاده می‌شود. سازمان برنامه و بودجه موظف است به هر فرد از خانوارهای ساکن مناطق فاقد لوله‌کشی گازطبیعی یارانه معادل ۳۳ کیلوگرم گاز مایع در هر ماه را اختصاص دهد. یارانه هر کیلوگرم گاز مایع به اندازه مابه‌التفاوت قیمت تمام شده هر کیلوگرم از آن برای مصرف‌کننده نهایی در مناطق مختلف جغرافیایی با قیمت نیم (۰٫۵) لیتر بنزین سهمیه ای است و به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌گردد. این یارانه به حساب بانکی افراد واریز می‌شود و صرفا جهت خرید گاز مایع قابل استفاده است. وزارت نفت و وزارت کشور موظفند ظرف مدت ۲ ماه پس از ابلاغ این قانون، آیین‌نامه اجرایی این بند را که شامل خودروهای دارای اولویت برای استفاده از سوخت گاز مایع و همچنین کارمزد جایگاه‌های توزیع آن است، تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

به گزارش فارس،‌ مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

تصویب مالیات 7 هزار میلیارد تومانی محصولات دخانی در کمیسیون تلفیق بودجه 1400

عضو ناظر مجلس در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات از تصویب مالیات ویژه محصولات دخانی با ارزش درآمدی حدود 7 هزار میلیارد تومانی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس خبر داد.

علی اصغر باقرزاده عضو ناظر مجلس در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از تصویب مالیات ویژه محصولات دخانی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: طی سال های اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب سال 1385 مجلس شورای اسلامی متاسفانه به موضوع افزایش مالیات دخانیات،در نظر گرفته شده در ماده 8 این قانون، توجه جدی معطوف نشده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشور ایران علی رغم اینکه در طبقه بندی کشورهای جهان در اجرای کنوانسیون جزو کشورهای پیشرو می باشد، در اجرای این راهبرد کلیدی کاهش تقاضای مصرف دخانیات، سال ها است که علامت قرمز دریافت کرده و جزو کشورهای ضعیف جهان در این زمینه قرار گرفته بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه با همت اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مالیات ویژه با ارزش درآمدی حدود 7 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

عضو ناظر مجلس در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات، گفت: امیدواریم با اجرای این قانون در دستیابی به هدف کاهش 30 درصدی مصرف دخانیات تا سال 1404 موفق باشیم و خصوصا نسل جوان را از آسیب های جبران ناپذیر این محصولات مرگبار محافظت کنیم.

باقرزاده بیان کرد: مصرف دخانیات سالیانه حدود 60 هزار مورد مرگ را به همراه دارد و هزینه مصرف آن در بخش سلامت بیش از 40 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با کاهش مصرف دخانیات می توان بخشی از هزینه های درمانی و سایز هزینه هایی که به بخش های اقتصادی تحمیل می شود را کم کرد.

وی تصریح کرد: طبق برآورد های بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت، افزایش هر 10 درصد قیمت محصولات دخانی از طریق مالیات موجب کاهش 5 درصدی مصرف آن می شود.

رییس کمیته سلامت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400، افزود: نرخ های مصوب شده در کمیسیون تا حدودی درصد مالیات نسبت به قیمت خرده فروشی را بالا می برد و امیدواریم با برنامه ریزی لازم بتوانیم ساختار استاندارد مالیات را با نرخ موثر 75 درصدی در آینده نزدیک تصویب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه جدی نمایندگان به این موضوع، نشان از تعهد آنها به سلامت نسل حاضر و آینده میهن اسلامی است. درآمدهای حاصله از این قانون، صرف اجرای قانون جامع کنترل دخانیات و اقدامات پیشگیرانه از شیوع مصرف دخانیات و تجارت غیرقانونی آن خواهد شد.

مالیات مستقیم تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰ کاهش یافت عضو کمیسیون تلفیق گفت: با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق بودجه، مالیات مستقیم تولیدکنندگان به میزان ۵ درصد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافت.

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات مصوبه عصر امروز(چهارشنبه 17 دی ماه) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون تصویب کردند که مالیات مستقیم تولید کنندگان در سال 1400 به میزان 5 درصد کاهش یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 با تاکید بر اینکه مصوبه کاهش مالیات مستقیم تولید کنندگان درسال 1400 با اکثریت آرای اعضای کمیسیون تلفیق تصویب شد، بیان داشت: این مصوبه در راستای حمایت از تولیدکنندگان و در سال جهش تولید انجام شد.

به گزارش تسنیم، مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه باید به تصویب نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان برسد تا تبدیل به قانون شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها