توضیح نماینده مجلس درباره پرداخت مطالبات تامین اجتماعی

کد خبر: 1051669

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای تخصیص ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت خبر داد.

توضیح نماینده مجلس درباره پرداخت مطالبات تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاحی دولت برای بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب کردند تا دولت از محل واگذاری شرکت‌های خود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی هزینه کند.

وی افزود: دولت در لایحه اصلاحیه خود برای بودجه سال ۱۴۰۰ پیشنهاد کرده بود که ۱۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی هزینه کند که اعضای کمیسیون این اعتبار را به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون بنا شد تا حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از این ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی به این سازمان پرداخت شود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ششم توسعه که در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد دولت باید بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و همین سبب ما نیز در کمیسیون تلفیق مصوب کردیم که ۹۰ هزار میلیارد تومان از محل‌هایی که ذکر شد برای پرداخت بدهی دولت به تامین به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان خود هزینه کند.

به گزارش فارس، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان برای اجرا به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها