کارخانه‌ای: روحانی دنبال تحمیل FATF به کشور است

کد خبر: 1054437

نماینده ادوار مجلس گفت: حرف‌هایی که رئیس‌جمهور درباره FATF می‌زند، همین حرف‌ها را سابقا درباره پذیرش برجام مطرح و تمام مشکلات کشور از محیط زیست تا آب خوردن مردم را وصل به برجام کرده بود.

کارخانه‌ای: روحانی دنبال تحمیل FATF به کشور است

خبرگزاری مهر: ابراهیم کارخانه‌ای ادوار مجلس با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور پیرامون لوایح FATF گفت: FATF تاکنون فقط ۳۵ کشور به همراه دو عضو ناظر به این تشکیلات پیوستند و اینگونه نیست که همه کشورهای جهان به گروه ویژه اقدام مالی ملحق شده باشند.

کارخانه‌ای تاکید کرد: FATF یک تشکیلات سیاسی با ابزار و اهرم فشار مالی بر کشورهایی است که با آمریکا و غرب ناهمسو هستند. آمریکا خودش پدر پولشویی در جهان است و بزرگترین حجم پولشویی توسط این کشور و دست نشانده‌هایش مثل عربستان و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع صورت می‌گیرد.

وی افزود: این کشورها که منبع مالی تروریسم در جهان است، تا چندی پیش بعنوان عضو ناظر FATF بود که اخیراً به عنوان عضو این تشکیلات پذیرفته شده است. ازسوی دیگر ایران و کره شمالی که ناهمسو با سیاست‌های سلطه جویانه غرب هستند، در لیست اقدام متقابل یا لیست سیاه قرار دادند در حالی که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی که بزرگترین پولشویی های تروریستی جهان با هدایت آمریکا توسط آنها صورت می‌گیرد، به عضویت FATF درآمدند

نماینده ادوار مجلس گفت: ایران با چه آینده نگری و سابقه‌ای به عضویت این تشکیلات بپیوندد و شروط آن را بپذیرد. سال گذشته رئیس FATF یک فرد آمریکایی بود و با صراحت اعلام کرد اینگونه نیست که اگر ایران شروط ما را بپذیرد، تحریم‌ها برداشته و مشکلاتش رفع می‌شود.

کارخانه‌ای تاکید کرد: وقتی کشورهای حامی تروریسم عضو این تشکیلات هستند، ایران چرا باید عضو آن شود. حرف‌هایی که اخیراً رئیس‌جمهور می‌زند، همین حرف‌ها را سابقا درباره پذیرش برجام مطرح و تمام مشکلات کشور از محیط زیست تا آب خوردن مردم را وصل به برجام کرده بود.

وی افزود: با پذیرش برجام نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه تحریم‌های بیشتری با اهرم برجام به ایران تحمیل شد و همان سناریو امروز در ارتباط با FATF مطرح می‌شود و عنوان می‌کنند مشکلات مالی ما با FATF حل می‌شود و جیب مردم به FATF ارتباط دارد.

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر جمهوری اسلامی بخواهد FATF را بپذیرد، عملاً اقتصاد کشور و راه‌های دور زدن تحریم‌ها و تمام اطلاعات اقتصادی ما در اختیار FATF و جاسوسان آمریکایی قرار می‌گیرد و این یک خطر بزرگی برای کشور خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها