تراژدی دولت روحانی

کد خبر: 1055389

یک روزنامه حامی دولت معتقد است نابسامانی‌های اقتصادی مانند احتکار و گرانی و صف، به یک تراژدی در دولت روحانی تبدیل شده است.

تراژدی دولت روحانی

کیهان: یک روزنامه حامی دولت معتقد است نابسامانی‌های اقتصادی مانند احتکار و گرانی و صف، به یک تراژدی در دولت روحانی تبدیل شده است.

جهان صنعت با اشاره به سوءمدیریت دولت در بازار روغن و گوشت و... نوشت: مدیریت بازار و ارزان کردن سفره مردم، از مهم‌ترین وعده‌های وزیر صمت در جمع تجار بوده اما از اوایل مهرماه سال جاری تاکنون که وی بر مسند وزارت صمت تکیه زده، خبری از آرامش در بازارهای مختلف نیست و کار مردم به جایی رسیده که باید برای خرید مواد غذایی از جمله روغن در صف‌های طولانی بایستند یا اینکه به فروشگاه‌ها کارت ملی ارائه دهند. در این میان گزارش‌های ارائه‌شده از سوی ارگان‌های دولتی نیز نشان می‌دهد طی ماه‌های اخیر بیشترین افزایش قیمت در رابطه با انواع و اقسام کالاهای اساسی اتفاق افتاده است اما با وجود اینکه چیزی به شب عید باقی نمانده، شاهد این هستیم که همچنان کمبود و افزایش قیمت در رابطه با بسیاری از کالاهای اساسی مردم در بازار بیداد می‌کند. از این رو بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که وزیر صمت بهتر است به جای حضور در مراسم افتتاحیه در استان‌های مختلف و بحث و جدل با برخی جریان‌ها، به فکر معیشت مردم باشد و دست‌کم در این روزهای پایان سال فکری به حال آرامش بازار کالاهای اساسی کند.

عملکرد غیرقابل قبول رزم‌حسینی در وزارت صمت در حالی موجب انتقاد صاحب‌نظران اقتصادی و مردم شده که در این میان شاهد اظهارنظرهای عجیب و قابل تامل برخی دیگر از مسئولان وزارت صمت یا سازمان‌های زیرمجموعه آن در رابطه با بازار هستیم.

مثلا همین چند روز پیش رئیس سازمان حمایت در واکنش به گلایه‌های موجود در خصوص آشفتگی بازار روغن اعلام کرد: مردم روغن احتکار نکنند.

در واقع وعده‌های تکراری مسئولان درباره حل مشکلات مردم در خرید کالاهای اساسی از جمله روغن در حالی هر روز در قالب خبرهای متعدد منتشر می‌شود که هنوز مردم برای خرید روغن باید در صف بایستند.

مشاهدات میدانی از وضعیت بازار روغن نشان از آن دارد که نه‌تنها برخوردی با تولیدکنندگان متخلف در فروش اجباری کالا به همراه روغن انجام نشده که برخی از فروشگاه‌ها به جای آنکه کالاهای خود را در فروشگاه عرضه کنند آنها را راهی بازار کرده و با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند.

در این میان شاهد به‌هم‌ریختگی و افزایش قیمت قابل توجه در بازارهای دیگری از جمله گوشت و مرغ هستیم. طبق اعلام مرکز آمار، گوشت قرمز تا بیش از ۴۱ درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت را تجربه کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها