جلیلی: کشور با کار نمایشی پیشرفت نمی‌کند

کد خبر: 1072662

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت بعدی می‌تواند از ظرفیت‌های ارزآوری استان زنجان استفاده کند، گفت: استان زنجان ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه صادرات دارد.

جلیلی: کشور با کار نمایشی پیشرفت نمی‌کند

خبرگزاری تسنیم: سعید جلیلی در برنامه تلویزیونی و گفت‌وگوی اختصاصی با مردم استان زنجان که روز گذشته از شبکه استانی اشراق پخش شد با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته بار‌ها در این استان حضور یافته و با مردم گفت‌و‌گو داشته‌ام، اظهار داشت: این استان توانمندی‌های مادی و معنوی فراوانی دارد که اگر با برنامه از آن‌ها استفاده شود علاوه بر ایجاد جهش در استان، جهش در کشور را نیز رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای انتخاب سرنوشت خودمان برای چهار سال آینده در معرض یک انتخاب مهم قرار داریم، گفت: می‌توانیم با حضور پرشور خود در انتخابات 28 خرداد و انتخاب گزینه اصلح علاوه بر خلق حماسه تاریخی، سرنوشت خود و کشورمان را تا چهار سال آینده تضمین کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر بخواهیم جهشی داشته باشیم باید مردم سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کنند و ببینند که آیا این مسیر به درستی پیش رفته است یا خیر، خاطر‌نشان کرد: دولت موظف است که در همه زمینه‌ها و مسائل پاسخگوی مردم باشد. متاسفانه در دولت فعلی این شفاف‌سازی صورت نگرفت و مردم از بسیاری از مسائل بی‌خبر ماندند.

وی گفت: استان زنجان ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی، صنعتی، اقتصادی و اصناف مختلفی دارد که همه آن‌ها می‌توانند کمک کار دولت باشند، دولتی که بخواهد کشور را جهش دهد نه تنها این امور را مانع خود نمی‌بیند بلکه مشتاقانه منتظر نظرات و راهنمایی‌هایی نیز می‌باشد.   

جلیلی عنوان کرد: استان زنجان با داشتن توانمندی همچون نخبگان، دانشمندان، جوانان باید سعی کند تا سند هر روستا و شهر را قبل از اتمام دولت کنونی آماده و مشخص کند که در این شهر و روستا باید چه اقداماتی انجام شود تا پیشرفت لازم حاصل شود. بنابراین اگر بخواهیم به چنین پیشرفتی برسیم اقدام مهمی که باید انجام گیرد حرکت جهادی است چرا که پیشرفت با حرکت‌های نمایشی حاصل نمی‌شود.

استفاده از جوانان و مدیران متخصص

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر کشور به دنبال پیشرفت است باید جوانان متخصص و مدیران با تجربه شناسایی شود که به دور از دغدغه شخصی دغدغه ایران، اسلام و انقلاب را دارند. باید این امور جز مطالبات مردم باشد تا انسان‌های شایسته، توانمند و متعهد پای کار قرار گیرند.

استفاده از ظرفیت صادرات زنجان

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ کشاورزی، صنعتی، تجارت و بسیاری از امور دیگر همچون صنایع دستی صادرات به اغلب کشور‌های جهان را دارد، تصریح کرد: باید از این ظرفیت‌ها به نحوی استفاده شود که ارز‌آوری برای استان و کشور بیش‌تر شود. بنابراین نباید با چنین توانمندی‌هایی جوان بیکار در زنجان وجود داشته باشد.

جلیلی در پایان گفت: وقتی برنامه‌ارز‌آوری هر بخش مشخص باشد جهش بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود اما این برنامه‌ها نه فقط روی کاغذ بلکه باید به شکل میدانی پیگیری و اجرا شود. با این حال مطمئن هستیم که مردم آگاه ایران با حضور پرشور خود در انتخابات و انتخاب فرد شایسته برای چهار سال آینده کشور را به قله‌های پیشرفت بیشتر نزدیک‌تر خواهند کرد.

روستاها محور توسعه استان سمنان هستند/ضرورت احصاء ظرفیت‌های تولید

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم باید قبل از دولت پیشگام شده و ظرفیت‌های هر منطقه و روستا را احصاءکنند، گفت: روستاها محور توسعه استان سمنان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی بعد از ظهر پنجشنبه در ویژه برنامه انتخاباتی استان سمنان که از طریق رسانه‌ها برای مردم استان پخش شد ضمن بیان اینکه استان سمنان به عنوان میقات الرضا (ع) سالانه در مسیر تردد زائران پرشمار است، تاکید کرد: این استان پهناور با توجه به فرصت‌ها و مزیت‌های زیادی که دارد می‌تواند به شکوفایی دست یابد.

وی با بیان اینکه همانطور که در سطح ملی نیز مطرح شد، برای چهار سال آتی دو نوع نگاه شامل نگاه حداقلی برای اداره امور کشور و دوم نگاه مشارکت حداکثری برای اعتلا و شکوفایی در بخش‌های مختلف وجود دارد، افزود: باید انتخاب کنیم که برای چهار سال آتی کدام مسیر را می‌خواهیم از سر بگذرانیم.

باید مشکلات را برطرف کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکلات باید برطرف شوند و نامزدهای انتخاباتی برای حل مشکلات راه حل های عملی می‌بایست مطرح سازند، تاکید کرد: ما می‌خواهیم در چهار سال آتی علاوه بر رفع مشکلات و نارسایی‌ها، مدیریتی را بر کشور حاکم ببینیم که بتواند ظرفیت‌ها را نیز به سمت جهش تولید و رونق سوق دهد و از تمام توانمندی‌های استان‌ها استفاده حداکثری داشته باشد. کشور امروز باید به این فضا نزدیک شود.

جلیلی با بیان اینکه امروز با همه فرصت‌های خوب خدادادی استان سمنان و کشورمان می‌تواند جهش خوبی را شاهد باشد، بیان کرد: ما معتقد هستیم که بدون روستا هیچ جهشی را نمی‌توان صورت داد لذا روستاها محور توسعه هستند.

وی با بیان اینکه استان سمنان نیز از این قاعده مستثنی نیست، گفت: باید فرصت‌های تولید روستایی ابتدا احصا و سپس تقویت شوند تا شاهد شکوفایی استان سمنان باشیم. سمنان فرصت‌های بسیار خوب معدن، کشاورزی، دامداری و صنعتی و… دارد و لذا تمام این ظرفیت‌ها فرصت‌های خوبی برای تعالی استان هستند.

همراهی مردم در احصاء ظرفیت‌ها

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استان سمنان در کنار تمام مزیت‌ها می‌تواند گردشگری را نیز به خوبی داشته باشد، بیان کرد: این استان در کنار قرارگیری در مسیر زائران رضوی دارای ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و گردشگری و میراث فرهنگی است که می‌توان آنها را برای ارتقای گردشگری استفاده کرد.

جلیلی با بیان اینکه وقتی دولت یازدهم و دوازدهم در انتخابات پیروز شد به آنها تبریک گفتیم اما معتقد بودیم که کار ما تازه شیوع شده است و باید به دولت کمک کرد و لذا دولت در سایه را تشکیل دادیم، گفت: معنای این دولت در سایه این است که همه مردم باید دلسوزی داشته و سایه به سایه دولت تمام مسائل و موضوعات کشور را به فراخور توان شأن رصد کنند و اگر کار خوبی از سوی دولت صورت گرفته حمایت شود و اگر کار بدی انجام می‌شود حتماً در صدد تصحیح آن برآمد.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته به بسیاری از شهرها و روستاهای کشور مسافرت‌هایی داشته و از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی کردیم همچنین به شهرک‌های صنعتی آمده و موانع را شاهد بودیم لذا به این نتیجه رسیده‌ایم که برای تعالی می‌بایست مردم با دولت‌ها مشارکت در امور داشته باشند به واقع قبل از دولت جوانان روستاها باید ظرفیت‌های سرمایه گذاری و توسعه روستاهایشان را احصاء کرده و آنها را بنویسند تا به این شکل در توسعه مشارکت داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اگر مردم پای کار باشند و سند توسعه هر منطقه را با توجه به ظرفیت‌ها بنویسند مشخص می‌شود که هر منطقه دارای چه مزیت‌ها و خصوصیت‌هایی است همچنین شهرهای ما دارای چه مزیت‌هایی خواهند بود و در نتیجه این موضوعات به انجام کارهای بزرگی منجر خواهند شد.

کشور با کار نمایشی پیشرفت نمی‌کند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور با کار نمایشی پیشرفت نمی‌کند و بلکه توسعه و پیشرفت زمانی محقق می‌شود که روحیه بسیجی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی عصر امروز پنج شنبه در ارتباط زنده تلویزیونی با مردم آذربایجان شرقی گفت: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم و این انتخابات برای سرنوشت کشور مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید امروز انتخاب کنیم که می‌خواهیم یک جهش بزرگ در ۴ سال آینده در شأن مردم ایران داشته باشیم یا فقط به وضع عادی موجود بسنده کنیم، افزود: اگر می‌خواهیم پیشرفت در خور شأن مردم داشته باشیم باید توانمدی‌ها و ظرفیت‌ها را بشناسیم.

جلیلی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارد و نیازمند مدیریت و برنامه ریزی قوی است، اگر برنامه ریزی درست باشد حتماً می‌توان شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

وی سپس به دولت سایه و رویکردهای آن گفت: ما در ۸ سال گذشته بیکار نبودیم. سایه به سایه، تحولات کشور را رصد کردیم. اگر دولت کار مفید و قوی انجام می‌داد سعی ما این بود آن کار را تأیید و تقویت کنیم اگر کار ناقصی انجام می‌شد گوشزد می‌کردیم تا تکمیل شود و اگر کاری خطا بود آن را تصحیح می‌کردیم.

وی افزود: دولت سایه یعنی اینکه باید مردم مطالبات قانونی و مشروع خود را در عرصه‌های اشتغال، رفع گرانی، افزایش تولید و بهتر شدن کسب و کار به گوش دولت برساند وظیفه دولت این است از مردم مشورت بگیرد و به حرف‌های مردم گوش دهد.

جلیلی با بیان اینکه باید در دولت آینده هم دولت سایه ادامه داشته باشد، گفت: هر دانشگاه، هر جوان انقلابی، هر اهل مسجد و صنف و هر معلم و استاد دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد و سند پیشرفت هر شهرستان را تهیه و از دولت مطالبه کند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارتقا و پیشرفت کشور با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد بلکه با روحیه جهادی و بسیجی محقق می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه روابطی که با کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست با مشترکات فرهنگی داریم فرصت ارزشمندی برای توسعه روابط اقتصادی است، گفت: جهش تولید با جهش صادرات ممکن است و جهش صادرات با بسط روابط با همه کشورهای دنیا ایجاد می‌شود.

جلیلی:همجواری با عراق یک فرصت بزرگ برای کرمانشاه است

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همجواری کرمانشاه با عراق یک فرصت بزرگ برای این استان است و با بهره‌گیری از آن می‌توان به ایجاد اشتغال برای جوانان این استان کمک کرد.

سعید جلیلی که از طریق شبکه زاگرس با مردم کرمانشاه سخن می‌گفت، اظهار کرد: در این هشت سال توفیق داشتم چند مرتبه به کرمانشاه سفر کنم و با فرصت‌ها و توانمندیهای این استان بیشتر آشنا شوم. به واقع کرمانشاه فرصت‌های ارزشمندی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری دارد که اگر خوب از این فرصت‌ها استفاده شود، می‌تواند کرمانشاه را به قله‌های پیشرفت نزدیک کند.

جلیلی از هم مرز بودن کرمانشاه با کشور عراق به‌عنوان یکی دیگر از فرصت‌های این استان نام برد و گفت: همجواری با عراق یک فرصت ارزشمند برای این استان است تا از طریق توسعه روابط تجاری با این کشور هم به ایجاد اشتغال و هم بهبود وضعیت اقتصاد استان کمک شود.

وی افزود: در سفرهایم به کرمانشاه از مرزهای این استان بازدیدهایی داشتم، چرا جوانان این استان باید در مرز شیخ صله منتظر بمانند تا باری بیاید و آن را تخلیه کنند. امروز هر جوان کرمانشاهی باید یک صادرکننده بزرگ باشد و به توسعه صادرات کشور کمک کند.

جلیلی با بیان اینکه فرصت کشاورزی کرمانشاه هم فرصتی مغتنم است، گفت: بویژه بواسطه هم مرز بودن کرمانشاه با عراق، تولیدات کشاورزی استان می‌تواند راهی بازار عراق شود.

وی با بیان اینکه برای برخی صنایع تبدیلی شکل گرفته در استان بازار مناسبی در کشور عراق وجود دارد، گفت: صنایع تبدیلی باید به شکل حداکثری در استان کرمانشاه شکل بگیرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به حماسه آفرینی مردم این استان در دوران دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: وقتی مردم استان در صحنه دفاع مقدس چنین حماسه‌هایی خلق کردند، مطمئنا در صحنه اقتصاد هم می‌توانند حماسه آفرینی کنند.

جلیلی با بیان اینکه وجود این همه فرصت و ظرفیت در کرمانشاه نباید نتیجه‌اش رتبه دوم بیکاری کشور باشد، عنوان کرد: بالا بودن نرخ بیکاری استان ناشی از یک روند و مدیریت غلط است.

وی به ظرفیت دانشگاه‌های استان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: دانشگاه رازی می‌تواند در زمینه‌های تخصصی برای حل مشکلات کشور و استان راهکار ارائه کند.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه با تمام توان باید تلاش کنیم به قله‌های پیشرفت برسیم، اظهار کرد: جهش ایران بدون جهش شهرها و روستاهای ایران ممکن نیست.

وی با بیان اینکه با کارهای نمایشی نمی‌توان کشور را اداره کرد، افزود: برای جهش کشور نیاز به یک تلاش و جهاد بزرگ داریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها