همتی: تورم را بین ۸ تا ۱۲ درصد کنترل می‌کنیم

کد خبر: 1072661

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت ارتباط با سایر کشورها گفت: نیاز داریم از انزوا خارج شویم و مشکل معیشت مردم با تداوم تحریم‌ها و انزوا حل نخواهد شد.

همتی: تورم را بین ۸ تا ۱۲ درصد کنترل می‌کنیم

خبرگزاری مهر: عبدالناصر همتی بعدازظهر پنجشنبه در مصاحبه تلویزیونی خطاب به مردم کرمان ضمن ابراز امیدواری در جهت داشتن یک زندگی با نشاط در شهرستان‌های استان، افزود: در شرایط کنونی، کشور نیازمند اصلاح اقتصادی است چرا که بیش از ۷۰ درصد مشکلات مردم مسائل معیشتی است. دولت آینده نمی‌تواند دارای بینش اقتصادی نباشد و ازطرف دیگر باید جلوی اشتباهات گذشته در این زمینه گرفته شود.

وی با بیان این مطلب که حکمرانی اقتصادی باید اصلاح شود، عنوان کرد: اصل توسعه و اشتغال به رشد تولید برمی گردد که موانع آن باید برداشته شود همچنین باید اقتصاد حاکم بر سیاست باشد اما در گذشته اینچنین نبوده است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید وارد میدان شود، بیان داشت: «تعامل از خانه تا جهان» شعار بنده است که باید انجام شود به این معنا که تعامل باید در داخل جامعه و بیرون از کشور ایجاد شود. قدرت دولت باید بر این استوار باشد که با تعامل مشکلات مرتفع شود و موانع رشد اقتصادی را از بین ببریم.

وی با بیان این مطلب که پیش بینی نشدن اقتصاد برای سرمایه گذاری، بسیار بد است، عنوان کرد: اگر تورم کنترل نشود، سفره مردم کوچک می‌شود.

همتی ادامه داد: برخی‌ها شاید بگویند شما که در بانک مرکزی فعالیت داشتید چرا تورم را کنترل نکردید؟ باید گفت که وجود تحریم‌ها و اختیارات بانک مرکزی، موجب عدم کنترل تحریم توسط بانک مرکزی شد از طرف دیگر سایر کاندیدها توانایی کنترل اقتصاد را ندارند ولی برنامه من قابل اجرا است و راهگشا خواهد بود.

اقتصاد در اولویت برنامه‌هایم است

همتی با اشاره به اینکه تحریم‌ها، روابط اقتصادی ما را به حال تعلیق درآورده است، بیان داشت: باید به شکل اساسی کار دقیق انجام شود، بنده ۱۵ اولویت کاری خواهد داشت که موضوعات اقتصادی، در اولویت خواهند بود که مهم‌ترین موضوعات اقتصادی، کنترل و رفاه عموم مردم است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جوانان نقش مهمی در کشور دارند و شرایط فعالیت آنها را فراهم خواهم کرد، بیان داشت: در واقع باید بتوانیم زمینه‌ای ایجاد کنیم که جوانان انگیزه ماندن در کشور را داشته باشند.

رقابتم با قهر مردم با صندوق است

همتی گفت: ۳۰ درصد مشاغل باید در اختیار زنان قرار بگیرد و ۵۰ درصد کابینه بنده باید در اختیار زنان و جوانان قرار بگیرد چراکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت ما را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این مطلب که شرکت مردم در انتخابات بسیار مهم است، افزود: من رقابتم با قهر مردم با صندوق است لذا اگر قهر برخی از مردم برداشته شود، من رقیبی نخواهد داشت، مردم ما نشان داده‌اند که هیچوقت تصمیم اشتباه نمی‌گیرند مطمئنم ۲۸ خرداد یک حماسه ملی اتفاق خواهد افتاد.

همتی با اشاره به اینکه سیاست خارجه بسیار مهم است، بیان داشت: سیاست خارجه مجری حفظ منافع ملی ما است لذا بر اساس روابط با شرق، غرب و کشورهای منطقه و سایر کشورها می‌توانیم فرصت‌های خوبی برای تعامل داشته باشیم ما نیاز داریم از این انزوا خارج شویم و معیشت مردم با تداوم تحریم‌ها و انزوا حل نخواهد شد.

وی با بیان این مطلب که کشور باید در دنیا بتواند صادرات و واردات داشته باشد و ایرانی‌ها خارج از کشور فعالیت داشته باشند و ما می‌توانیم رشد اقتصادی داشته باشیم، افزود: در کشور ما امکانات و منابع گسترده است و این منابع می‌تواند با جهش جدی همراه شود.

همتی بیان کرد: از طرف دیگر سرمایه اجتماعی ما بسیار ضعیف شده است که همان اعتماد بین مردم، دولت و حاکمیت است لذا این سرمایه اجتماعی باید تقویت شود که این سرمایه الان لطمه خورده است و در این زمینه باید آسیب شناسی لازم انجام شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت باید دولت کالای عمومی باشد، بیان داشت: در واقع دولت باید بسترساز برای جامعه باشد، سرمایه گذاری آن در زیرساخت‌ها باشد و در مسائل اقتصادی نباید دخالت کند.

وی اظهار داشت: عواملی وجود دارد که سرمایه گذارها را از سرمایه گذاری منصرف می‌کنند و تولید لازم انجام نمی‌شود، رتبه جهانی ما از نظر فضای کسب و کار مناسب نیست و آزادی اقتصادی ما بسیار پایین است که باید اصلاح شود، در رتبه‌های بسیار خوب قرار بگیریم و زمینه تولید را فراهم کنیم.

زنجیره‌های تولید را باید گسترش بدهیم

همتی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد ارزش افزوده ما مربوط به بخش خدمات است اما الان به دلیل شیوع کرونا به شدت آسیب دیده است، اظهار کرد: کرونا نتایج مثبتی هم داشت چرا که الان فروش و ارتباطات از طریق فضای مجازی رونق گرفته است، رشد اقتصادی ما می‌تواند به این سمت حرکت کند و زنجیره‌های تولید را باید گسترش بدهیم.

وی با بیان این مطلب که در خصوص روابط تجارت خارجی، روند توسعه صادرات غیرنفتی ما خوب بوده است و استان کرمان هم می‌تواند در این زمینه خوب عمل کند، اضافه کرد: امسال رشد خوبی در صادرات داشته‌ایم لذا می‌توانیم صادرات غیر نفتی را افزایش بدهیم تا به افزایش اشتغال و قدرت خرید منجر شود از طرف دیگر باید انسداد داخلی را از بین ببریم.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مردم ما بسیار هوشیار و سیاسی هستند، بینش آنها بسیار بالا است و به رویکرد آنها و اقلیت‌ها باید احترام بگذاریم، بیان داشت: ما نمی‌توانیم با ایجاد نگرانی در بین اقوام مختلف یا جدا کردن آنها کار خود را تداوم بدهیم چرا که قدرت ملی ایران را کاهش می‌دهد بلکه باید در این زمینه وحدت داشته باشیم.

تورم را بین ۸ تا ۱۲ درصد کنترل می‌کنیم

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم اینجانب، رشد اقتصاد در سال حداقل مثبت ۵ می‌شود و تورم را بین ۸ تا ۱۲ درصد کنترل می‌کنیم، کنترل تورم به معنای افزایش قدرت خرید مردم است از طرف دیگر قول‌هایی نخواهم داد که عملیاتی نباشد اما برنامه‌هایی علمی جهت حل مشکلات اقتصادی مردم دارم.

وی افزود: تقاضا دارم که مردم بخصوص آنهایی که قهر کرده‌اند، در صحنه بیایند، یک بار دیگر اعتماد کنند، که بتوانم در خدمت شما عزیزان باشم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها