آخرین اخبار از نتایج انتخابات ریاست جمهوری/رئیسی پیشتاز انتخابات ۱۴۰۰ /مشارکت در 3 استان بالای50 درصد /مشارکت در استان تهران ۴٢ درصد شد/«رئیسی» هشتمین رئیس‌جمهور ایران شد+نقشه و فیلم

کد خبر: 1074679

در بسته خبری پیش رو نتایج زنده انتخابات را مشاهده کنید.

آخرین اخبار از نتایج انتخابات ریاست جمهوری/رئیسی پیشتاز انتخابات ۱۴۰۰ /مشارکت در 3 استان  بالای50 درصد /مشارکت در استان تهران ۴٢ درصد شد/«رئیسی» هشتمین رئیس‌جمهور ایران شد+نقشه و فیلم

گروه سیاست سایت فردا - شمارش آرا پایان نیافته و آمار رسمی نیز اعلام نشده است. آمار غیر رسمی از آرای اخذ و شمرده شده اما لحظه به لحظه بروز می‌شود. 

در بسته خبری پیش رو نتایج زنده انتخابات را مشاهده کنید.

خبرآنلاین/ رئیسی پیشتاز انتخابات ۱۴۰۰

اگرچه تا این لحظه اخبار رسمی انتخابات از سوی ستاد انتخابات اعلام نشد است اما برخی اخبار غیررسمی حکایت از پیشتاز بودن ابراهیم رئیسی دارد. براساس اخباری که منتشر شده احتمال دو مرحله ای شدن انتخابات بعید به نظر می رسد.

آمار غیر رسمی

تابناک/ ترکیب شمارش آرا تاکنون

رئیسی: ۶۹درصد

رضایی: ۱۶درصد

همتی: ۸درصد

قاضی‌زاده: ۲درصد

باطله: ۱۲ درصد

نتایج انتخابات استان مرکزی

 گزارش اولیه از میزان مشارکت در استان‌ها

مقامات رسمی استان‌داری‌ها و روسای ستاد انتخابات استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران اعداد زیر را به عنوان اولین گزارش از مشارکت اعلام کردند که با شمارش دقیق آرا، آمار نهایی اعلام می‌شود.

هرمزگان ۵۸ درصد

خراسان رضوی ۵۴ درصد

خراسان شمالی ۶۰ درصد

قزوین ۵۰ رصد

آذربایجان شرقی ۴۴ درصد

گلستان ۵۷ درصد

یزد ۵۷ درصد

کرمانشاه ۴۵ درصد

سمنان ۵۲ درصد

کرمان ۵۷ درصد

سخنگوی ستاد رئیسی: از اعلام هر‌گونه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای خودداری کنید

ستاد رئیسی

مشارکت در 3 استان  بالای50 درصد

رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: مشارکت هرمزگانی‌ها به ۶۰ درصد نزدیک شده و آرای آفلاین هنوز جمع بندی نشده است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز  درباره وضعیت آخرین آمار انتخابات گفت : آخرین آمار رأی دهندگان ما تا ساعت ۱ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز، ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۱۹ رأی و معادل ۵۴/۵۹ درصد واجدان شرایط خراسان رضوی است

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: میزان مشارکت در استان قزوین از مرز ۵۰ درصد عبور کرده است، در صورتی که شرایط عادی بود، میزان مشارکت از این هم بیشتر می شد./فارس

ادعای خبرنگار اصلاح طلب:  رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران شد

خبرنگار اصلاح طلب در توئیتر خود نوشت: تاکنون از ۲۲میلیون کل آرای شمارش شده، از ۲۹میلیون رای اخذ شده:

#ابراهیم_رئیسی حدود ۱۴میلیون،

آرای باطله حدود ۲.۸میلیون،

#محسن_رضایی حدود ۲.۷میلیون،

#عبدالناصر_همتی حدود ۱.۸میلیون

#امیرحسین_قاضى‌زاده حدود ۷۵۰هزار رای را به خود اختصاص داده است./عصرایران

فرید مدرسی

ستاد انتخابات استان: مشارکت انتخابات در اصفهان نردیک به ۴۴ درصد است

حیدر قاسمی، رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان:

میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات بیست و هشتم خرداد نزدیک به ۴۴ درصد بود.

هنوز آمار دقیقی از میزان مشارکت در شهرستان‌های مختلف استان از جمله اصفهان نداریم.

به احتمال زیاد نتایج انتخابات ریاست جمهوری تا اواسط امروز توسط وزارت کشور به صورت ملی اعلام می‌شود.

امسال زمان انتخابات امسال نسبت به دوره‌های قبل ۲ ساعت بیشتر بود، به همین دلیل شمارش آرا نیز به همین نسبت دیرتر از دوره‌های گذشته آغاز شد/ ایرنا

استان تهران ۴٢ درصد و شهر تهران ٢٣ درصد مشارکت در انتخابات داشته است.

آمار میزان مشارکت در انتخابات 1400  به روزسانی در ساعت 09:20

نقشه مشارکت

مشارکت حدود ۵۳ درصدی مردم استان قزوین در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه این پیروزی را باید به ملت ایران تبریک گفت اظهار کرد: آمارها از مشارکت حدود ۵۳ درصدی مردم استان قزوین در انتخابات خبر می دهند.

منوچهر حبیبی، با بیان اینکه به مردم بزرگ استان باید بابت خلق حماسه ۲۸ خرداد تبریک گفت، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی این حماسه ماندگار را در تاریخ و تقویم ایران ثبت کردند.

وی افزود: تا ساعت ۶ صبح شنبه ۲۹ خرداد میزان مشارکت جمع بندی شده در شعب بالغ بر ۴۹۲ هزار و ۸۱۵ نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه آمارها گویای این است که مردم استان قزوین حضور پررنگی داشته اند عنوان کرد: این میزان آمار گویای مشارکت ۵۳ درصدی مردم قزوین در پای صندوقهای رأی است.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی هم نتوانست مانع مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی باشد و طبیعتاً اگر شرایط بهتر بود میزان مشارکت خیلی بیشتر از این عدد بود. این میزان مشارکت باعث شادی ملت ایران و قلب مقام معظم رهبری و نگرانی و خشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شدً.

مشارکت ۵۳ درصدی مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات

ایسنا نوشت؛ جعفر مردانی، با اشاره به اینکه مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حدود ۵۳ درصد بود، اظهار کرد: رای‌گیری استان در شعب اخذ رای  تا ساعت دو بامداد ادامه داشت.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: آمار تفکیکی شهرستان‌ها در بحث مشارکت اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است، براساس تصمیم ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری و هماهنگی با ستاد انتخابات کشور، رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ در تمامی شعبه‌های اخذ رای روستایی این استان از ساعت ۲۲ پایان یافت.

۶۱ درصد گلستانی‌ها در انتخابات مشارکت کردند

هادی حق‌شناس در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان گلستان اظهار کرد: از ساعت ۲ بامداد درب‌های حوزه‌های اخذ رای بسته و از کسانی که در داخل حوزه هستند رای گیری خواهد شد. بعد از آن فرایند شمارش آرا آغاز می‌شود.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: تا به این لحظه حدود ۸۲۴ هزار تعرفه در گلستان مصرف شده که نشان از مشارکت نزدیک به ۶۱ درصد مردم استان در انتخابات است.

استاندار گلستان با بیان اینکه مردم استان یک روز تاریخی را به ثبت رساندند، گفت: امیدواریم نتیجه انتخابات هر چه که باشد، برای مردم استان و کشور خیر به همراه داشته باشد.

حق‌شناس گفت: شمارش آرا در تمامی روستاها آغاز شده و حتی در برخی از روستاها به اتمام رسیده است.

جمال عرف رییس ستاد انتخابات وزارت کشور، تا دقایقی دیگر آمار گزارش اولیه و غیرنهایی ریاست جمهوری را اعلام خواهد کرد.

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور: 28 میلیون 600 هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند

نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری

رئیس ستاد انتخابات کشور:

سید ابراهیم رئیسی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای

محسن رضایی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رای

عبدالناصر همتی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای

قاضی‌زاده هاشمی ۱میلیون رای

مشارکت: ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار رای

آرای باطله حدود ۴ میلیون شد

گفتنی است، اگرچه سخنگوی ستاد انتخابات کشور آماری از آرای باطله اعلام نکرد، اما محاسبات حاکی از این است که تا به اینجا آرای باطله چیزی حدود ۴ میلیون است

رییس ستاد انتخابات کشور: ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی قطعی است و انتخابات به مرحله دوم نخواهد رفت

 

میزان مشارکت

میزان مشارکت

 

آرای باطله

حوزه نیوکاسل

 

آخرین آمار میزان مشارکت در استان‌های اعلام شده

آمار مشارکت

 

 میزان مشارکت نهایی در انتخابات از سوی وزیر کشور ۴۸.۸ درصد اعلام شد

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب شد

وزیرکشور نتایج نهایی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد

میزان مشارکت 48.8 درصد بود.

سید ابراهیم رئیسی  17میلیون و 900هزار رای

محسن رضایی 3میلیون و 400 هزار رای

عبدالناصر همتی  2میلیون و ۴۰۰ هزار رای

قاضی‌زاده هاشمی یک میلیون رای

نتایج نهایی شمارش آرا توسط ستاد انتخابات

مشارکت:  ۲۸.۹۳۳.۰۰۴ رای (۴۸.۸ درصد)

رئیسی: ۱۷.۹۲۶.۳۴۶ رای

رضایی: ۳.۴۱۲.۷۱۲ رای

همتی: ۲.۴۲۷.۲۰۱ رای

قاضی‌زاده: ۹۹۲.۷۱۸ رای

 

 آمار نهایی انتخابات اعلام شد/ رئیسی با 17 میلیون و 900 هزار رأی رئیس جمهور شد

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با 17 میلیون و 926 هزار و 345 رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصر امروز (۲۹ خرداد) با حضور در جمع خبرنگاران، آمار نهایی انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

رحمانی فضلی گفت:  از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر بودند، کل آراء مأخوذه 28 میلیون و 933 هزار و چهار نفر بوده است که مشارکت 48/8 را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آقای سید ابراهیم رئیسی با 17 میلیون و 926 هزار و 345 رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

وزیر کشور افزود: آقای محسن رضایی میرقائد 3 میلیون و 412 هزار و 712 رأی کسب کرده است و آقای عبدالناصر همتی 2 میلیون و 427 هزار و201 رأی بدست آورده است.

رحمانی فضیل ادامه داد: آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز 999718 رأی بدست آورده است و بقیه آراء، باطله محسوب می‌شود که 3726870 رأی را شامل می‌شود.

عادل آذر:در هیچ شعبه ای اخلال جدی در اخذ رای مردم نداشته ایم

عادل آذر عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور با بیان اینکه یکی از بهترین و منظم ترین انتخابات های دوران بعد از انقلاب را پشت سر گذاشتیم، گفت: این توفیق حاصل نمی‌شد جز با حمایت مردم و تلاش دست اندرکاران، دلسوزان نظام و کسانی که مجری و ناظر این رویداد مهم و ملی بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، عادل آدز عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور ضمن تبریک حماسه پرشکوه ۲۸ خرداد به مردم کشور و مقام معظم رهبری و خانواده معظم شهدا و همچنین تبریک به منتخب مردم و خداقوت به سایر نامزدهای ریاست جمهوری گفت: از طرف خود و  اعضای هیئت اجرایی مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از مردم عزیز و شهید پرور کشورمان و شما اصحاب رسانه در رقم زدن حماسه بزرگ ۲۸ خرداد تشکر می کنم.

آذر در ادامه به تشریح ترکیب اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: این هیات طبق ماده ۳۱ قانون انتخابات به ریاست وزیر کشور و همچنین اعضای حقوقی آن مرکب از دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات و یکی از نمایندگان مجلس (بدون حق رای)  و نیز هفت نفر از معتمدین اجتماعی، علمی و فرهنگی کشور به عنوان عضو حقیقی در اسفند ماه سال گذشته با هدف نظارت بر اجراء و راهبری امر خطیر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور تشکیل شده است.

عادل آذر خاطرنشان کرد:  به عنوان یکی از اعضای این هیات مهم اجرایی همواره با آمادگی در جلسات حضور داشته و بویژه در آخرین جلسه که در همین سالن ۶۰۰ نفره با حضور شما برگزار شد؛ وزیر کشور به عنوان رئیس هیئت اجرایی مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری  فرمان آغاز انتخابات ریاست جمهوری را در سرتاسر کشور صادر کرد و خوشبختانه شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه، آرام،خوب و سالم در کشور بودیم.

عادل آذر با بیان اینکه یکی از بهترین و منظم ترین انتخابات های دوران بعد از انقلاب را پشت سر گذاشتیم؛ گفت:  این توفیق  حاصل نمی‌شد جز با مشارکت و حمایت مردم و دلسوزان نظام و کسانی که دست اندر کار این حماسه ملی بودند.

عضو هیات اجرای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه صحبت هایش گفت: به‌طور مستمر و لحظه لحظه گزارشات مردمی از طریق سامانه های الکترونیکی و گزارشات از کانال های رسمی و مردمی رصد شد و به لطف خدا و دعای خیر مردم و تلاش شبانه روزی تمامی اشخاص و نهادهای مجری و ناظر  یک انتخابات باشکوه در نهایت سلامت و کیفیت برگزار شد.

وی در ادامه گفت: البته  مواردی در ساعات اولیه بین ۷ تا ۹  گزارشاتی مبنی بر این که سامانه اخذ رای قطع و وصل می شود، به هیات و ستاد انتخابات کشور واصل شد که با دستور وزیر کشور مشگل در اولین فرصت حل شد.

آذر خاطرنشان کرد: در برخی شعب قطعی سامانه گزارش شد که با هماهنگی هیات اجرایی و ستاد انتخابات شیوه اخد رای از الکترونیکی به  صورت دستی تغییر کرد تا توقفی در اخذ رای  مردم پدید نیاید.

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در هیچ شعبه ای اخلال جدی و طولانی مدت در اخذ رای از مردم نداشته ایم، گفت: اگر سامانه الکترونیکی هم اختلال داشته به صورت دستی رای اخذ شد و در مرحله بعدی از طریق سامانه  بارگزاری و پس از راستی آزمایی مورد شمارش قرار گرفت.

عادل آذر در بخش پایانی صحبت هایش خطاب به مردم عزیز ایران گفت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهور با نظارت مستمر یک هیات اجرایی مرکزی یازده نفره برگزار شد و ما هفت عضو حقیقی از طرف مردم در جریان دقیق امور انتخابات بوده و پاسدار و حافظ رای مردم هستیم.

مقایسه آراء محسن رضایی در ۳ دوره کاندیداتوری +جدول

آراء محسن رضایی در سه دوره حضور در انتخابات های ریاست جمهوری هیچ گاه به ۴ میلیون رای هم نرسید.

به گزارش خبرآنلاین، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری چهارمین تجربه حضور محسن رضایی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود و او باز هم با رای پایینی از سوی مردم ناکام ماند. رضایی در سال های ۱۳۸۴، ۱۳۸۸، ۱۳۹۲و ۱۴۰۰ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد البته در سال ۱۳۸۴ از ادامه حضور در این ماراتن انصراف داد. مجموع آرای او در سه انتخابات دیگر ۷ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۳۶۴ رای است.

در جدول زیر می توانید آرای محسن رضایی در سه دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به تفکیک ببینید؛

دوره تعداد آرای محسن رضایی

 

دهم (۱۳۸۸) ۶۷۸۲۴۰
یازدهم (۱۳۹۲) ۳۸۸۴۴۱۲
سیزدهم (۱۴۰۰) ۳۴۱۲۷۱۲

 وزارت کشور: نتایج نهایی انتخابات از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود

وزارت کشور اعلام کرد: نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، بر اساس صورتجلسات امضاء شده توسط مجریان و ناظران در شعب اخذ رأی و تجمیع آن در سراسر کشور از سوی وزارت کشور اعلام و پس از فرصت قانونی رسیدگی به شکایات از سوی شورای نگهبان، نتایج نهایی اعلام می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ستاد انتخابات کشور توضیحاتی را درباره نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، بر اساس صورتجلسات امضاء شده توسط مجریان و ناظران در شعب اخذ رأی و تجمیع آن در سراسر کشور از سوی وزارت کشور اعلام و پس از فرصت قانونی رسیدگی به شکایات از سوی شورای نگهبان، نتایج نهایی اعلام می‌شود.

تعدادی از تعرفه های اخذشده توسط رأی‌دهندگان، با توجه به تعدد صندوق‌های آراء، سهواً به صندوق‌های دیگر ریخته شده و تعدادی نیز توسط افراد از شعبه خارج شده است.

اعلام نتایج نهایی انتخابات پس از رسیدگی به شکایات

ستاد انتخابات کشور:

نتایج شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری، بر اساس صورتجلسات امضاء شده مجریان و ناظران در شعب اخذ رأی و تجمیع آن در سراسر کشور از سوی وزارت کشور اعلام و پس از فرصت قانونی رسیدگی به شکایات از سوی شورای نگهبان، نتایج نهایی اعلام می‌شود.

تعدادی از تعرفه‌های اخذ شده رأی‌دهندگان، با توجه به تعدد صندوق‌های آراء، سهواً به صندوق‌های دیگر ریخته شده و تعدادی نیز توسط افراد از شعبه خارج شده است./شبکه خبر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها