سئوال مهم کمیسیون انرژی از امیرعبداللهیان

کد خبر: 1087620

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تاکید نمایندگان بر لزوم پیگیری دیپلماسی آب و انرژی با کشورهای منطقه در جلسه با وزیر پیشنهادی امورخارجه خبر داد.

سئوال مهم کمیسیون انرژی از امیرعبداللهیان
مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امورخارجه در کمیسیون انرژی خبر داد و گفت: نمایندگان در مورد دیپلماسی انرژی با کشورهای همسایه و منطقه نکاتی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بر لزوم توجه به دیپلماسی منطقه‌ای، دیپلماسی آب با همسایگان تأکید کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون انرژی با اسماعیلی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: هم‌افزایی با سازمان‌های متعددی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند، گله‌مندی از عدم موفقیت در حوزه فرهنگ به عنوان دغدغه‌های نمایندگان مطرح شد.

نخعی با اشاره به حضور «فاطمی‌امین» وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون انرژی مجلس، گفت: دغدغه‌های نمایندگان در مورد نظام توزیع کشور، چالش‌های حوزه معدن به خصوص در حوزه واگذاری، امضاهای طلایی، عدم توجه به آمایش سرزمین در احداث واحدهای تولیدی، توجه به مشکلات سرمایه‌گذاری در مناطق محروم در این جلسه مطرح شد./مهر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی خارجه، فرهنگ و صمت در این کمیسیون و بررسی برنامه‌های آنان گفت: نمایندگان بر لزوم توجه به دیپلماسی آب، حذف امضاهای طلایی و آمایش سرزمین مباحثی را مطرح کردند.

حضور وزرای پیشنهادی خارجه، فرهنگ و صمت در کمیسیون انرژی/ لزوم توجه به دیپلماسی آب و حذف امضاهای طلایی

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 23 مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه، اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد و فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون انرژی حضور یافته و برنامه‌های خود را بیان کردند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی انرژی یکی از موارد مدنظر نمایندگان مجلس بوده و خواستار توجه به این موضوع شدند افزود: انرژی یکی از نقاط مثبت کشور ما است و بسیاری از کشورها همسایه به آن نیاز دارد؛ از سوی دیگر در خصوص نقش و اهمیت همسایگان، تاکید بر دیپلماسی آب به خصوص با همسایگان، پرهیز از نگاه صرفا سیاسی و لزوم ارتباط مستمر با کمیسیون‌های مختلف به خصوص کمیسیون انرژی از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نمایندگان عضو این کمیسیون خواستار آن شدند که ارتباط وزیر خارجه نباید فقط با کمیسیون امنیت باشد و موضوعات را صرفا از پنجره سیاسی نگاه کنند بلکه ارتباط با سایر کمیسیون‌ها هم می‌تواند کمک کننده به رفع مشکلات باشد.

نخعی گفت: در ادامه این نشست وزیر پیشنهادی فرهنگ در کمیسیون انرژی حضور یافت؛ هم افزایی فرهنگی بین سازمان های متعددی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند و ابراز گله مندی از عدم موفقیتی که در حوزه فرهنگ مورد انتظار رهبری و مردم بوده است از مباحثی بود که نمایندگان مجلس به آن اشاره کردند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی صمت هم در بخش سوم نشست کمیسیون انرژی حاضر شد؛ مشکلات حوزه صنعت و نظام توزیع کالا در کشور از جمله توزیع مرغ، تخم مرغ و سیمان جزو دغدغه‌های جدی بود که از سوی نمایندگان مطرح شد. چالش‌های زیادی که در حوزه معدن به ویژه در خصوص واگذاری‌ها وجود دارد و همچنین امضاهای طلایی و مشکلاتی که به دنبال آن ایجاد می‌شود از دیگر مواردی بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: عدم توجه به آمایش سرزمین در احداث واحدها تولیدی که باعث محرومیت بیشتر نقاط محروم و توسعه بیشتر نقاط توسعه یافته می‌شود، توجه به دغدغه‌های سرمایه گذاران، مشکلاتی که اصل ۴۴ در توسعه مناطق محروم کشور ایجاد کرده است، مسئولیت‌های اجتماعی کارخانجات بزرگ و موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی و شرقی کشور عمده مباحثی بود که در ادامه این جلسه مطرح شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها