بررسی برنامه وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه

کد خبر: 1088187

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

بررسی برنامه وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

محمد خدابخشی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نفت در جلسه این کمیسیون گفت: اوجی در اولین نشست امروز صبح این کمیسیون حضور یافت و ضمن تشریح برنامه‌ها و رویکردهای خود به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

وی افزود: اعضای کمیسیون بر توسعه CNGها، افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها، افزایش سرمایه‌گذاری مرتبط با نفت در داخل کشور، تعیین تکلیف میادین مشترک با کشورهای همجوار به جهت صیانت از حقوق ملت ایران و گازرسانی به روستاهای واقع در مناطق صعب‌العبور و محروم صرف نظر از هزینه هر انشعاب و ضرورت هدف گذاری کمی در برنامه ها تاکید کردند.

خدابخشی ادامه داد: اوجی نیز در این جلسه در تشریح سوابق و برنامه های خود به استفاده از مدیران کارآمد و فساد ستیز تاکید و این وعده را به نمایندگان داد که در مقابل فساد در این وزراتخانه بایستد و با تمام توان بر روی استفاده از پتانسیل بخش خصوصی، مکانیسم تهاتر، فروش نفت و ... تمرکز کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نفت همچنین در این نشست قول داد، تمام میادین مشترک نفتی و گازی ایران را تعیین تکلیف کند و در ادامه به دیگر ابهامات مطرح شده در کمیسیون پاسخ داد. در مجموع فضای کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به سوابق و برنامه های اوجی مثبت بود.

بررسی برنامه وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز ( سه‌شنبه) این کمیسیون که با حضور وزیر پیشنهادی نفت برگزار شد، گفت: با حضور اوجی، نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مباحثی را در زمینه سهمیه ایران در اوپک، استفاده از میدان‌های نفتی مشترک با همسایگان، فروش نفت در شرایط تحریمی، هدفمندی یارانه‌ها، بهره برداری از نفت خزر، توسعه مناطق نفت خیز، توسعه تکنولوژی صنعت نفت و تعیین تکلیف و نحوه برخورد با شرکت‌هایی خارجی که به قراردادهای خود پایبند نبوده‌اند و پروژه‌ها را نیمه تمام رها کرده‌اند مطرح کردند.

وی فزود: موضوع ایجاد زنجیره ارزش در فرآورده‌های نفتی از جمله مواردی بود که در نشست با وزیر پیشنهادی نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مرحبا اضافه کرد: در ادامه نشست‌های صبح امروز کمیسیون اقتصادی، وزیر پیشنهادی نیرو نیز با حضور مجدد در کمیسیون به سوالات باقی مانده نمایندگان پاسخ‌های لازم را ارائه کرد، کمیسیون اقتصادی بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارشی را در خصوص وزرای پیشنهادی اقتصادی به صحن علنی ارائه می‌کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها