مصوبه کمیسیون تلفیق برای محرومیت‌زدایی

کد خبر: 1123242

سخنگوی کمیسیون تلفیق: براساس یکی از مصوبات کمیسیون دولت مکلف شد تا در صورت فروش مازاد نفت تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو، این اعتبارات را صرف تولید مسکن، اشتغال‌زایی، حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران جدید کند.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای محرومیت‌زدایی

منابعی که دولت متعهد شد صرف رفع تنش آبی، محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن کند

 رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحۀ بودجه سال ۱۴۰۱:  در نشست امروز، تبصرۀ یک لایحۀ بودجۀ سال ۱۴۰۱ کل کشور در حوزۀ نفت و روابط مالی آن با دولت بررسی شد و دولت مکلف شد در صورت افزایش منابع حاصل از فروش نفت به همان میزان سقف فروش اوراق اسلامی را کاهش دهد.

 نمایندگان در این جلسه دولت را مکلف کردند، در صورت فروش مازاد نفت خام تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو، منابع حاصله را صرف تولید مسکن، رفع تنش آبی، اشتغال‌زایی، حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران جدید مانند خطوط ریلی، بنادر راهبردی، توسعه فعالیت میادین نفت و گاز مشترک و افزایش نیروگاه‌ها کند.

 از محل پنج و نیم میلیارد یورو نیز مبلغ یک میلیارد یورو برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های بخش خصوصی در نظر گرفته شد. همچنین از محل ۵.۵ میلیارد یورو برای پرداخت سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی و ۱۴ و نیم درصد سهم شرکت ملی نفت به‌عنوان نفت خام قابل‌انتقال به غیر در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا بفروش برسانند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها