بادامچیان: تمایل غرب بر طولانی نمودن روند مذاکرات است

کد خبر: 1134584

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در دولت فعلی، روند جدید مذاکرات با جدیت دنبال شد تا توافق نهایی، عزتمندانه باشد.

بادامچیان: تمایل غرب بر طولانی نمودن روند مذاکرات است

اسدالله بادامچیان در مواضع هفتگی این حزب با اشاره به مذاکرات وین گفت: تأکید بر حفظ خطوط قرمز مذاکرات وین وظیفه ولایی است و این خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، راستی آزمایی، تضمین های فنی و اعتباری، لغو همه تحریم ها و پایان یافتن مطالعات ادعایی درباره ایران است. لذا در دولت فعلی، روند جدید مذاکرات با جدیت دنبال شد تا توافق نهایی، عزتمندانه باشد.

بادامچیان ادامه داد: آنچه تا کنون از مذاکرات حاصل شده است بهتر از برجام است اما هنوز با خطوط قرمز تعیین شده فاصله دارد که باید مصّرانه دنبال شود و غرب به دور از مقصر نمایی، بازی رسانه ای و ارسال سیگنال های متناقض از وین، تصمیم سیاسی لازم را بگیرد.

وی تصریح کرد: تلاش غرب در این مذاکرات بر متهم‌سازی چه روسیه به عنوان عضوی از طرف های مذاکره، ‌ یا سپاه پاسداران و یا دولت جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده تمایل غرب بر طولانی نمودن روند مذاکرات است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: وحدت، راهبردی‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است و همدلی مسلمانان، مهمترین عامل عصبانیت و ناراحتی دشمنان اسلام و مسلمین عالم است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرموده‌اند این دستهای پلید و مغزهای شریری که این تروریسم کور و بی مهار را در پاکستان  بنیان نهاده‌اند نیز بدانند که آتش، دامان خود آنان را خواهد گرفت و مانند برخی دیگر از کشورهای اسلامی، نیت شوم آنان بیش از همه، گلوی خودشان را خواهد فشرد.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات تروریستی و ضد حقوق بشری بار دیگر نیاز و ضرورت مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه را برای برقراری صلح و آرامش آشکارتر می‌سازد.

بادامچیان گفت: ما از دولت پاکستان و مجامع بین المللی می خواهیم که با این جنایات برخورد جدی کنند و امنیت مسلمانان و شیعیان را به طور کامل تأمین کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین تاکید کرد: شیعیان پاکستان، هند و افغانستان، خودشان گروه های محافظ مردمی تشکیل دهند تا شاهد این جنایات کوردلانه نباشیم.

بادامچیان در بخش دیگری با اشاره به اوکراین گفت: امروز همه دنیا فهمیده اند که ملت اوکراین قربانی فریبکاری ناتو و آمریکا شده اند و هر کشوری که تصور کند چتر حمایت دولت آمریکا بر سر اوست دچار اشتباه است، همان اشتباهی که دولت اوکراین، با آن مردم خود را قربانی کرد.

وی افزود: جای تأسف است که سازمان ملل متحد گرفتار جاهلیت مدرن و نژاد پرستی است و از اوکراین که قربانی اشتباهات بین المللی و اعتماد به هژمونی غرب شده دفاع می کند و به جای حمایت از مظلومیت چند ساله مردم یمن، آنها را محکوم می کند که چرا در برابر توحش فریب خوردگان غربی و آل سعود ایستادگی می کنند.

بادامچیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به عدم حمایت مردم اوکراین از دولت و حاکمان این کشور اشاره فرمودند که این درسی باید برای همه دولت ها باشد.

وی همچنین گفت: موتلفه اسلامی هفته گذشته هم بر این موضوع تاکید داشت که توجه به مردم اوکراین، برگزاری رفراندوم و اجرای خواست مردم اوکراین می تواند تبعات سوء ناشی از دولت فریب خورده اوکراین را برای مردم این کشور کاهش دهد و مردم اوکراین خود سرنوشت خویش را تعیین نمایند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن اظهار نگرانی از درگیری اوکراین و روسیه اظهار داشت: قطعنامه ارائه شده به مجمع عمومی فاقد عنصر بی‌طرفی و مکانیسم‌های واقع‌بینانه برای حل و فصل موضوع از طریق ابزارهای صلح‌آمیز است و این علت رأی ممتنع ایران به قطعنامه روسیه در سازمان ملل متحد بوده است.

بادامچیان افزود: در واقع این رأی ممتنع ایران، مخالفت با راهبرد آمریکایی گسترش ناتو و بحران سازی امنیتی و نظامی در مرزهای جغرافیایی آسیای میانه و رویارویی جهان غرب با روسیه و در اوکراین برای درگیرسازی روسیه در یک تله گذاری تاکتیکی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با گرامیداشت حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، "روز پاسدار" و روز جانباز" را به فرماندهی معظم کل قوا وهمه پاسداران، نیروهای مسلح و جانبازان عزیز تبریک گفت.

بادامچیان اظهار داشت: از جانبازی تا شهادت هیچ فاصله ای نیست و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) جانبازان شهیدان زنده انقلابند و خدای متعال  جانبازان را در عالم خاک باقی گذاشته است تا باب شهادت بسته نشود.

وی افزود: روز پاسدار یادآور ارزش گذاری به جانفشانی ها در حراست از مکتب مترقی اسلامی است و به تعبیر امام خمینی (ره)، پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوتی نجات داد، امروز در وظیفه مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی راهی را می پیماید که به تمدن نوین اسلامی و حاکمیت ارزشها بر جهان و فتح قله‌های رفیع اقتدار، عزت و پیشرفت می رسد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید مبعث گفت: رهبری معظم انقلاب،   تدوین برنامه خردمندانه و حکمت آموز را برای مبارزه با جاهلیت و تقویت ایمان دینی ضروری دانستند و شناسایی مختصات جاهلیت مدرن که بهروز شده جاهلیت عربی است را در ادامه راه رسول الله (ص) عنوان فرمودند و مختصات هدایت رسول اکرم (ص) را در جامعه سازی و دولت سازی اسلامی تبیین فرمودند که در انقلاب اسلامی و گام دوم تبلور می نماید.

وی از همه مسوولان و اعضا موتلفه اسلامی خواست که در جهاد تبیین و تدوام بعثت، جهاد مخلصانه و خستگی ناپذیر داشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها