راه اندازی دادگاه های تخصصی برای رسیدگی به دعاوی واگذاری‌‌های سازمان خصوصی

کد خبر: 1140518

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بزودی شعب اختصاصی رسیدگی به دعاوی واگذاری‌ های سازمان خصوصی و دعاوی شرکت‌های دانش‌بنیان در «مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری» آغاز بکار خواهد کرد.

راه اندازی دادگاه های تخصصی برای رسیدگی به دعاوی واگذاری‌‌های سازمان خصوصی

نشست مشترک محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون به همراه محمد حسن پیر زاده معاون قوه قضائیه با  علی القاصی‌مهر، رئیس کل  دادگستری استان تهران و رئیس شعبه مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری عصر امروز برگزار شد.

 پورابراهیمی ضمن قدردانی از دادگستری استان تهران برای اقدامات بسیار موثر در راه اندازی دادگاه های تخصصی  به ویژه دادگاههای تخصصی اقتصادی بیان داشت: با اقدامات اخیر انجام شده در قوه قضائیه شاهد تسهیل در فرایند رسیدگی به دعاوی تجاری و اقتصادی و در نتیجه بهبود شاخص های کسب و کار در کشور هستیم، بزودی شعب اختصاصی رسیدگی به دعاوی واگذاری‌ های  سازمان خصوصی و دعاوی شرکت‌های دانش‌بنیان در  «مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری» آغاز بکار  خواهد کرد. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: موضوع پیشگیری یکی از سرفصل‌های بسیار مهم در قوه قضائیه است. در این راستا کمیسیون اقتصادی مجلس از تجربیات قضات در تنظیم و اصلاح قوانین در حوزه کسب و کار استقبال می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به تشکیل کمیته مشترک  کمیسیون اقتصادی مجلس با قوه قضائیه  گفت: این کمیته در دوره ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تشکیل شده و با حمایت‌های حجت‌الاسلام اژه‌ای فعالیت آن ادامه دارد، این کمیته در راستای احصاء خلأهای قانونی و اصلاح آن فعالیت خواهد داشت. 

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، یکی از دغدغه‌های جدی مربوط به واگذاری‌ها در سازمان خصوصی‌سازی است و این حوزه نیاز به اصلاح به قانون دارد. تأکید ما این است که واگذاری‌ها در شرایط مناسبی صورت بگیرد. همچنین روند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دعاوی خصوصی‌سازی باید در چارچوب دادگاههای تخصصی پیگیری شود. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ارائه پیشنهاد برگزاری دوره‌های تخصصی اقتصادی  برای قضات مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری گفت: روند پر سرعت  تحولات علمی و تخصصی در موضوعات اقتصادی نیاز به بهره گیری از دوره های تخصصی  است که در این رابطه  قضات محترم باید به توان تخصصی بسیار بالا تجهیز باشند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها