«فردا» گزارش می‌دهد

آزاد سازی پول‌های بلوکه شده نزدیک است؟

کد خبر: 1177679

همزمان با آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا طبق رایزنی‌های انجام شده بناست ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران نیز آزاد شود.

آزاد سازی پول‌های بلوکه شده نزدیک است؟

گروه سیاست سایت فردا - تقریبا تمام حواس‌ها به درگیری‌ها و ناآرامی‌هایی است که برخی با موج سواری بر اعتراضات بخشی از مردم رقم زده‌اند. از یک سو مسئولان در جایگاه‌های مختلف به فکر مدیریت شرایط بوده و در جلسات علنی و غیر علنی دنبال راهکار و بازگرداندن آرامش هستند. از سوی دیگر مردم در اقشار و اصناف مختلف نگرانی اثرگذاری این وضعیت بر کسب‌وکارهایشان در دنیای مجازی و واقعی شده‌اند. دانشجویان، جوانان و ... هر یک به نوعی سرگرم اتفاقات اخیر هستند. دشمنان و توطئه کنندگان اعم از تجزیه طلبان و براندازان و ... هم که بدیهی است دنبال ماهی گرفتن از این آب گل‌آلود شده‌اند. 

در این فضا کمتر کسی پیگیر اخبار مذاکرات و احیای برجام و رفع تحریم و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده است. این اما به معنی به فراموشی سپردن این مسائل مهم نیست و مسئولان مربوطه طبق روال و به رغم اوضاع درهم پیچیده کنونی، به وظیفه و مسئولیت خود در این رابطه عمل می‌کنند؛ حتی به نظر می‌رسد که خوب هم پیش می‌روند و اخبار خوبی در راه است. چنانچه گفته می‌شود، طبق اخبار اعلامی و براساس رایزنی‌هایی انجام شده در هفته‌های گذشته بناست بزودی شاهد آزادسازی زندانیان ایران و امریکا و همزمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی باشیم.

اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم از یک مقام مطلع نشان می‌دهد که در پی این آزادسازی قرار است 7 میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد.

طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و امریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها