یادداشت اختصاصی عباس سلیمی

اگر حاج قاسم بود...

کد خبر: 1196222

عباس سلیمی‌نمین در یادداشتی برای سایت «فردا» نوشت: اگر سردار حاج قاسم سلیمانی امروز در میان ما بود سیاستی را دنبال می کرد که نتیجه اش گشایش در حوزه سیاست خارجی و همکاری های بین المللی اقتصادی برای کشور بود.

اگر حاج قاسم بود...

گروه سیاست سایت فردا: عباس سلیمی نمین در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برای سایت «فردا» نوشت:

هرچند هر مقطع زمانی شرایط خاص خودش را دارد اما خوب بنگریم مشترکات زیادی را بین حال حاضر و ایام قبل از شهات سردار حاج قاسم سلیمانی مشاهده می کنیم. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مقامات کشورهای مهم دنیا ارتباطات قوی داشت که موجب می شد ایشان همواره در روزهای سخت، گشایش و شرایط  جدیدی را برای کشور فراهم کند بنابراین معتقدم اگر ایشان امروز بود سیاستی را دنبال می کرد که نتیجه اش گشایش در حوزه سیاست خارجی و همکاری های بین المللی اقتصادی برای کشور بود.

وقتی غرب تحریم های سنگین علیه ایران اعمال می کند و قصد دارد شرایط ما را به لحاظ اقتصادی سخت کند، قطعا اگر سردار سلیمانی بود راهکارهای ایجاد بسترهای گشایش اقتصادی را به طور جد دنبال و آن بسترها را فراهم می کرد.

اگر سوابق فعالیت های و اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی بررسی کنیم متوجه می شویم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه بین الملل سیاستی را دنبال می کرد که براساس آن هم حرکت های نظامی غرب را خنثی شود و هم راه هایی را موثری در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی برای کشور و ملت ما باز شود.

اگر بخواهیم همان سیاست سردار سلیمانی را در خنثی سازی فشار حداکثری غرب دنبال کنیم، باید افرادی با نگاه شهید سلیمانی در مسئولیت‌های اجرایی قرار گیرند که هم ارتباطات خیلی خوبی با مقامات سایر کشورها داشته باشند و هم عزم و اراده قوی برای پیگیری مسائل از خود نشان دهند.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها