کریمی قدوسی: جمهوری اسلامی تمام تهدیدات را به فرصت‌های بزرگ تبدیل می‌کند

کد خبر: 1200777

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به تحریم‌ها و تهدیدات اروپایی‌ها علیه ایران، گفت: دورانی که اروپایی‌ها یک طرفه می‌توانستند برای دنیا تصمیم بگیرند، گذشته است و پس از این، جمهوری اسلامی تمام تهدیدات را به فرصت‌های بزرگ تبدیل می‌کند.

کریمی قدوسی: جمهوری اسلامی تمام تهدیدات را به فرصت‌های بزرگ تبدیل می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به تحریم‌ها و تهدیدات اروپایی‌ها علیه ایران، گفت: دورانی که اروپایی‌ها یک طرفه می‌توانستند برای دنیا تصمیم بگیرند، گذشته است و پس از این، جمهوری اسلامی تمام تهدیدات را به فرصت‌های بزرگ تبدیل می‌کند.

جواد کریمی قدوسی با اشاره به تلاش اروپایی‌ها برای تحریم مقامات و نهادهای ایرانی، گفت: ما اروپا اعم از اتحادیه اروپا یا پارلمان اروپا را یک کل واحد می‌بینیم، بر همین اساس طرحی را تهیه کردیم که بسیار منسجم، قوی و انقلابی است. در این طرح تلاش کردیم علاوه بر تحریم متقابل اروپایی‌ها بر اساس یک منطق شناخته شده در ادبیات و نظام بین‌الملل از محرومین و مظلومین تحت ستم اروپایی‌ها حمایت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: غربی‌ها با دخالت‌های نابه جا و پیروی از سیاست‌های ایالات متحده، برخی از کشورها را اشغال و میلیون‌ها نفر را کشته و آواره کردند و نسبت به جمهوری اسلامی ایران نیز بزرگترین جنایت را مرتکب شدند.

وی یادآور شد: همه نیروهای مسلح ما از جمله سپاه در جهت حفظ امنیت کشور ایران و امنیت بلاد اسلامی و مسلمین به وظیفه خود عمل کردند، 8 سال دفاع مقدس به کمک بسیج و ارتشی به پیروزی رسید که برخاسته از مردم بودند و توانستند تجاوز را خنثی کنند، ما بیشترین شهدا را تقدیم این تفکر کردیم لذا نمی‌توانیم در برابر تحریم اروپایی‌ها سکوت کنیم. آنها وارد جریان خطرناکی شدند.

کریمی قدوسی معتقد است: اروپایی‌ها اغتششات در ایران را طراحی کردند و بنا بر اظهارات مقامات اروپایی و امریکایی، آنها اغتشاشات را از سال 1396 دنبال می‌کردند. بنابراین غربی‌ها مسبب اتفاقاتی هستند که در داخل کشورمان رخ داده و سبب تحمیل هزینه‌هایی به ملت ایران شده‌اند، لذا آنها باید محاکمه شوند.

وی افزود: طرحی که در مجلس تهیه شده با حضور کارشناسان و در قالب 3 ماده است، ایران با ابزاری که در اختیار دارد، می‌تواند به آنچه می‌خواهد در منطقه و جهان عمل کند. البته این طرح منوط به تصمیم شورای وزیران اروپا شده است ولی بخش‌های دیگر طرح مربوط به جنایات دیگر اروپایی است که دستگاه قضایی و اطلاعاتی ما هم آنها را پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام جمهوری اسلامی نظام حق و بر پایه وحی، مکتب اسلام و امنیت همه مردم جهان است و هر که مقابل این نظام قرار گیرد، هدفی جز مصلحت و امنیت مردم را دنبال می‌کند و ما می‌توانیم آنها را اغتشاش‎گر یا اراذل و اوباش بنامیم.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه در طرح مجلس، تعقیب برخی از مقامات اروپایی از طریق محاکم بین‌المللی را پیش‌بینی کردیم، گفت: به حکم قانون اساسی، سراغ مردم منطقه خواهیم رفت و شکایات آنها در بخش خصوصی و حقیقی را احصاء و با استفاده از ظرفیت‌های کیفری و ابزار تشکل‌های مردم نهاد، موضوعات را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: غرب بداند؛ دورانی که یک طرفه می‌توانستند برای دنیا تصمیم بگیرند، گذشته است و پس از این، تهدیدات به فرصت‌های بزرگی برای ما تبدیل می‌شود. دولت‌های ما طی سال‌های گذشته غفلت کردند اما در قانون اساسی ما آمده که از مستضعفین عالم باید دفاع کنیم و دولت‌ها پس از این به وظایف خود عمل خواهند کرد.//خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها