«فردا» گزارش می دهد:

مواضع تنش برانگیز علی اف

کد خبر: 1218920

جمهوری آذربایجان به خوبی می داند که تغییر در جغرافیای منطقه قفقاز با واکنش قاطع ایران مواجه خواهد شد.

مواضع تنش برانگیز علی اف

گروه سیاست سایت فردا: رفتارهای یکسال اخیر جمهوری آذربایجان در قبال ارمنستان و روسیه و ایران با حمایت های اسراییل به نقطه ای از تقابل کلامی رسیده است که الهام علی اف در اخرین صحبت های خود بیان کرده که سطح روابط ایران با اذربایجان در پایین ترین سطح قرار دارد و به موضوع حمله به سفارت آذربایجان در تهران نیز اشاراتی داشته است.

جمهوری آذربایجان به خوبی می داند که تغییر در جغرافیای منطقه قفقاز با واکنش قاطع ایران مواجه خواهد شد و در راه رسیدن به اهداف خود باید از سد ایران و روسیه بگذرد. به همین خاطر لابی های قدرتمند اسراییل در اذربایجان قدرت قابل توجهی یافته اند که علی اف را برای پیشبرد هدف های سیاسی اش هر روز بیشتر علیه ایران تحریک می کنند.

در این میان اتفاق مربوط به حمله سفارت آذربایجان که محلی برای سواستفاده های خبری اذربایجان بر علیه ایران شد، یکی از تحولات مبهم یکسال اخیر میان این دو کشور است که در زمان اوج تنش میان ایران و اذربایجان رخ داد و هنوز مشخص نیست ابعاد اصلی این واقعه به چه انگیزه هایی برمی گردد. با این وجود طرفین باید هر چه زودتر نسبت به شفاف شدن این واقعه اقدام کنند زیرا ادامه دار شدن روند ابهام در زمینه حمله به سفارت اذربایجان می تواند به سواستفاده های خبری علی اف بیافزاید.

هرچند رفتار های جمهوری آذربایجان در مرز های مشترک دست کمی از این اتفاق در تهران ندارد و ایجاد پست های بازرسی در برخی نقاط بخصوص در مرز های ارمنستان در چند روز اخیر باید به حالت عادی بازگردد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها