گفت‌وگوی «فردا» با سید حسین نقوی حسینی

عزل آن مدیر به دلیل ابراز نگرانی درباره حقوق بازنشستگان به نفع نظام اداری نبود

کد خبر: 1219934

یک نماینده پیشین مجلس گفت: این رفتار بر روحیه مدیران تاثیر می گذارد و مدیران نیز حساب کار خود می کنند و دیگر هشدار نمی‌دهند و سکوت می‌کنند.

عزل آن مدیر به دلیل ابراز نگرانی درباره حقوق بازنشستگان به نفع نظام اداری نبود

گروه سیاست سایت فردا: صحبت های جنجالی یکی از مدیران وزارت کار مبنی بر چالش های پیش رو برای پرداخت بازنشستگی و احتمال تکرار تجربه یونان و ناچاری به فروش جزایر، موجی از انتقاد را به سمت این مدیر و دولت روانه کرد و دولت رئیسی نیز در اولین فرصت اقدام ببه عزل او کرد اما مسئله اینجاست که چرا به جای عزل آن مدیر به هشدار او توجه نشد؟ این نوع برخوردها با مدیران نیز می‌تواند به مرور زمان در انگیزه مدیران برای هشداردهی تأثیرات منفی داشته باشد.

سید حسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی، درباره درستی و نادرستی عزل مدیر وزارت کار پس از اظهارات جنجالی درباره فروش جزایر به «فردا» گفت: «من هم این خبر را خواندم و مقداری بررسی کردم و متوجه شدم آن مدیر در شرایط سختی قرار داشته و به جهت نگرانی‌هایش قصد آگاه‌کردن مقامات بالادستی را داشته است. در نهایت نیز چنین مثال‌هایی را زده است که البته به کار بردن این جملات جالب نیست و نوع بیان شاید مورد تأیید نباشد اما هدف او قطعا انتقال این نگرانی و حساسیت موضوع بوده است. همین محتوا از سوی خیلی از مدیران دیگر نیز مطرح شده است، اگر یک بررسی مجازی کنید، از سوی برخی نمایندگان مجلس و مدیران دولت در ادوار مختلف و مدیرعاملان صندوق های بازنشستگی عین این مطالب را گفته اند. به دلیل برهم‌خوردن تراز درآمد کارکنان و هزینه بازنشستگان نگرانی هایی در این حوزه وجود دارد».

او در ادامه نسبت به تأثیربرکناری این مدیر بر انگیزه هشداردهی مدیران افزود: «عزل آن مدیر به دلیل ابراز نگرانی درباره حقوق بازنشستگان به نفع نظام اداری نبود. این رفتار بر روحیه مدیران تاثیر می گذارد و مدیران نیز حساب کار خود می کنند و دیگر هشدار نمی‌دهند و سکوت می‌کنند. همه دولت‌ها باید توجه داشته باشند که رفتارهای این چنینی به نفع نظام اداری کشور نیست که با توجه به دغدغه مدیران با هر نوع ادبیاتی عزل شود. این کار جالب نبود و حداقل در دولت آقای رئیسی که همیشه از نقد استقبال کرده است و پیشتاز این است که اگر مدیران توانمندی اداره امور و تحول را ندارند کنار بروند. حالا یک مدیری هم به آینده سازمانش توجه کرده است را نباید اینگونه عزل می کردند».

نقوی‌حسینی در پایان درباره ادامه این نوع برخورد ها با مدیران گفت: «نظام اداری همیشه آبستن حاکمیت فرهنگ چاپلوسی هست، این سیاست گذاری مدیریتی است که از بالا به پایین باید با فرهنگ چاپلوسی و روزمرگی مقابله کند. اگر این اتفاق نیافتد این فرهنگ رشد می کند و آدم ها فقط تعریف و تمجید می کنند و تاثیرزیادی روی حاکمیت می گذارد. در نظام جمهوری اسلامی این نوع رفتار ضد باورهای دینی ماست، بنابراین با مدیری که شجاعت بیان دغدغه ها را دارد نباید اینطور رفتار کرد».

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها