«نامه‌نیوز» : اصولگرایان و دوراهی رقابت درون‌گفتمانی یا برون‌گفتمانی

کد خبر: 1221137

حمیدرضا ترقی گفت: پیش‌بینی اینکه ائتلاف‌ها درون جریان اصولگرا چگونه می‌شود میسر نیست اما به تدریج مشخص می‌شود که رقابت درون‌گفتمانی خواهد بود یا برون‌گفتمانی.

«نامه‌نیوز» : اصولگرایان و دوراهی رقابت درون‌گفتمانی یا برون‌گفتمانی

«فردا نیوز» -  آرام‌آرام به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم و باید انتظار داشته باشیم که به تدریج گروه‌های سیاسی از شیوه حضورشان در انتخابات پرده بردارند.

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «حسب اطلاعی که دارم همه گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلبان و اصولگراها مشغول مقدمه‌چینی برای انتخابات هستند و به طور طبیعی ورود به ائتلاف‌ها و همگرایی مجموعه‌های هم‌جهت در انتخابات از تیر یا مرداد به بعد شروع می‌شود و تا آن زمان همه در جهت شناخت افراد مناسب و نزدیک به خود حرکت می‌کنند».

او ادامه داد: «یکی از کارهای احزاب و گروه‌های سیاسی این است که نحوه مشارکت مردم را به دقت بررسی کنند و سعی‌شان مبتنی بر افزایش مشارکت باشد و البته گستره سرمایه اجتماعی خود را نیز بررسی کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در همه جریان‌های سیاسی چالش‌هایی برای رسیدن به ائتلاف و لیست واحد وجود دارد و لیست‌دادن بستگی دارد که آرایش سیاسی چگونه هست و رقابت بین چه جریان‌هایی شکل می‌گیرد. پیش‌بینی اینکه ائتلاف‌ها درون جریان اصولگرا چگونه می‌شود میسر نیست اما به تدریج مشخص می‌شود که رقابت درون‌گفتمانی خواهد بود یا برون‌گفتمانی و همین هم در هر انتخابات بسیار تعیین‌کننده است زیرا شکل ائتلاف‌ها بر اساس همین موضوع شکل می‌گیرد».

ترقی در پایان درباره چگونگی تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: «مشارکت بالا ناشی از چند عامل است یکی امیدواری مردم نسبت به آینده و احساس اینکه با رأی خود می‌توانند بر سرنوشت کشور تأثیرگذار باشند. مسئله دوم رقابت سالم در جریان‌های سیاسی در انتخابات است و فعال‌شدن احزاب و گروه‌های سیاسی است. در کنار همه اینها رضایت عمومی به ویژه در عرصه اقتصادی نیز مهم است؛ بنابراین هرچه بیشتر مردم از شرایط زندگی‌شان به خصوص در حوزه معیشت رضایت داشته باشند، مشارکت هم افزایش می‌یابد».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها