«مثلث‌آنلاین»: ما وارد خانه‌های کنار آمریکا شده‌ایم

کد خبر: 1227825

یک تحلیلگر مسائل سیاسی‌ گفت: ایران توانسته است در مناطقی نفوذش را بالا ببرد که مناطق استراتژیک آمریکایی‌هاست.

«مثلث‌آنلاین»: ما وارد خانه‌های کنار آمریکا شده‌ایم

 

«فردا نیوز» -  سفر اخیر سیدابراهیم رئیسی به کشورهای آمریکای جنوبی چه تأثیراتی در روابط ایران با این کشورها دارد؟ و اینکه چه تأثیری در گسترش نفوذ ایران در نزدیک‌ترین مناطق به ایالات متحده آمریکا دارد؟

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من از سفر اخیر آقای رئیسی به کشورهای آمریکای جنوبی ارزیابی مثبتی دارم. هرچه قدر بتوانیم با کشورهای مختلف جهان ارتباط داشته باشیم، به نفع ماست و حتما توسعه اقتصادی و بین‌المللی برای ما به همراه می‌آورد».

او ادامه داد: «به هر حال هر کدام از رؤسای جمهور که بتوانند ارتباطات ایران با نقاط مختلف جهان را گسترش دهد، کار مثبتی کرده‌اند؛ چه آقای احمدی‌نژاد باشد، چه آقای روحانی و چه آقای رئیسی و ممنون همه‌شان هستیم».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «کشورهای آمریکای جنوبی زمینه‌های زیادی برای همکاری دارند؛ از حوزه انرژی و معدن گرفته تا کشاورزی و حوزه دفاعی. ایران هم تجربیات زیادی دارد و می‌تواند علم و تجربه خود را به این کشورها منتقل کند».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «نکته بسیار مهم دیگر این است که ما در خانه‌های کنار آمریکا وارد شده‌ایم و حتما نفوذ آمریکا در این کشورها را کاهش می‌دهیم. این مسئله مهمی است که ایران توانسته است در مناطقی نفوذش را بالا ببرد که مناطق استراتژیک آمریکایی‌هاست. از طرفی دیگر در ارتباط با کشورهای آمریکای جنوبی می‌توانیم به میزان گسترده‌تری تحریم‌های آمریکا چه در حق خودمان و چه در حق این کشورها را خنثی کنیم».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها