مهرداد لاهوتی در گفتگو با «فردا»:

اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل اجماع می‌کنند

کد خبر: 1228030

لاهوتی ضمن غیرمحتمل دانستن ورود چهر‌هایی مثل روحانی و لاریجانی به انتخابات ، گفت: دور از انتظار نیست که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل با یکدیگر متحد شوند اما شخصیت محوری آنها مشخص نیست.

اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل اجماع می‌کنند

گروه سیاست فردا: صبحت‌های اخیر روحانی با تکیه بر کلید واژه‌های انتخابات، برجام، رفراندوم و نقد وضعیت موجود، به باور برخی نشانه ی تمایل و تلاش او برای احیا شخصیت سیاسی خود و حضور و تاثیرگذاری در انتخابات مجلس است. اما برخی نیز بر این باورند که روحانی دیگر به صورت شخصی شانسی برای رقابت در انتخابات ندارد. هرچند حمایت روحانی از یک لیست یا جناح بعید به نظر نمی‌رسد و احتمالا شاهد طیف‌بندی جدیدی از میانه رو‌ها در صحنه‌های انتخاباتی خواهیم بود.

مهرداد لاهوتی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا، درباره صحبت‌های اخیر روحانی و احتمال احیا وجهه سیاسی او باتکیه‌ بر مذاکره، رفراندوم و انتقاد از وضع موجود به «فردا» گفت: بر اساس اطلاعی که من دارم، آمدن آقای روحانی در صحنه ی انتخابات چه در مجلس و چه در ادوار بعدی ریاست جمهوری، یک اتفاق غیرممکن است. حرکت‌های فعلی ایشان نیز به معنای حضور در انتخابات ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ نیست. ایشان ۸ سال رئیس‌جمهور بوده و ممکن است به نسبت تحولات مختلف، نظراتی داشته باشد. اینکه دوران ریاست‌جمهوری ایشان تمام شده است به این معنا نیست که دیگر نظر ندهد. اما حضور ایشان در انتخابات مجلس پیش رو تحلیل غلطی است و ایشان به‌هیچ‌وجه طبق اطلاعات من حضوری در انتخابات نخواهد داشت.

وی در ادامه نسبت به‌احتمال حمایت روحانی از یک لیست و جریان در انتخابات افزود: در آینده احساس می‌کنم که جریان میانه‌رو بتواند به یک اجماع با همفکرانش برسد و این احتمال وجود دارد که وارد صحنه شوند. ترکیبی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل احتمالاً به یک اجماع برسند، البته شخصیت‌محوری آن شفاف نیست. برخی روی آقای لاریجانی هم تحلیل می‌کنند؛ اما فعلاً حدس و گمان است و پایه و اساس ندارد. هرچند دور از انتظار نیست که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل با یکدیگر متحد شوند.

لاهوتی در پایان درباره ی پیوند خوردن روحانی و لاهوتی در صحنه ی انتخاباتی گفت: من شخصیت آقای لاریجانی را اینطور تحلیل می‌کنم که هیچ شواهدی مبنی بر حضور ایشان در انتخابات ۱۴۰۲ وجود ندارد. در آینده مسیر ممکن است شرایط تغییر کند؛ اما تا به امروز آقای لاریجانی هیچ نشانه‌ای از تمایل خود برای حضور در انتخابات مجلس نشان نداده است. آقای لاریجانی یک شخصیت مستقل است و دیگران می‌توانند زیر چتر ایشان باشند. آقای لاریجانی در قالب یک جریان سیاسی تعریف نمی‌شود. آقای لاریجانی یک شخصیت فراجناحی است که به منافع ملی کشور بیشتر از مسائل سیاسی فکر می‌کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها