«فردا» گزارش می‌دهد؛

معمای آرای ثابت ترامپ/ جمهوری‌خواهان نگران هستند!

کد خبر: 1229109

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، پشت پای جمهوری‌خواهان ناراضی به ترامپ منجر به افزایش آرای بایدن شد.

معمای آرای ثابت ترامپ/ جمهوری‌خواهان نگران هستند!

گروه سیاست سایت فردا: بازار نظرسنجی های انتخاباتی در آمریکا اندک اندک گرم می شود، خصوصا زمانی که پای ترامپ و انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان به میان می آید! نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان از جمهوری‌خواهان آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ همچنان با ۴۷ درصد پیشتاز است. پس از او دسانتیس با ۲۶، پنس با ۹، هلی با ۵، اسکات ۴ و کریستی با ۳ درصد قرار دارند.سی‌ان‌ان می‌نویسد، اگرچه بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ در اتهامات مربوط به «سوء‌استفاده» از اسناد محرمانه مقصر است، اما ۷۱ درصد آن‌ها می‌گویند سیاست نقش اساسی در اتهامات او ایفا می‌کند. در کل ۴۷ درصد جمهوری‌خواهان و یا کسانی که به جمهوری‌خواهان رای می‌دهند ترامپ را به عنوان انتخاب نخست خود برگزیدند.

حمایت از دسانتیس، فرماندار فلوریدا نسبت به ماه قبل تفاوتی نکرده و مقبولیت او همان ۲۶ درصد باقی مانده است.

۹درصد جمهوری‌خواهان مایک پنس، معاون دونالد ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری را گزینه مناسب می‌دانند. درحالی که ۵ درصد، نیکی هلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد را بر می‌گزینند.تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی با ۴ درصد و کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی با ۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.سهم دیگر نامزدها هم یک درصد ویا کمتر از آن است.

بر اساس این نظر سنجی ۵۴ درصد شرکت‌کنندگان از دیگر نامزدها می‌خواهند درمقابل اتهامات دونالد ترامپ موضع نگیرند. به گزارش سی‌ان‌ان، تنها ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که ترامپ به دلیل این اتهامات باید به کارزار انتخاباتی خود پایان دهد و ۱۶ درصد هم می‌گوینداو در صورت محکومیت باید کارزار خود را خاتمه دهد.

این نظرسنجی درست پس از جلسه محاکمه هفته پیش دونالد ترامپ در دادگاه فدرال انجام شد.

اما رمزگشایی از نظرسنجی صورت گرفته کمی پیچیده است! در تحلیل نتایج این نظرسنجی ما با "آرای ثابت ترامپ"مواجه هستیم که ازسال 2020 میلادی ( زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قبلی) تا کنون تغییری در آن صورت نگرفته است. واقعیت امر این است که اکثر طرفداران ترامپ، وی را  به مثابه نماد گذار از سیاست سنتی در آمریکا تلقی می کنند و تکانه های امنیتی، قضایی و سیاسی تاثیری در تغییر رویکرد آنها نسبت به ترامپ ندارد. رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بر روی این جمعیت و سبد رای ثابت حساب ویژه ای باز کرده است. به عنوان مثال، گروه افراطی موسوم به "پسران مغرور"در آمریکا، در هر شرایطی آرای خود را به سود رئیس جمهور سابق آمریکا به گردش در می آورند،حتی اگر ترامپ در پرونده موسوم به حمله به کنگره ( در ششم ژانویه 2021) از آنها حمایتی صورت ندهد! در مقابل،رقبای درون حزبی ترامپ دارای سبد رای ثابت نیستند و یک گاف کلامی یا ابراز یک موضع خاص، می تواند چندین درصد آرای آنها را کاهش دهد.

اما آنچه گفته شد، به معنای پیروزی ترامپ در آوردگاه‌های سیاسی نیست، چنانکه در دو انتخابات تعیین کننده وی با شکست مواجه شد! در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی، پشت پای جمهوری‌خواهان ناراضی به ترامپ منجر به افزایش آرای بایدن و کسب امتیاز الکترال ایالاتی مانند جورجیا و ویسکانسین به سود وی شد.اکنون ، همان گونه که تعداد طرفداران جمهوری‌خواه ترامپ ثابت است، میزان آرای مخالف وی ( آرایی که در هر صورت به سود ترامپ به گردش در نخواهد آمد ) نیز تقریبا ثابت است.حدود 20 درصد از جمهوریخواهان در صورت راهیابی ترامپ به دوردوم و نهایی انتخابات ، قصد شرکت در این آوردگاه سیاسی را ندارند و البته برخی از آنها حاضرند آرای خود را به سود بایدن به گردش در بیاورند! همین موضوع سبب شده است تا سران حزب جمهوریخواه با تردید نسبت به حضورترامپ در رقابت‌های انتخاباتی بنگرند و تعداد آرای مخالف مطلق وی ، کمی آنها را نگران سازد!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها