ترجمه/ گزارش گاردین از اشتباه بزرگ رئیس جمهور سابق آمریکا:

محاکمه، ترامپ را به ریاست جمهوری نزدیک نمی‌کند

کد خبر: 1215785

روزنامه گاردین نوشت: وجود فریادها ترامپ را به ریاست جمهوری دوباره آمریکا در سال 2024 نمی رساند بلکه بالعکس احتمال پیروزی او را کاهش خواهد داد.

محاکمه، ترامپ را به ریاست جمهوری نزدیک نمی‌کند

گروه سیاست سایت فردا: روزنامه گاردین در گزارشی پیرامون ماجرای محکومیت قضایی و محاکمه دونالد ترامپ نوشت:رئیس جمهور سابق ایالات متحده تصور می کند این ماجرا در نهایت برای بازگشت به ریاست جمهوری به او کمک خواهد کرد ولی مسلما اشتباه می کند.

در این گزارش آمده است: نظرسنجی ماه فوریه از رای دهندگان جمهوری خواه پیش از محاکمه اخیر دونالد ترامپ نشان می داد که رون دسانتیس با 45% نسبت به ترامپ با 41% آراء از شرایط بهتری برای انتخاب به عنوان نامزد جمهوری خواهان برخوردار است. پس از ماجرای محکومیت قضایی و محاکمه اخیر ، آرای ترامپ با جهشی قابل توجه به 47% رسید در حالی که دسانتیس با 39% از او دور شد. حالا حتی گفته می شود ترامپ به 57% آرای جمهوری خواهان رسیده و دسانتیس در حدود 31% آراء را در اختیار دارد؟

چه اتفاقی افتاده؟ آیا فریادهای ترامپ که نشان دهنده خشم او از ماجرای دادگاه و محکومیت قضایی بود به سودش تمام شده و موجب شده جمهوری خواهان بیش از گذشته از او حمایت کنند؟

با این وجود فریادها ترامپ را به ریاست جمهوری دوباره آمریکا در سال 2024 نمی رساند بلکه بالعکس احتمال پیروزی او را کاهش خواهد داد.

آنطور که در جامعه آمریکا روشن و مسلم است جمهوری خواهان حدود 28% از آراء را در انتخابات در اختیار دارند و چیزی حدود 40% از شرکت کنندگان به عنوان آرای مستقل غیر حزبی شناخته می شوند که در واقع آنها سرنوشت انتخابات را رقم خواهند زد. آنها نسبت به جمهوری خواهان و دموکرات ها از قدرت و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند و همیشه رای این گروه سرنوشت ساز بوده است.

اکثریت گروه بی طرفان شرکت کننده در انتخابات را جوانانی شکل می دهند که از بازی های حزبی خسته هستند و به هیچ کدام از دئ حزب جمهوری خواه و دموکرات اعتماد ندارند. مستقل بودن به معنای اعتدال این گروه نیست بلکه به معنای باورهای ضد حزبی آنها ست که در واقع از هر دو حزب سیاسی اصلی آمریکا متنفر هستند. آنها البته به شکل خاص از مواضع تند جمهوری خواهان انتقاد می کنند. 

در سال 2020 هم در میان شرکت کنندگان مستقل 52% بایدن را به ترامپ ترجیح دادند و تنها 37% به ترامپ رای داده بودند. بر این اساس پس از ماجراهای اخیر و محاکمه ترامپ در بین رای دهندگان مستقل باز هم نامزد دموکرات به ترامپ ترجیح داده خواهد شد و افزایش حمایت جمهوری خواهان از رئیس جمهور سابق برای رساندن او به پیروزی در انتخابات کافی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها