حقیقت‌پور در گفتگو با فردا:

چتر عاشورا بزرگتر از جریانات سیاسی است| فضای عزاداری‌ها را جناحی و سیاسی نکنیم

کد خبر: 1234731

نماینده ادوار مجلس گفت: موضوعات و مناسبت های مذهبی همچون مهدویت، عاشورا و غذیر چترهای بزرگتر از جریانات و گرایش های سیاسی هستند. این چترها را باید بگذاریم مقدس بمانند و آنها را جناحی و سیاسی نکنیم.

چتر عاشورا بزرگتر از جریانات سیاسی است| فضای عزاداری‌ها را جناحی و سیاسی نکنیم

گروه سیاسی فردا: همواره این توصیه از جانب علمای دینی به جامعه مداحان وجود دارد که مراقبت کنند تا مباحث جناحی وارد نوحه سرایی ها نشود چون تأثیر منفی می گذارد.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو درباره این موضوع به خبرنگار فردا گفت: در دستگاه امام حسین (ع) اشکالی ندارد که مشکلات جامعه مطرح شود اما نباید فضای عزاداری ها را جناحی کرد.

وی افزود: امام حسین (ع) یک مصلح بزرگ دینی بود که نه تنها برای مسلمانان و شیعیان بلکه برای آزادی انسان از یوغ استعمار به شهادت رسید بنابراین پیام عاشورا، زندگی توأم با حریت است.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: پیام ها و آموزه های عاشورایی امام حسین (ع) محدود و محصور در هیچ گروه و جناحی نیست بنابراین نباید عرصه عزاداری سیدالشهدا را تبدیل کنیم به طرح مباحث جناحی و سیاسی کنیم.

حقیقت پور تأکید کرد: موضوعات و مناسبت های مذهبی همچون مهدویت، عاشورا و غذیر چترهای بزرگتر از جریانات و گرایش های سیاسی هستند. این چترها را باید بگذاریم مقدس بمانند و آنها را جناحی و سیاسی نکنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها