محمدحسن آصفری در گفتگو با فردا:

گرانی یا کمبود کالاهای اساسی از بی‌تدبیری است، به تحریم ارتباط ندارد

کد خبر: 1234969

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی برنامه ریزی درستی انجام نمی گیرد گرانی یا عدم توزیع مناسب کالاهای اساسی را در پی دارد.

گرانی یا کمبود کالاهای اساسی از بی‌تدبیری است، به تحریم ارتباط ندارد

گروه سیاسی فردا: نحوه تأمین و توزیع کالاهای اساسی به یک چالش تبدیل شده است و همچون یک چرخه دائم تکرار می شود، یک روز مرغ نیست یک روز تخم مرغ؛ یک روز دارو نیست یک روز روغن.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ریشه اصلی مشکلات به وجود آمده در تأمین کالاهای اساسی گفت: این وضعیت خیلی به تحریم ها ارتباط ندارد و 80 درصد برآمده از بی تدبیری و بی برنامه گی آقایان مسئول است. اگر آقایان درست عمل می کردند نباید امروز وضعیت مرغ در کشور به این شکل می شد.

وی افزود: تحریم ها تازگی ندارد و چندین سال است که کشور در شرایط تحریمی به سر می برد. وقتی برنامه ریزی درستی انجام نمی گیرد گرانی یا عدم توزیع مناسب کالاهای اساسی را در پی دارد. برنامه ریزی، تدبیر مناسب در توزیع و نظارت کارآمد سه مولفه ای است که اگر انجام شوند شاهد این وضعیت نخواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هماهنگی دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصادی اظهار کرد: اگر این هماهنگی وجود داشته باشد اینقدر شاهد خلاء تأمین کالاهای اساسی مردم نخواهیم بود. دولت ضرورت دارد هرچه سریعتر این مسئله را تدبیر کند و مجلس نیز پیگیر این مسئله است.

وی ادامه داد: مجلس، وزیر جهاد کشاورزی را خواست تا او برای حل این موضوع برنامه های این وزارتخانه را تشریح کند. معتقدیم اولویت کشور موضوع معیشت و دارو است و بعد از تأمین این دو موضوع، اگر ارزی بود برای سایر اهداف تخصیص پیدا کند.

آصفری با اشاره به گرانی و کمبود مرغ در بازار یادآور شد: مرغ در سبد دهک های متوسط به پایین جامعه قرار دارد اگر این مرغ هم از سر سفره مردم پر بکشد واقعا پاسخی برای مردم نداریم. دولت باید در این حوزه به جد ورود کند و برنامه ریزی داشته باشد تا ما شاهد روز به روز گرانی یا کمبود کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه نباشیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها