"طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی" در اولویت مجمع تشخیص

کد خبر: 1234982

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از اولویت قرار گرفتن "طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی" در دستور کار این مجمع خبر داد و تاکید کرد: بعد از تعطیلات این طرح در اولویت رسیدگی قرار خواهد گرفت.

"طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی" در اولویت مجمع تشخیص

«محسن رضایی» در پاسخ به این سوال که پس از تاکیدات رهبر انقلاب و پیگیری‌های آیت الله رئیسی رئیس جمهور، آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا ندارد طرح «ارتقای اعتبار اسناد رسمی» را با فوریت در دستور کار قرار دهد؟ تصریح کرد: مجمع تشخیص به آن عمل خواهد کرد، بعد از تعطیلات این طرح در اولویت رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی بعد از بررسی و جمع بندی های لازم در این باره اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

 با توجه به خسارت‌های زیادی که اسناد قولنامه‌ای به کشور وارد کرده، رفع این معضل بزرگ بارها از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید واقع شده و رهبر معظم انقلاب ششم تیرماه سال جاری در دیدار مسئولان عالی قضایی که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد، درباره اصالت‌بخشی به اسناد رسمی که ناظر بر حفظ حقوق عامه است، تذکر دادند و معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول را از منشاءهای بزرگ فساد دانستند و با تأکید بر سلب اعتبار از معاملات غیررسمی، تصویب قانون در این خصوص را مصلحت قطعی کشور و نظام عنوان کردند.

این بیانات مُهر تأییدی بر دغدغه چند ساله آیت‌الله رئیسی و نامه سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شفاف‌سازی معاملات، پیشگیری از فرارهای مالیاتی و قطع دست سوداگران و سفته‌بازان از بازار بوده است به طوریکه با تأکید رهبر معظم انقلاب بر مصوبه «اعتبار اسناد رسمی» مجلس، امید به تسریع در تعیین تکلیف طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش یافت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» مجلس را اینگونه بیان می‌کنند؛ اعضای مجمع دو ایراد را مطرح کرده اند: یکی اینکه خلاف شرع بودن و دیگری به مصلحت نبودن.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها