دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

آغاز صف‌کشی انتخاباتی میان اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1235991

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

آغاز صف‌کشی انتخاباتی میان اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان: اصلاح‌طلبان قائل به پاسخگویی نیستند و بین یکدستی و دوگانگی حاکمیت سرگردانند

نوسانات پی در پی تفکرات اصلاح‌طلبان در دهه‌های اخیر نه تنها موجب بدگمانی و ابهام افکار عمومی نسبت به رویکردهای آنان شده بلکه خودشان را نیز در حوزه‌های مختلف در سردرگمی فرو برده است.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: یک بررسی از کنش‌های سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد آنان می‌کوشند به کارنامه‌خوانی حاکمیت طی دو سال گذشته با وصف «یکدست» بپردازند و به موجب آن مجموعه گزاره‌هایی را علیه نظام مطرح کنند. ولی در عین حال اگر برای تضعیف قوای سه‌گانه گزاره‌هایی را نیز با محوریت «اختلاف قوا» یافتند، باکی ندارند که در کنار و همزمان با گزاره‌های «یکدستی قوا»‌منتشر کنند. اصلاح‌طلبان سال‌ها در حاکمیت بوده‌اند. قوای مختلف کشور را در دست داشته‌اند و با این حال مشکلاتی را که اکنون معتقدند حل نشده، نتوانسته‌اند حل کنند. از طرفی به جای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود هم، مدام فرافکنی می‌کنند و از تقصیرات دیگران می‌گویند. این یعنی همان شکاف میان مسئولیت و قدرت که ادعای نقدش را دارند، در خصوص خودشان صدق می‌کند و به قدری که در قدرت بوده‌اند و حتی بسیار کمتر از آن، قائل به پاسخگویی خودشان نیست. در زمان‌هایی که دولت در دست اصلاح‌طلبان بوده، شاهد یکدستی مجلس و دولت و شورا‌ها بوده‌ایم، با این حال اصلاح‌طلبان باز هم نتوانسته‌اند عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارند.

 

همشهری عنوان کرد: لزوم نظارت و تقابل با قانون‌گریزی پلتفرم‌ها

در روزهای اخیر کشف حجاب شماری از کارکنان «طاقچه» موجب قطع همکاری بسیاری از ناشران با این مجموعه شده است. این ماجرا موجب توجه به موضوع سابقه تخلفات پلتفرم‌ها شده است.

روزنامه همشهری با تیتر «قلدری پلتفرم‌ها»، نوشته: در سال‌های اخیر سکوهای مجازی متعدد و متنوعی ساخته شده که بنابر آمار، تعداد آنها بیش‌از 400سکوست. تعدد این سکوها و قدرتی که در آنها جمع می‌شود، لزوم نظارت و تقابل با قانون‌گریزی آنها را مضاعف می‌کند. در اسفندماه 98درحالی‌که کرونا در حال اوج‌گیری بود، تخلفی درباره اقلام بهداشتی متوجه دیجی‌کالا شد. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی وقت درباره فروشگاه دیجی‌کالا گفت: «قاعدتاً در این شرکت تخلف صورت گرفته است و آنها تخلفاتی چون گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه و احتکار به قصد گرانفروشی داشتند که این تخلف‌ها احراز شده و ما رسیدگی‌های لازم را انجام خواهیم داد. رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: 2پلتفرم اشتراک فیلم و یک پیام‌رسان داخلی در فروش پهنای باند تخلف کرده 50درصد اضافی از مشترکان دریافت کرده‌اند...(1400/1/25) ساترا چند روز قبل از جام‌جهانی، دستورالعمل نحوه پخش مسابقات از پلتفرم‌ها را صادر کرده و در آن، پلتفرم‌ها را به استفاده از قاب اختصاصی شبکه‌های 3و ورزش ملزم کرد. برهمین اساس از مدیر آپارات به‌دلیل نقض کپی رایت آثار صداوسیما و کسب درآمد از محتوا بدون انجام هماهنگی لازم با آن سازمان شکایت شده‌است. کلاهبرداری اسنپ از تپسی- سال1402؛ سپهر دادجوی‌توکلی، مدیر روابط‌عمومی شورای رقابت با اشاره به جلسه ۵۵۵ شورای رقابت گفت: شرکت اسنپ در سال گذشته، هزار سیم‌کارت خریداری کرده‌است و به‌عنوان مسافر، وارد سامانه شرکت تپسی شده و به اطلاعات تماس راننده‌ها دست پیدا کرده. براساس تصمیم کارگروه حجاب و عفاف وزارت امور اقتصادی و دارایی در بیمه‌مرکزی و طبق حکم این کارگروه مجوز فعالیت شرکت کارگزاری «از کی» تا اطلاع ثانوی تعلیق شده‌است. این اقدام درپی انتشار تصویری از کشف حجاب کارمندان شرکت ازکی (خرید بیمه‌نامه) منتشر شد.

 

آغاز صف‌کشی انتخاباتی میان اصلاح‌طلبان/ جواد امام: جبهه اصلاحات هیچ‌ توصیه‌ای درباره پیش ثبت‌نام انتخابات ندارد

انتشار خبر شروع ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس در هفته‌های آینده کافی بود تا طیف رادیکال اصلاح‌طلبان با سراسیمگی و از بیم تصمیم طیف‌های دیگر این جریان درباره انتخابات فضاسازی پیرامون ثبت‌نام‌ها را شروع کند. بدین ترتیب از همین حالا می‌شود حدس زد اصلاح‌طلبانی که در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند با چه فشاری از سوی رادیکال‌ها مواجه خواهند شد.

سخنگوی جبهه اصلاحات در این راستا گفته: جمع بندی جبهه این است که درباره انتخابات توصیه‌ای نمی‌کند اما اگر شخصی برای خودش، تصمیمی می‌گیرد، متوجه جبهه نیست. جواد امام تاکید کرده: جبهه اصلاحات به جهت شرایطی که برای انتخابات حادث شد و اصلاحی که اخیرا در قانون انتخابات صورت گرفت، در روزهای آتی بیانیه‌ صادر می کند. اما درخصوص ثبت‌نام جبهه اصلاحات هیچ توصیه‌ای ندارد.

 

خراسان: علی‌رغم رشد تسهیلات بانکی، رشد واقعی آن بر اساس تورم کاهش یافته است

یکی از معیارهای لمس تورم این است که با پولی بیشتر از قبل کارهای کمتری نسبت به گذشته می‌توان انجام داد. موضوعی که در نسبت میان درآمدها و هزینه‌های روزمره یک خانواده قابل مشاهده است.

روزنامه خراسان در این راستا نوشته: تورم بیش از ۵۰ درصدی یک سال گذشته موجب می شود که رشد ۲۵ درصدی تسهیلات بانکی در بهار امسال، به معنی افت تسهیلات واقعی قلمداد شود. رشد حاصل شده در تسهیلات، تقریباً نصف میزان تورم سه ماه ابتدای امسال در مقایسه با سه ماه مشابه سال قبل است. داده های تورمی مرکز آمار نشان می دهد که میانگین شاخص قیمت ها در سه ماه نخست سال گذشته ۱۲۲.۹ بوده که این رقم در سه ماه نخست امسال به ۱۸۵.۱ رسیده است. این موضوع به معنای آن است که به طور میانگین شاهد تورم نقطه ای 50.6 درصدی در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته هستیم. حال رشد ۲۵.۶ درصدی تسهیلات بانکی در این بازه زمانی حاکی از این است که میزان واقعی تسهیلات بانکی در این بازه زمانی، کاهش یافته است.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها