شهریار حیدری در گفتگو با فردا:

دستگاه‌های فرهنگی ضعیف عمل کردند لایحه حجاب آنها را پاسخگو می‌کند

کد خبر: 1236840

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظارت باید ارتقا یابد تا از دستگاه های فرهنگی درباره نتایج و آثار عملکردشان در حوزه عفاف و حجاب پاسخ خواهی شود. لایحه عفاف و حجاب دستگاه های فرهنگی را پاسخگو و تکلیف آنها را مشخص می کند.

دستگاه‌های فرهنگی ضعیف عمل کردند لایحه حجاب آنها را پاسخگو می‌کند

گروه سیاسی فردا: از این هفته رسیدگی به جزئیات لایحه عفاف حجاب در دستورکار صحن علنی مجلس قرار می گیرد اما این لایحه از دو جریان اصلاح طلبی و اپوزیسیون و جریان سوپرانقلابی مورد نقد قرار می گیرد.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره جامعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: افراد دلسوز روزی حداقل 500 پیامک به نمایندگان می زنند و می گویند «این لایحه نسبت به رعایت و حجاب ضعیف است» اما باید واقعیت ها و شرایط کشور را دید تا لایحه ای تصویب شود که ضمن رعایت احکام اسلام، از بازدارندگی فرهنگی نیز برخوردار باشد.

وی افزود: هیچ قانونی ممکن است کامل و جامع نباشد اما باید تلاش شود که در جامع ترین حالت به تصویب برسد. در لایحه عفاف و حجاب تکلیف دستگاه های مختلف فرهنگی مشخص شده است. هم اکنون خلاء قانونی درباره نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی متولی فرهنگ وجود دارد.

این نماینده مجلس ارتقا سطح عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند کارهای فرهنگی متناسب با احکام اسلام خواند و اظهار کرد: قانون باید بازدارنده، موثر و در عین حال قابل اجرا باشد و لایحه عفاف و حجاب نیز این رویکرد را دنبال می کند. نقد منصفانه و کارشناسانه به برخوردهایی است که امروز در سطح جامعه انجام می شود چون به دلیل ضعف عملکرد دستگاه های فرهنگی، همه این اقدامات بر دوش نیروی انتظامی گذاشته شده است که اصلا به صلاح نیست چون عامل سوءاستفاده جریانات معاند قرار می گیرد.

وی افزود: نیروی انتظامی براساس وظیفه خود عمل می کند و کارکردهای مختلفی به ویژه در حوزه برقراری نظم، انضباط و امنیت در جامعه دارد اما چون دستگاه های فرهنگی ضعیف عمل کردند و در زمینه عفاف و حجاب موثر نبودند، همه اقدامات در حوزه عفاف و حجاب به نیروی انتظامی محدود شده بنابراین امروز شاهد هستیم که اولویت نخست نیروی انتظامی گشت ارشاد شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: باید یک بازنگری در کارکرد دستگاه های فرهنگی و تخصیص بودجه ای که این دستگاه ها می گیرند انجام شود. نظارت باید در این حوزه ارتقا یابد تا از این دستگاه ها درباره نتایج و آثار عملکردشان در حوزه عفاف و حجاب پاسخ خواهی شود. لایحه عفاف و حجاب دستگاه های فرهنگی را پاسخگو و تکلیف آنها را مشخص می کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها