«فردا» گزارش می‌دهد:

افزایش سریالی قیمت‌ها؛ گرانی‌ به نان شب خانواده‌ها رسید

کد خبر: 1237166

سفره مردم آنقدر کوچک شده است که بسیاری از مردم توان خرید کالاهای اساسیِ خوراکی را هم ندارند.

افزایش سریالی قیمت‌ها؛ گرانی‌ به نان شب خانواده‌ها رسید

گروه سیاست سایت فردا: در روزهای گذشته افزایش قیمت نان یکی از مهم‌ترین خبرهای رسانه‌ها بود زیرا مردم نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای دارند. بر اساس آنچه محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان صبح پنجشنبه ۱۲مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده از این پس قیمت نان سنگک با وزن ۶۰۰ گرم هر عدد ۹هزار تومان، بربری با وزن ۵۰۰گرم هر عدد هفت هزار و ۵۰۰تومان و تافتون با وزن ۲۰۰گرم هر عدد چهارهزار تومان خواهد بود.

احمدرضا کشتگر، رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد هم درباره جزئیات گران‌شدن انواع نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای بگفت: «افزایش قیمت نان در دست اتحادیه و مسئولان مشهدی نیست و از طرف پایتخت چنین تصمیمی گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد».

افزایش قیمت نان در شرایطی اِعمال می‌شود که هر روز شاهد افزایش کم‌سابقه بسیاری از اقلام اساسی هستیم؛ از جمله گوشت و مرغ.

دولت سیزدهم با شعار سامان‌دهی اوضاع اقتصادی روی کار آمد و این شعار داده می‌شد که بدون توجه به تحریم‌ها می‌شود با مدیریت داخلی، اوضاع اقتصادی را بهبود بخشید اما نه‌تنها چنین نشد که هر روز هم با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو هستیم. سفره مردم در شرایط کنونی آنقدر کوچک شده است که بسیاری از مردم توان خرید اقلام اساسیِ خوراکی مانند گوشت را ندارند. با ادامه‌دار شدن تورم؛ کیفیت زندگی مردم به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. در این شرایط انتظار می‌رفت که دولت بتواند با تخصیص یارانه مورد نظر دستِ‌کم بر یک کالا به نام نان، مهم‌ترین کالای مورد نیاز مردم را گران نکند تا همه بتوانند دستِ‌کم به راحتی نان را تهیه کنند اما اکنون می‌بینیم که یک نان تافتون چهارهزار تومان شده است که برای یک خانواده چندنفری در طول ماه رقم قابل توجهی است؛ به ویژه آنکه به گفته بسیاری از کارشناسان حقوق‌ مصوب دولت کفاف زندگی مردم را نمی‌دهد.

با این اوصاف بهتر است دولت فکری برای سفره مردم کند زیرا در صورت ادامه‌یافتن گرانی‌ها هیچ بعید نیست بار دیگر شاهد اعتراضات صنفی و اقتصادی باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها