حسین انواری در گفت‌وگو با «فردا»:

دولت باید جلوی اقدامات فرصت‌طلبان اقتصادی را بگیرد

کد خبر: 1145310

حسین انواری گفت: دولت نمی‌تواند یک‌دفعه همه دست‌های پشت پرده را قطع کند زیرا این موضوع ریشه‌ در اقتصاد کشور دوانده است.

دولت باید جلوی اقدامات فرصت‌طلبان اقتصادی را بگیرد

گروه سیاست سایت فردا: گرانی‌های اخیر بر مردم بیش از پیش فشار آورده است؛ خاصه گرانی نان که قوت غالب عموم مردم است. اما علت چیست و چه باید کرد؟

حسین انواری، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «دولت سعی می‌کند روش‌هایی جبرانی برای گرانی‌های اخیر در نظر بگیرد اما باید در نظر داشت که همه علت گرانی‌های اخیر به دلیل حذف ارز ترجیحی نیست. یک عده هستند که منافعشان در فساد است و طبیعی است وقتی ارز ترجیحی حذف شده، منافع آنها به خطر افتاده و دست به اقداماتی برای آفشتگی اقتصادی می‌زنند و عکس‌العمل نشان می‌دهند. ببینید که چرا باید ماکارونی احتکار شود؟ دولت بدون کار کارشناسی که ارز ترجیحی را حذف نکرد و مطمئنا تدابیر لازم برای گران‌نشدن اقلام اساسی را در نظر داشته است اما یک بخش از ماجرا به سودجویانی برمی‌گردد که شرایط تازه را برنمی‌تابند و اخلال در کار اقتصاد ایجاد می‌کنند».

او ادامه داد: «همه به صورت مشترک باور دارند که ارز ترجیحی منشأ ایجاد فساد اقتصادی بود و همه بر این نظر بودند و هستند که حذف این ارز کاری لازم بود و اکنون هم دولت تمام همتش را به کار گرفته تا فشاری بر نیاید».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «دولت نمی‌تواند یک‌دفعه همه دست‌های پشت پرده را قطع کند زیرا این موضوع ریشه‌ در اقتصاد کشور دوانده است اما بله دولت باید جلوی اقدامات فرصت‌طلبان اقتصادی را بگیرد و می‌گیرد اما باید قدری صبر کرد. این فضاسازی‌هایی که در عرصه فضای مجازی هم می‌شود، شیطنت‌هایی است برای تخریب و تضعیف دولت».

انواری در پایان درباره احتمال بهبود اوضاع اقتصادی با به نتیجه‌رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: «قرار نیست اقتصاد را به نتیجه مذاکرات گره بزنیم اما به هر حال اگر تحریم‌ها رفع شود، حتما تأثیرات مثبتی در اقتصاد را شاهد خواهیم بود اما این به معنای آن نیست که بنشینیم و تا مذاکرات به نتیجه برسد زیرا ممکن است حالاحالاها چنین نشود؛ بنابراین در عین حال که مذاکرات مقتدارنه را پیش می‌بریم، با تکیه بر ظرفیت‌های خودمان و بدون گره‌زدن وضعیت داخلی به برجام سعی می‌کنیم که اقتصاد را سامان دهیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها