دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

منطق مخالفان حجاب

کد خبر: 1237267

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

منطق مخالفان حجاب

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

نگاه جوان به منطق اصلاح‌طلبان علیه حجاب

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مدعی شده‌اند که حجاب با کار فرهنگی ایحاد نمی‌شود به این دلیل که نظام فقط کار فرهنگی نمی‌کند و همزمان کار حقوقی هم می‌کند، پس کار فرهنگی جواب نمی‌دهد «چون پوشش زنان از وضعیت اختیار بیرون آمده و الزام حقوقی و بیرونی پیدا کرده است.»

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: اگر بپرسیم چرا اصلاح‌طلبان که قبلاً می‌گفتند درباره حجاب فقط باید کار فرهنگی کرد، اکنون کار فرهنگی را هم بیهوده می‌دانند، پاسخ نویسنده اعتماد ظاهراً این است که کار فرهنگی بدون کار حقوقی! اما نویسنده در جای دیگری هم به شیوه و نحوه ارائه کار فرهنگی ایراد گرفته و نوشته «دلیل دوم بر بی‌اثری کار فرهنگی که مکمل دلیل اول است، وجود نوعی خودبزرگ‌بینی در این گزاره است» نتیجه؟ اصلاح‌طلبان: کار فرهنگی را همزمان با کار حقوقی نکنید، چون کار فرهنگی مستلزم اختیار است و به‌طور مستقل از کار حقوقی هم نکنید، چون خودبزرگ‌بینی در آن هست! رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب مستمراً در حال تولید محتوا در خصوص ضرورت پایان‌دادن به مسئله حجاب اجباری هستند و شواهد نشان می‌دهد محوریت عمومی‌سازی موضوع حجاب اجباری از سوی اصلاح‌طلبان در پژوهش سفارشی رأس جریان اصلاحات، با همین نویسنده اعتماد است.

 

کیهان عنوان کرد: اصلاح‌طلبی پوششی برای ضربه زدن به منافع ملی است

هرچند اصلاح‌طلبان مدعی بهاء دادن به موضوعات ملی هستند اما عملکردشان تاکنون به‌گونه‌ای بوده که گویی منافع ملی وابسته به منافع حزبی آنان است.

روزنامه کیهان در این باره نوشته: اصلاح‌طلبی، پوششی برای همکاری با دشمن و ضربه زدن به منافع ملی است و مدعیان اصلاحات بارها این مسئله را ثابت کرده‌اند. مدعیان اصلاحات با نقاب اصلاح‌طلبی همواره دنبال تأمین منافع آمریکا در ایران بوده‌اند و بارها توسط مقامات آمریکا مورد حمایت قرار گرفته‌اند. از بوش تا اوباما تصریح کردند که از اصلاح‌طلبان در ایران حمایت می‌کنند. سران رژیم صهیونیستی نیز اصلاح‌طلبان را سرمایه اسرائیل خواندند. این طیف به ویژه در فتنه سال‌های 78، 88، 98 و 1401 در مقام و مصداق رادیکالیسم و کارگزار داخلی دشمن بوده و با دشمنان سوگند خورده ملت ایران و انقلاب اسلامی همکاری و هم پوشانی کامل داشته است. همچنین مدعیان اصلاحات درباره اقتدار موشکی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همان اراجیفی را تکرار می‌کردند که دولتمردان آمریکایی می‌گفتند و با وادادگی در برجام و گستاخ کردن دشمن، کوبیدن بر طبل برجام‌های بعدی و شعار نه غزه، نه لبنان مدافعان حرم را ترور شخصیت کردند و زمینه‌ساز ترور سردار سلیمانی شدند. مدعیان اصلاحات افزون بر این، گرادهندگان تحریم ملت ایران به دشمن بوده‌اند و کاسبان تحریم هستند.

 

جام جم: زنان ایرانی موفق در رسانه‌های غربی بایکوت می‌شوند/ به نام زن، به کام برهنگی

تلاش برای ترویج سبک زندگی زنان در غرب به سایر نقاط دنیای در راستای حقوق و شخصیت زنان است و یا برخلاف آن؟ غرب این‌چنین وانمود می‌کند که برای تامین حقوق زنان سر از پا نمی‌شناسد در حالی که بارها صدای اعتراض زنان مشهور در کشورهای غربی نیز از وضعیتشان در آمده است.

روزنامه جام جم در این ارتباط نوشته: خشونت‌، آزارهای جنسی و حتی قتل از سوی شریک زندگی، نیمه تاریک زندگی زنان در دنیای غرب است که کمتر درباره آن گفته و نوشته می‌شود. همچنان که پیشرفت و درخشش زن ایرانی در عرصه‌های مختلف اعم از علمی، ‌فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از سوی جریان مسلط رسانه‌ای و رسانه‌های جریان اصلی محکوم به بایکوت است! زن غربی ظاهری بزک شده و آراسته دارد، در باطن نیز موجودی قوی و مستقل است که سرنوشت خویش را به‌دست گرفته، از مانعی دست‌و‌پاگیر به نام حجاب هم رنج نمی‌برد و این تصویری است که جبهه غربی و ایادی رسانه‌ای‌اش مدام به سرزمین‌های دور و نزدیک مخابره می‌کنند. برنامه، خالی کردن زیر پای حجاب و عفاف است و هدف، مساوی دانستن پوشیدگی و عفت با عقب‌ماندگی‌. زن ایرانی اگر در جهان علم، ورزش، هنر و فرهنگ بدرخشد، عمدا کنار گذاشته می‌شود اما اگر روزی در جایی در تنگنایی قرار گیرد همه نورافکن‌ها رویش زوم می‌شود و مرثیه‌ای غربی برایش زمزمه می‌شود. آن‌وقت همه رسانه‌هایی که از پول ملت‌های غربی تغذیه می‌شوند کار و بارشان را کنار می‌گذارند و برای دختر، مادر، خواهر و همسر ایرانی گریبان چاک می‌دهند. این روزها دختران وزنه‌بردار کشورمان در مسابقات جهانی رکوردشکنی و افتخارآفرینی کرده‌اند اما هرگز درباره‌شان صحبت نمی‌شود. ولی اگر همین قهرمانان پرتلاش روزی حجاب از سر بردارند و به جایی غیر از ایران بروند یا در همین ایران از سختی‌ها و مشکلات بگویند، سرخط اخبار رسانه‌های غربی و رسانه‌های معاند خارج‌نشین مدت‌ها به آنان تعلق می‌گیرد.

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها