ایمانی در گفتگو با فردا:

جریانی در دولت اهداف سیاسی را پیگیری می‌کند و خیلی دنبال حُسن اداره کشور نیست

کد خبر: 1239662

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نیروهای یک جریان با تفکری به شدت منجمد و خشک اصرار شدیدی دارند که فقط فکر آنها درست است و فقط به همین فکر باید عمل شود، حتی اگر اکثریت مردم خیلی به آن اعتقادی نداشته باشند.

جریانی در دولت اهداف سیاسی را پیگیری می‌کند و خیلی دنبال حُسن اداره کشور نیست

گروه سیاسی فردا: نگاهی به موضوعات خبری 2 ماه اخیر نشان می دهد یک جریانی در داخل کشور تلاش دارد با سیاسی کاری کشور را مشغول مسائل و مشکلاتی کند، نتیجه این رویکرد آن خواهد بود که عملا حکمرانی با چالش های سخت مواجه می شود.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره چالش زایی یک جریان برای حکمرانی کشور گفت: این موضوع جدید نیست از همان اوایلی که دولت آقای رئیسی تشکیل شد، صاحب نظران اظهار نگرانی می کردند که یک جریانی در دولت است اهداف سیاسی را پیگیری می کند و خیلی دنبال اداره کشور نیست. حرکت های این جریان نیز مشخص است.

وی افزود: در 2 ماه گذشته یک فضای تندی درباره لایحه حجاب به وجود آوردند که آشکارا معلوم است با ایجاد فضای هیجانی و تحریک برخی اقشار اجتماعی دنبال نوعی دوقطبی سازی در جامعه هستند. مشخص هم نیست که به چه دلیل آنها درباره این موضوع دنبال ایجاد فشار هستند و تجمعاتی را مقابل قوه قضائیه با موضوع حجاب سازماندهی می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: نیروهای این جریان با تفکری به شدت منجمد و خشک اصرار شدیدی دارند که فقط فکر آنها درست است و فقط به همین فکر باید عمل شود، حتی اگر اکثریت مردم خیلی به آن اعتقادی نداشته باشند. حتی در مجلس نیز ردوپای این جریان را می توان دید، کافی است بررسی کنیم ببینیم چه کسانی دنبال موضوع حجاب هستند و با اتخاذ مواضع تند سعی در تحریک فضای اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه جریانی اقلیت در مجلس و دولت با سیاسی کاری دارد اذیت می کند چون اساسا فکر اداره احسن کشور نیست، ادامه داد: این جریان صحنه گردانی می کرد برای آنکه از یک طرف مجلس را علیه دولت نشان دهد و از یک طرف دیگر دولت را برای نوعی مقابله با مجلس تحریک می کرد.  

ایمانی بیان کرد: این جریان حتی در سطح معرفی وزرا نیز فعال است و وزرایی که انتخاب می شوند به نوعی دستپخت این جریان سیاسی هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها