عمره مفرده در سال جاری از سرگرفته می‌شود

کد خبر: 1240147

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: با توجه به اتفاقاتی که در حوزه دیپلماسی میان دو کشور ایران و عربستان اتفاق افتاده است این امید می رود که عمره مفرده در سال جاری مجدد راه اندازی شود.

عمره مفرده در سال جاری از سرگرفته می‌شود

احد آزادیخواه در تشریح نشست فراکسیون حج و زیارت با رئیس این سازمان گفت: از ریاست سازمان حج و زیارت و معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت به عمل آمد تا گزارش خود را در خصوص نقاط قوت و ضعف برگزاری حج سال جاری و همچنین اقداماتی که برای از سرگیری عمره مفرده انجام شده ارائه دهند.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده  حدود 87 هزار زائر در سال جاری به حج تمتع اعزام شدند که میانگین سنی آنها نیز 60 سال اعلام شده است؛ بنابراین با توجه به بیماری هایی که برخی از حجاج به دلیل کهولت سن داشتند، اما اعمال حج به بهترین شیوه خود انجام شد و مشکل خاصی هم بوجود نیامد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس اظهار کرد: ناگفته نماند که برخی از محدودیت های ارزی به دلیل مسائل تحریمی وجود داشت و همچنین در موضوع رزرواسیون هتل ها نیز مشکلاتی به صورت ناخودآگاه شکل گرفت که با حسن تدبیر سازمان حج و زیارت همه این موضوعات به سرانجام رسید.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: بعثه مقام معظم رهبری نیز موضوعات فرهنگی حج را به نحو مطلوب انجام داده است و در حقیقت دیپلماسی فرهنگی و سیاسی جهان اسلام که مد نظر حج ابراهیمی است توسط حجاج ایرانی انجام گرفت و امیدواریم که برای عمره مفرده نیز شرایط به نحو مطلوبی پیش رود.

آزادیخواه عنوان کرد: براساس گزارش سازمان حج و زیارت، جمهوری اسلامی ایران در حال انجام دادن مقدمات بازگشایی عمره مفرده است و عربستان نیز تمایل خود را برای شکل گیری مجدد عمره انجام داده است و امیدواریم که به زودی شاهد بازگشایی عمره مفرده باشیم.

رئیس فراکسیون سازمان حج و زیارت مجلس گفت: ملاک ما برای بازگشایی مجدد عمره مفرده حفظ حرمت و امنیت و آسایش زائر است و با توجه به اتفاقاتی که در حوزه دیپلماسی میان دو کشور اتفاق افتاده است این امید می رود که عمره مفرده در سال جاری مجدد راه اندازی شود./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها