رونمایی از « جدیدترین پهپاد انتحاری » سپاه /مهاجر10؛ پهپادی برای دوردست ها

کد خبر: 1240322

همزمان با الحاق انبوه موشک‌های خرمشهر و حاج قاسم به سپاه،پهپاد مهاجر ۱۰ با قابلیت ۲۴ ساعت پرواز مداوم در ارتفاع 7هزار متری و شعاع عملیاتی 2هزارکیلومتری، با حضور رئیس جمهور رونمایی شد

رونمایی از « جدیدترین پهپاد انتحاری » سپاه /مهاجر10؛ پهپادی برای دوردست ها

 دیروزیعنی 31 مرداد، روز صنعت دفاعی کشور ، روز پرکار و پردستاوردی در این حوزه بود و وزارت دفاع در حضور رئیس جمهور از چند پروژه بزرگ و راهبردی خود رونمایی کرد .  جدیدترین پهپاد خانواده مهاجر با نام مهاجر۱۰ ، الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر4» و «حاج قاسم» به نیروی هوافضای سپاه پاسداران ، موشک پرسه زن سینا و ... از جمله مهم ترین دستاوردهایی بود که در نمایشگاه وزارت دفاع توسط رئیس جمهور رونمایی شد .پهپاد «مهاجر10» نمونه بهینه شده پهپاد مهاجر 6 است که با بیشینه مداومت پروازی 24 ساعت در ارتفاع 7هزارمتری و با شعاع عملیاتی 2هزارکیلومتری   نسبت به مدل قبلی خود تفاوت های بسیاری در همه حوزه ها داشته است . بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر10»، 450 لیتر و بیشینه وزن محموله آن 300 کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد 210 کیلومتر بر ساعت است و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارد و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است. گروه پهپادهای مهاجر، پهپادهایی است که غرب و آمریکا مدعی استفاده از آن ها در جنگ روسیه و اوکراین هستند و آمریکایی ها این نوع مهاجر را عامل از دست دادن قدرت هوایی خود اعلام کرده اند .همچنین رئیس جمهور با رمز یا حسین، دستور آغاز الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر4» و «حاج قاسم» به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد. موشک خرمشهر 4 دوربرد با برد 2000 کیلومتر و خاصیت ضد جنگ الکترونیک داشته و کلاهک جنگی آن هدایت پذیر است ضمن این که بلافاصله و در زمان بسیار کوتاهی قابلیت آماده سازی برای شلیک دارد .بمب هواپرتاب هدایت‌شونده آرمان1 نیز در همین مراسم رونمایی شد، این بمب از سری بمب‌های هدایت‌شونده گلایدکننده ساخت صنایع دفاع است. بمب‌های یاسین و بالابان از دیگر بمب‌های گلایدکننده وزارت دفاع هستند که پیش از این روی‌ جنگنده‌ها و پهپادها عملیاتی شده‌ بودند.

رونمایی از « جدیدترین پهپاد انتحاری » سپاه

روز گذشته پهپاد انتحاری معراج  532 نیز در سپاه پاسداران رونمایی شد . معراج 532‌ پهپادی با موتور پیستونی با برد یک طرفه ۴۵۰ کیلومتر است. این پهپاد قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار پا به مدت ۳ ساعت پرواز کند و به شیوه تیک آف پرتاب از روی خودرو به پرواز در می‌آید.این پهپاد با سرجنگی ۵۰ کیلوگرمی خود، قادر است با دقت بالا اهداف مد نظر را هدف اصابت قرار دهد. همچنین نوع طراحی بدنه این پهپاد به گونه‌ای است که از نوع پهپادهای نصب و سرهم کردن آسان( eazy setup )است که به همین دلیل مدت زمان آماده سازی آن توسط کاربر کاهش می‌یابد و همین موضوع موجب افزایش سرعت عکس العمل و به کارگیری آن می‌شود.

 موشک پرسه‌زن «سینا»

همچنین موشک پرسه‌زن «سینا» طراحی و تولید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نمایشگاه صنعت دفاعی ۱۴۰۲ رونمایی شد. برد این موشک انتحاری ۵ کیلومتر و مداومت پروازی آن ۸ دقیقه است. این موشک سبک‌وزن می‌تواند علیه اهدافی مانند تجمع نفرات و خودرو عمل کند. موتور این موشک از نوع الکتریکی و سر جنگی آن از نوع EFP ترکشی است که به صورت دستی و خودکار هدایت می‌شود.سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دیدار مدیران ارشد و نخبگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به مناسبت روز صنعت دفاعی، اقدامات و دستاوردهای بزرگ، پیشرفته و به‌روز صنایع دفاعی کشور در حوزه‌‌های نظامی و غیرنظامی را جلوه‌هایی از تولید قدرت باهدف دفاع از کشور و مایه اطمینان و آرامش مردم دانست.وی حضور نیروهای مسلح ایران در منطقه را برخلاف حضور ناامن‌ساز نیروهای بیگانه، امنیت‌آفرین و مایه اطمینان دانست و اظهار کرد: صنایع دفاعی کشور، پشتیبان نیروهای مسلح در تامین و ارتقای امنیت، اقتدار و بازدارندگی جمهوری اسلامی هستند.رئیس‌جمهور با بیان این که صنایع دفاعی و هسته‌ای کشور با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها، بیشترین پیشرفت را داشته‌اند، انگیزه، همت و پشتکار را از عوامل اصلی موفقیت در دستیابی به این پیشرفت‌ها دانست و بر ایجاد یک خط ارتباطی برای سرریز پیشرفت‌ها و دستاوردهای دفاعی به صنایع دیگر تاکید کرد.رئیسی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با همه کشورهای جهان است و دست هر کسی را که برای همکاری و دوستی به طرف ما دراز شود، به گرمی می‌فشاریم، اما نیروهای مسلح توانمند ما دستی را که برای تعرض و تعدی به سوی ایران دراز شود، قطع خواهند کرد.امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز طی سخنانی درباره پهپاد مهاجر 10 اظهار کرد: مهاجر 10 یک پهپاد استثنایی است و اگر تجهیزات مخابراتی و راداری هم روی آن نصب شود، می‌تواند نقش هواپیمای شناسایی را ایفا کند.وزیر دفاع تصریح کرد: پیشرفت‌های بسیاری اکنون در دست اقدام است و به امید خدا به‌زودی رونمایی‌های بیشتری نیز از تجهیزات دفاعی و نظامی برای کشورمان خواهیم داشت.در ادامه این مراسم، سید ابراهیم رئیسی به مناسبت روز «صنعت دفاعی» از آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته بخش‌های تسلیحات و تجهیزات هوایی، زمینی و دریایی، تجهیزات الکترونیک و مخابرات، اپتیک، انرژی‌های تجدیدپذیر نوین، تجهیزات پدافند شیمیایی و محصولات غذایی و زیستی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدن کرد.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها