شافعی: دیپلماسی پارلمانی تقویت‌کننده مناسبات دولت‌های ایران و امارات است

کد خبر: 1241503

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، گفت: دیپلماسی پارلمانی اهمیت بسیار زیادی در تقویت روابط دو کشور دارد و تعمیق روابط مجلس شورای اسلامی با مجلس شورای امارات متحده عربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 شافعی: دیپلماسی پارلمانی تقویت‌کننده مناسبات دولت‌های ایران و امارات است

«سیف محمد عبید الزعابی» سفیر امارات متحده عربی در تهران با کاظم شافعی مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کردند.

شافعی ضمن تأکید بر گسترش مناسبات ایران و امارات، اظهار کرد: دیپلماسی پارلمانی اهمیت بسیار زیادی در تقویت روابط دو کشور دارد و تعمیق روابط مجلس شورای اسلامی با مجلس شورای امارات متحده عربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، دیپلماسی پارلمانی را تقویت‌کننده مناسبات دولت‌های ایران و امارات برشمرد و بیان کرد: در راستای تحکیم و استمرار همکاری‌های دو‌جانبه، جمهوری اسلامی ایران از تعمیق روابط با امارات استقبال می‌کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر امارات متحده عربی در پیشبرد مناسبات و همکاری‌های مورد اهتمام دو کشور، افزود: تحقق افزایش سطح روابط دو کشور که مورد انتظار مقامات عالی دو کشور است به تقویت تعاملات و افزایش مناسبات در حوزه‌های مختلف نیاز دارد.

شافعی ادامه داد: تعاملات پارلمانی دو کشور مقدمه‌ای بر تقویت مراودات در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود که بر مناسبات ایران و امارات متحده عربی اثر مثبت دارد.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس، در پایان نسبت به تبادل هیأت‌های پارلمانی در سطوح مختلف برای تعمیق مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: ارتباطات و رایزنی‌های پارلمانی مقدمه‌ای بر تبادل گروه‌های دوستی پارلمانی و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی است.

«سیف محمد عبید الزعابی» سفیر امارات متحده عربی در تهران نیز در این دیدار، اظهار کرد: تقویت و تحکیم مراودات پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران برای امارات از اهمیت بالایی برخوردار است.

سفیر امارات متحده عربی با اشاره به مثبت بودن فضای مناسبات دو کشور بیان کرد: ملاقات مقامات پارلمانی ایران و امارات، حاوی پیام‌های مهم و گسترده‌ای در سطح دو کشور است و منجر به توسعه و تعمیق روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌شود./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها