«فردا» گزارش می‌دهد

حمله نیکی هیلی به رویای دی سانتیس/ نظرسنجی های جدید چه می گوید؟

کد خبر: 1242116

اگرچه هنوز رقابت اصلی میان ترامپ و دی سانتیس بر سر کسب جایگاه نامزدی حزب جمهوریخواه می باشد، اما ارتقای جایگاه نیکی هیلی در نظرسنجی ها می تواند بخش مهمی از آرای دی سانتیس را به سبد رای هیلی واریز کند.

حمله نیکی هیلی به رویای دی سانتیس/ نظرسنجی های جدید چه می گوید؟

گروه بین الملل سایت فردا - برگزاری مناظره انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه در دورمقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، مورد توجه و تحلیل بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. بر اساس یک نظرسنجی منتشر شده  توسط موسسه  تونی فابریزیو،محبوبیت نیکی هیلی از زمان مناظره ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه در هفته گذشته در آیووا افزایش یافته است .این موضوع می تواند در آینده ای نزدیک بر روی آرای نیکی هیلی در ایالاتی مهم و تاثیرگذار مانند نیوهمشایر و فلوریدا نیز تاثیرگذار باشد. 

البته آرای نیکی هیلی هنوز در حدی نیست که بتوان از وی به عنوان رقیبی جدی برای ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان یاد کرد اما قطعا روند افزایشی آرای وی، خبر خوبی برای دی سانتیس فرماندار ایالت فلوریدا و اصلی ترین رقیب ترامپ محسوب نخواهد شد! 

تونی فابریزیو مدیر شرکت نظرسنجی "پک مگا"محسوب می شود و در کمپین‌های 2016 و 2020 رئیس جمهور سابق آمریکا ( ترامپ) فرد مورد اعتماد او محسوب می شد. او همچنین به انجام نظرسنجی های وال استریت ژورنال کمک می کند.فابریزیو مدعی است که آخرین نظرسنجی او در میان رای دهندگان احتمالی جمهوری خواه در آیووا و نیوهمپشایر نشان می دهد که ترامپ بسیار جلوتر است ، دی سانتیس وضعیت خوبی ندارد، آرای نیکی  هیلی افزایش یافته است و راماسوامی به عنوان برنده مناظره هفته گذشته در میان جمهوریخواهان ( از دید رای دهندگان ) بوده است. مسلم است که بازنده اصلی این تحلیل، فرماندار فلوریداست! برگزاری مناظره اول جمهوریخواهان نه تنها منجر به ارتقای جایگاه دی سانتیس درمیان رای دهندگان جمهوریخواه نشد، بلکه آرای نیکی هیلی را در مقابل وی افزایش داده است. این بدترین سناریویی بود که می توانست علیه دی سانتیس رخ دهد. 

نظرسنجی های درون حزبی جمهوریخواهان می گوید اگرچه هنوز رقابت اصلی میان ترامپ و دی سانتیس بر سر کسب جایگاه نامزدی حزب جمهوریخواه می باشد، اما ارتقای جایگاه نیکی هیلی در نظرسنجی ها می تواند بخش مهمی از آرای دی سانتیس را به سبد رای هیلی واریز کند. در این صورت، قطعا نه هیلی و نه دی سانتس هیچ یک آرای لازم را برای به چالش کشاندن پیروزی درون حزبی ترامپ پیدا نخواهند کرد. از سوی دیگر، مناظره اخیر نشان داد که احتمال ائتلاف هیلی و دی سانتیس علیه ترامپ نیز با توجه به فضای حاکم بر حزب جمهوریخواه و جریان رهبری این حزب، بعید به نظر می رسد.در هر حال، اگر نیکی هیلی بتواند در انتخابات درون حزبی آیووا، به نفر دوم انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان تبدیل شود و دی سانتیس را کنار بزند، رویای فرماندار جمهوریخواه فلوریدا جهت حضور در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2024 دیگر تعبیر نخواهد شد. 

نظرسنجی فابریزیو نشان داد که ترامپ با 26 درصد اختلاف در انتخابات درون حزبی آیووا  از دی سانتیس پیشی گرفته است.نیکی هیلی در این نظرسنجی 10 درصد آرا را کسب کرده است. این در حالیست که قبل از برگزاری مناظره، آرای وی حدود 3 درصد بوده است. این روند افزایشی در حالیست که محبوبیت دی سانتیس 20 درصد بوده و کاهشی 5 درصدی را نسبت به قبل ازبرگزاری مناظره را نشان می دهد. همین نظرسنجی و نظرسنجی های مشابه نشان می دهندکه بخشی از آرای دی سانتیس به سود نیکی هیلی به گردش در آمده و این خبر بدی برای فرماندار پر ادعای فلوریدا محسوب می شود....

منبع:پایگاه آکسیوس

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها