تصفیه دانشگاه‌ها به سبک غربی‌ها

کد خبر: 1242401

یک فهرست بلند بالای ۸۴ نفری از اساتید اخراجی؛ این اساتید امریکایی در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ به بهانه‌های مختلفی از جمله ضد رژیم صهیونیستی و ضدهولوکاست یا ضدهمجنسگرایی و ضدآتئیست (بی خدایی) یا حتی به خاطر یک توئیت طنز اخراج شده‌اند.

تصفیه دانشگاه‌ها به سبک غربی‌ها

یک فهرست بلند بالای ۸۴ نفری از اساتید اخراجی؛ این اساتید امریکایی در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ به بهانه‌های مختلفی از جمله ضد رژیم صهیونیستی و ضدهولوکاست یا ضدهمجنسگرایی و ضدآتئیست (بی خدایی) یا حتی به خاطر یک توئیت طنز اخراج شده‌اند. جالب اینجاست که اخراج این اساتید اغلب بی‌هیچ بازتاب و جریان‌سازی رسانه‌ای بوده و یک اظهار‌نظر، توئیت یا صحبت مخالف مذاق جریان مسلط حاکم در امریکا موجب‌شده تا این اساتید از تدریس در دانشگاه کنار گذاشته شوند. در اروپا هم موارد مشابه این ماجرا زیاد دیده می‌شود و حتی یک توئیت ۲۴۰ کاراکتری مخالف جریان حاکم می‌تواند به اخراج یک استاد از دانشگاه منتهی شود.

دنیای غرب بار‌ها اثبات کرده حقوق بشر و آزادی بیان تنها شعار‌هایی است که برای محکومیت و تحت فشار قرار دادن دیگر کشور‌ها از آن استفاده می‌کند، اما وقتی نوبت به خودشان می‌رسد، نسخه دیگری از حقوق بشر و آزادی بیان را ارائه می‌دهند که هیچ ارتباطی با رویکرد پیشین خود ندارد. نمونه این مسئله را می‌توان در اخراج اساتید دانشگاه صرفاً به خاطر یک اظهار‌نظر یا توئیت مشاهده کرد. آمار اساتید اخراج شده به عللی همچون موضع‌گیری علیه رژیم صهیونیستی یا هولوکاست نمونه‌هایی از این موارد است. این مسئله البته فقط در رابطه با اساتید دانشگاه نیست و سایر اقشار همچون بازیگران و مجریان تلویزیونی و دیگر چهره‌ها هم تنها تا جایی مجاز به اظهار‌نظرند که منافع نظام حاکم را تأمین کند و اگر پا فراتر از این بگذارند، حذف خواهند شد.

طبق گزارشات منتشر شده در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ میلادی در امریکا ۸۴ استاد به دلایلی نظیر صحبت علیه رژیم صهیونیستی یا هولوکاست و مواردی نظیر این از دانشگاه‌های امریکا اخراج شده‌اند. در اروپا هم وضع بر همین منوال است. در ادامه به سراغ برخی از اساتید اخراجی دانشگاه‌های امریکا و اروپا می‌رویم و علت اخراجشان را با هم مرور می‌کنیم.

تشکیک در نتیجه انتخابات

الیز استفنیک از اساتید دانشگاه هاروارد بود. او انتخابات ۲۰۲۰ امریکا را که به پیروزی جو بایدن منجر شده‌بود، زیر سؤال برده بود و بدون آن که سندی ارائه کند، ادعای تقلب کرده‌بود. دانشگاه هاروارد از استفنیک می‌خواهد که استعفا بدهد، ولی او از استعفا خودداری می‌کند، اما بلافاصله از دانشگاه اخراج می‌شود.

انتقاد از رژیم صهیونیستی

آدام برومبرگ، استاد دانشگاه هنر هامبورگ بود. او دو سال پیش تنها به علت انتقادی که از رژیم صهیونیستی کرده‌بود، از دانشگاه اخراج شد. نکته درخور توجه اینکه برومبرگ یک یهودی است و معروف است که یکی از بازماندگان [‌افسانه]هولوکاست است!

نسبت دادن حمله ۱۱ سپتامبر به صهیونیست‌ها

جوی کارگا، استادیار دانشگاه اوبرلین در اوهایو امریکا بود. او هفت سال قبل به علت آنکه با ارائه اسنادی، حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر را به صهیونیست‌ها نسبت داده بود، از دانشگاه اخراج شد!

زیر سؤال بردن هولوکاست

آنتونی‌هال، استاد دانشگاه لث‌بریج کانادا بود. او با ارائه چند سند، هولوکاست را زیر سؤال برده و آن را غیر واقعی دانسته‌بود. این استاد دانشگاه لث‌بریج کانادا نیز تنها به خاطر این اظهار‌نظر از دانشگاه اخراج شد.

انتقاد به جنایت

دیوید میلر، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بریستول انگلیس بود. این استاد دانشگاه را نیز در پی انتقاد به جنایات رژیم صهیونیستی، اخراج کردند!

مواضع ضد استکباری

تیم اندرسون هم استاد دانشگاه سیدنی استرالیا بود که به خاطر مواضع ضد‌استکباری و ضد‌صهیونیستی‌اش پنج سال پیش، از این دانشگاه اخراج شد.

تشکیک در هولوکاست

برونو گلنیش، استاد دانشگاه لیون فرانسه را هم به دلیل زیر سؤال بردن هلوکاست از کار معلق کردند!

اظهار‌نظر درباره «مافیای یهودی»

توماس برنان استاد فیزیک دانشگاه فریس در ایالت میشیگان امریکا نیز به خاطر اظهار‌نظری که درباره «مافیای یهودی» در توئیتر منتشر کرده‌بود، از دانشگاه مورد اشاره اخراج شد!

فقط یک شوخی

آشین فانسی از اساتید کالج بابسون تنها به بهانه اینکه در فیس‌بوک درباره سایت‌های فرهنگی امریکایی که ایران ممکن است تهدید به بمباران کند، شوخی کرد، در سال ۲۰۲۰ به بهانه ضدامریکا اخراج شد.

یک اظهار نظر توئیتری

رابرت رانکو از اساتید کالج اجتماعی آستین به بهانه اینکه در توئیتی اعلام کرد که اگر وزیر بتسی دووس مورد تجاوز جنسی قرار بگیرد، «خوب» خواهد بود، در سال ۲۰۱۷ اخراج شد.

کوین آلرد از اساتید دانشگاه مونتکلر توییت‌هایی در مورد انتقاد از ترامپ و ابراز آرزوی اینکه کسی به او شلیک کند، منتشر کرد و همین باعث اخراج وی از دانشگاه در سال ۲۰۱۷ شد.

معنای آزادی‌بیان و حقوق بشر غربی

نمونه‌های چنین رفتار‌هایی در دنیای غرب فقط محدود به اساتید نیست و بسیار است. رفتار‌هایی که از خفقان و نبود آزادی بیان در دنیای غرب حکایت دارد، اما جریان مسلط رسانه‌ای مانع از درز این اطلاعات به بیرون از دستگاه‌های حاکم می‌شود. در برابر این کافی است تا کوچک‌ترین اتفاقی در دیگر کشور‌ها به خصوص کشور‌هایی که نسبت به امپریالیسم غربی مواضع انتقادی دارند، رخ دهد تا رسانه‌های جریان اصلی از کاه کوه بسازند و در بوق و کرنا بدمند. خلاصه اینکه آزادی بیان و حقوق بشر غربی در دنیای غرب و برای خودشان با دیگر کشور‌ها زمین تا آسمان فرق می‌کند!

پیشگیری از نفوذ بیگانگان با تصفیه دانشگاه‌ها

دانشگاه به منزله اصلی‌ترین مرکز تربیت نیرو‌های آینده ساز در تمام دنیا تربیت انسان‌های ساختار‌ساز را به عهده دارد. در طول تاریخ جوامع بشری هیچ جامعه انسانی رنگ رشد و ترقی را ندید، مگر آنکه دانشگاه قدرتمندی هدایت و تربیت انسانی آن را به عهده داشت.

اکثر دولت‌های طمعکار و استثمارگر برای تحقق برنامه‌های غیرانسانی خود تلاش در نفوذ به شاکله دانشگاه‌ها دارند. بدون همکاری و همدستی دانشگاه‌ها، قدمی در جهت تحقق سودا‌های خائنانه نمی‌شود برداشت. رنسانس‌های فرهنگی و سیاسی در جوامع دارای منابع ومنافع ارزشمند تنها با چراغ سبز سیاسی محصولات فکری دانشگاه‌ها مقدور و میسور می‌گردد.

چپاول و غارت منابع اقتصادی یک کشور اعم از منابع زیرزمینی نفت و گاز و سایر منابع قیمتی تا تسلط بر مسیر‌های استراتژیک و سوق‌الجیشی از مجاری آبی و خاکی و هوایی منوط و مشروط به صدور مجوز‌های ضروری از سوی دولت مرکزی و حاکمیت بوده و بدون این فرجه‌ها هیچ‌گونه مجرایی وجود نخواهند داشت. جمعیت جوان و فعال هر کشور بعد از منابع یادشده از ارزش‌های خاصی برخوردار هستند. با در نظر گرفتن ارزش و جایگاه اقلام یادشده به خوبی می‌توان از مراکز پرورش و تربیت مدیران در اینگونه جوامع پی‌برد. تلاش گسترده و مستمر دشمنان و استعمار گران در غارت و چپاول منابع یادشده جایگاه و ارزش آن‌ها را آشکار می‌کند. بعد از کودتای پهلوی اول و تربیت نیرو‌های فراماسون از سوی آموزشکده‌های سیاسی، آشکارا فوج‌های خیانتگر در لباس نظامی و مستشار پزشک و پرستار هنرمند و صنعتکار وارد کشور شده و در اولین توصیه حرفه‌ای به آن‌ها آموزش نفوذ فرهنگی و سیاسی و بزرگ‌نمایی توانایی‌های بیگانگان و خوار و خفیف‌سازی نیرو‌های خودی بود که با قدرت و جدیت آغازشد و ادامه یافت؛ از اینجا دیگر مرغ همسایه غاز شد... کتب ترجمه‌شده بیگانگان به عنوان وحی منزل توسط آن‌ها وارد دانشگاه‌ها شد و امروز داد و فریاد بعضی از نوچه‌ها و عوامل آن‌ها در ایجاد مقاومت مقابل حرکت‌های اصلاحگر فقط و فقط واکسن پیشگیری از نفوذ بیگانگان است؛ هشیار باشیم که دلسوزان به نام مرتجع به دار اندیشمندان سپرده شدند.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها