افزایش 20 درصدی اعطای تسهیلات برای مناطق محروم

کد خبر: 1247325

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را مکلف کردند که اعطای تسهیلات را به گونه‌ای مدیریت کند که نسبت تسهیلات به سپرده برای استان‌ها و مناطق محروم ۲۰ درصد افزایش یابد.

 افزایش 20 درصدی اعطای تسهیلات برای مناطق محروم

 نمایندگان در جلسه علنی امروز(شنبه،8مهر) مجلس شورای اسلامی، بند (ث) ماده ۱۰  لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را موظف کردند که در  راستای تحقق عدالت در توزیع منابع بانکی، اعطای تسهیلات را به گونه ای مدیریت کند که نسبت تسهیلات به سپرده برای استان ها و مناطق محروم و کم برخوردار در طول سال های اجرای برنامه حداقل بیست درصد (%20) نسبت به ابتدای برنامه افزایش یابد.  

براساس بند (ث) ماده 10 این لایحه؛ به منظور اصلاح فرایندهای اعطای تسهیلات بانک مرکزی موظف است:

1-  در راستای تحقق عدالت در توزیع منابع بانکی، اعطای تسهیلات را به گونه‌ای مدیریت کند که نسبت تسهیلات به سپرده برای استان‌ها و مناطق محروم و کم برخوردار در طول سال‌های اجرای برنامه حداقل بیست درصد (%20) نسبت به ابتدای برنامه افزایش یابد.

2-  با استفاده از روش‌های مختلف ازجمله گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی) داخلی، تأمین مالی مبتنی بر قرارداد  (فکتورینگ) و ترویج اوراق گواهی اعتبار مولد (گام)، منابع بانکی را به سمت تولید هدایت کند.

 همچنین بند (ب)  ماده 10 به کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام ارجاع شد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها