انبارلویی در گفتگو با «فردا»:

اسرائیل به نظام اطلاعاتی و امنیتی خود باخت

کد خبر: 1249119

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: زمان آغاز عملیات و توفیقاتی که بعدا پیدا شد، نشان می دهد که صهیونیست ها به نظام اطلاعاتی و امنیتی شان باختند چون آنها از این نبرد گسترده در سطح دریا، هوا و زمین هیچ خبر نداشتند.

اسرائیل به نظام اطلاعاتی و امنیتی خود باخت

گروه سیاسی فردا: جنگ حماس و رژیم صهیونیستی در وضعیت غیرقابل پیش بینی به لحاظ وسعت جغرافیایی و زمان درگیری قرار دارد و تحلیل های متفاوتی درباره این مولفه مطرح می شود.

کاظم انبارلویی درباره آینده جنگ حماس و رژیم صهیونیستی گفت: طوفانی در لانه عنکبوت افتاده است. زمان آغاز عملیات و توفیقاتی که بعدا پیدا شد، نشان می دهد که صهیونیست ها به نظام اطلاعاتی و امنیتی شان باختند چون آنها از این نبرد گسترده در سطح دریا، هوا و زمین هیچ خبر نداشتند؛ حال آنکه تا پیش از این ادعا داشتند برگی از درخت در سرزمین های اشغالی نمی افتد مگر آنکه آنها با خبر باشند. صهیونیست ها هنوز در شوک این نبرد قرار دارند و جمع بندی از کم و کیف این نبرد در دست ندارند.

وی افزود: هم اکنون این تحلیل وجود دارد که آیا حزب الله وارد این نبرد خواهد شد یا خیر؟ برآورد صهیونیست ها آن است که حزب الله 4 برابر حماس تواناتر است بنابراین تمایلی به این اتفاق ندارند. هم اکنون رژیم اشغالگر قدس در حال پاکسازی شهرک های صهیونیست نشین است و نتوانسته تحرک خاصی را نشان دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به ارسال پیام هایی از طرف رژیم صهیونیستی به بعضی کشورهای عربی برای تبادل اسرا اظهار کرد: میزان تلفات، زخمی ها و اسرای اسرائیل از این جنگ بی سابقه بوده است و هنوز این رژیم آمار دقیق این موارد را نمی داند.

وی با بیان اینکه کماندو های مقاومت همچنان در سرزمین های اشغالی تلفات روی دست رژیم صهیونیستی می گذارند،افزود: صهیونیست ها هیچ گزینه ای که منتج به یک راه حل باشد در اختیار ندارند. بمباران غزه راه حل ماجرا نخواهد بود. نکته آنکه آمریکایی ها نیز نه تنها هیچ کمک فکری به صهیونیست ها نمی دهند بلکه دخالت شان می تواند منجر به دخالت سایر گروه های مقاومت در جنگ شود.

انبارلویی گفت: اوضاع منطقه فوق العاده حساس است، در مجموع تمام برآوردهای اسرائیل و کشورهای عربی که در حال عادی سازی روابط بودند، به هم ریخت. منطقه آبستن حوادث سهمگینی است که نتیجه این حوادث به فروپاشی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها