گلرو: احتمال ورود حزب الله لبنان برای کمک به جبهه مقاومت وجود دارد

کد خبر: 1249455

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رژیم صهیونیستی را طبق قطعنامه‌های بین المللی جنایتکار دانست و گفت: بر اساس قطعنامه ۱۹۶۷ میلادی باید این رژیم به مرزهای تعیین شده بازگردد.

گلرو: احتمال ورود حزب الله لبنان برای کمک به جبهه مقاومت وجود دارد

عباس گلرو با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد طوفان الاقصی، گفت: در زمان‌های گذشته وقت نیروهای مقاومت در برابر جنایت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی از خود دفاع می‌کردند، شهدای بسیاری از مردم فلسطین به جا می‌ماند. ولی در عملیات نیروهای مقاومت، حجم تلفاتی که به رژیم صهیونیستی تحمیل شد، بی‌سابقه است و بیش از ۱۰۰ نفر از ساکنین قدس اشغالی هم اسیر شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این نبرد در طول دورانی که فلسطین علیه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند، بی‌سابقه بود، نیروهای مقاومت در عرصه هوایی، زمینی و سایبری علیه مواضع رژیم صهیونیستی حملات مهمی انجامدادند که موجب نا امنی سرزمین‌های اشغالی شد.

نماینده مردم سمنان در مجلس تاکید کرد: طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین انجام شده و در حقیقت رژیم صهیونیستی می‌خواهد با طرح برخی ادعاها ارزش کار نیروهای مقاومت را خدشه دار کند.

این نماینده مجلس در تحلیل خود درباره این حملات عنوان کرد: از نظر میدانی طولانی شدن جنگ رژیم‌صهیونیستی با نیروهای مقاومت به ضرر اسرائیل است، کشورهای عربی مخالف حملات رژیم صهیونیستی به غزه هستند و در این زمینه با رژیم صهیونیستی همراهی نخواهند کرد.

طولانی شدن جنگ غزه موجب شعله ور شدن آتش جنگ در تمام سرزمین‌های اشغالی خواهد شد

وی تاکید کرد: همچنین در صورت طولانی شدن این حملات از سوی رژیم صهیونیستی، علاوه بر فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت، اعراب سرزمین‌های اشغالی، حزب الله لبنان، برخی از حامیان حماس وارد صحنه خواهند شد و عملیات‌های مختلفی علیه اسرائیل ترتیب می‌دهند که چنین شرایطی باعث شعله ور شدن آتش در تمام سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

گلرو با بیان اینکه احتمال وقوع جنگ در منطقه جولان وجود دارد، گفت: وقتی مردم سوریه بینند با توجه به تجهیزات و ادواتی که در اختیار دارند امکان آزادسازی جولان اشغالی وجود دارد، آنها نیز ممکن است وارد صحنه شوند و تلاش کنند تا عرصه بر رژیم صهیونیستی تنگ شود. بر همین اساس در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی پس از ضربات سنگین به مردم فلسطین مانند قطع خدمات رسانی، سوخت رسانی و قطع آب و برق به سمت خاتمه جنگ حرکت خواهد کرد.

ورود زمینی رژیم صهیونیستی به فلسطین محال است

وی ورود زمینی رژیم صهیونیستی به فلسطین را امری محال دانست و گفت: ارتش رژیم صهیونیستی اقداماتی برای ورود به فلسطین داشت که در این برنامه ناکام ماند و حدود ۳۸ سرباز رژیم صهیونیستی کشته شدند. این تلفات سنگین آنها را از هرگونه حمله زمینی برحذر خواهد داشت.

مظلوم نمایی هیولای رژیم صهیونیستی قابل باور نیست

گلرو تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هیچ کس نمی‌تواند از هیولای رژیم صهیونیستی چهره مظلوم بسازد. چرا که این رژیم در موضع اشغالگری و تجاوز است و از نظر منشور ملل متحد و قوانین و قطعنامه‌های بین المللی این رژیم را باید متجاوز و جنایتکار محسوب کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه براساس قطعنامه‌های بین المللی باید رژیم صهیونیستی به مرزهای تعیین شده قطعنامه سال ۱۹۶۷ بازگردد، گفت: بلندی‌های جولان، برخی از اراضی مرزهای لبنان، مناطقی از نواز غزه از جمله بخش‌هایی که است که رژیم صهیونیستی باید نسبت به تخلیه آنها و بازگشت به مرزهایی تعیین شده طبق قطعنامه ۱۹۶۷ اقدام کند.

(در سال ۱۹۶۷ میلادی، پس از جنگ ۶ روزه، قطع‌نامه ۲۴۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار «عقب‌نشینی نیروهای مسلح اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی در درگیری‌های اخیر» در ازای احترام تمام کشورهای منطقه به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال یکدیگر شد. این قطع‌نامه پایه و اساس بسیاری از ابتکارات صلح است.)

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جامعه اسرائیلی که جامعه خوش نشین و مهاجر هستند، این شرایط را نمی‌پذیرند و آن را تحمل نمی‌کنند. تا آنجا که در روزهای گذشته ایهودباراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همراه با خانواده از فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون خارج شدند که تمام این وقایع به دلیل قدرت نیروهای مقاومت در پیامدهای اخیر است.

احتمال ورود حزب الله لبنان برای کمک به جبهه مقاومت وجود دارد

گلرو با بیان اینکه در صورت استمرار این شرایط احتمال اینکه حزب الله لبنان به صورت سنگین در همیاری با جبهه مقاومت وارد عمل شوند، وجود دارد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی در تلاش است تا جنگ را خاتمه دهد تا آسیب کمتری از سوی جبهه مقاومت متحمل شود.

به گزارش ایرنا، عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» در سرزمین های اشغالی که از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز شده است، در حالی وارد پنجمین روز خود شده که مقامات آمریکایی برای نجات رژیم صهیونیستی از شکست به صف شده اند و حمایت همه جانبه خود از صهیونیست ها را هم در کلام و هم در ارسال انبوه سلاح به اثبات رساندند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود اقدام به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن کرده است. به حدی که در اثر این بمباران ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر امروز (چهارشنبه) ۹۰۰ شهید شده اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ۴۰۰۰ نفر و تعداد زخمی های صهیونیست ها نیز از مرز ۲۷۴۱ نفر گذشته است.

رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا روز سه‌شنبه در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه قتل‌ عام مردم غزه بلای بزرگتری بر سر صهیونیست‌ها می‌آورد، تاکید کردند: رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم اطلاعاتی شکست غیر قابل ترمیم خورده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش رژیم خبیث برای مظلوم‌نمایی و کمک رسانه‌ها استکباری جهان برای القاء این موضوع در افکارعمومی جهانیان، گفتند: این مظلوم‌نمایی «صددرصد خلاف واقع و دروغ» است و هیچکس نمی‌تواند از این هیولای دیوسیرت، چهره‌ای مظلوم بسازد.

رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت عکس‌العمل دنیای اسلام در مقابل جنایات صهیونیست‌ها، افزودند: البته همه دنیای اسلام موظف به حمایت از ملت فلسطین هستند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها