پاسخی به مطلب غرض‌ورزانه روزنامه «شرق»

شاید توقع دارید که مجلس از بسط بی‌حجابی حمایت کند

کد خبر: 1249626

این روزنامه مدعی می‌شود که به جای شروع اصلاحات قانون حجاب به دور از چشم مردم وضع شد.

شاید توقع دارید که مجلس از بسط بی‌حجابی حمایت کند

به گزارش فردانیوز/ هرچه به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، توپخانه‌های اصلاح‌طلبان بیش از پیش روش می‌شوند. به تازگی روزنامه «شرق» در مطلبی مغرضانه رئیس‌ مجلس را خطاب قرار داده و نوشته است: «مگر نگفتید اصلاحات را آغاز می کنید، چرا لایحه حجاب را دور از چشم مردم تصویب کردید». این روزنامه مدعی می‌شود که به جای شروع اصلاحات قانون حجاب به دور از چشم مردم وضع شد.

چند نکته در پاسخ به روزنامه «شرق» لازم به نظر می‌رسد:

روزنامه شرق طوری طرح  موضوع می‌کند که گویی قانون حجاب و عفاف تجسس در زندگی شخصی مردم است؛ در صورتی که این قانون به نوعی یک قانون تکمیلی برای چگونگی اجرای یک قانون اصلی و آن رعایت اصل حجاب است؛ مگر آنکه شرق اساسا با مقوله حجاب مشکل داشته باشد که آن بحث دیگری است. بنابراین وضع قانونی برای حمایت از حجاب در جامعه و دولت دینی کاملا منطقی است. و از قضا این قانون درصدد جلوگیری از ساختارشکنی‌های افرادی است که در پی التهاب‌آفرینی‌اند و طبیعی است که وضع قانون برای تحقق این مهم در حوزه وظایف ذاتی مجلس است. احتمالا روزنامه شرق انتظار ندارد مجلس جمهوری اسلامی قوانینی وضع کند که باعث بسط بی‌حجابی شود. گویا مطلب‌نویس این روزنامه مجلس جمهوری اسلامی ایران را با مجالس دیگر کشورها اشتباه گرفته است!

نکته دیگر آن است که بهتر بود روزنامه شرق قبل از انتشار مطلب اخیرش یک بار هم که شده مصوبه حجاب و عفاف را می‌خواند تا به مخاطبانش واقعیت این مصوبه را برساند نه صرفا انبوهی از وارونه سازی واقعیت کنار هم بچیند. قانون حجاب و عفاف باعث حذف گشت ارشاد می‌شود تا زمینه ای برای التهاب اجتماعی ایجاد نشود که نشان از عقلانیت انقلابی دارد. فراموش نکرده‌ایم که مقوله گشت ارشاد و آن شکل از مواجهه با بدحجابان باعث ایجاد درگیری می‌شد که قانون اخیر حجاب عملا راه هرنوع درگیری اجتماعی را بسته است. با تکیه بر این قانون هیچ خودرویی توقیف نمی‌شود مگر آنکه سرنشین یا سرنشین‌ها برهنۀ کامل باشند. بد نیست این روزنامه همین موضوع را نسبت به گذشته مقایسه کند که اقدام درستی محسوب می‌شود یا خیر. قانون حجاب در عین حال باعث حذف محرومیت‌های اجتماعی شده است.

به یاد داریم ماحصل گشت‌های ارشاد در بسیاری از موارد بازداشت افراد بدحجاب بود اما بر اساس قانون اخیر حتی افراد بی‌حجاب هم دستگیر نمی‌شوند بلکه به دادگاه احضار و در صورت عدم حضور، رأی غیابی صادر می‌شود و قاضی هم می‌تواند با در نظر گرفتن سابقه فرد در دفعات اول جریمه را به اندازه بخشش پایین بیاورد یا بسیار کاهش دهد.

در عین حال قانون با مروجان بدحجابی و ساختارشکنان برخورد جدی می کند و به صورت کلی به دنبال بازدارندگی مقابل بی حجابی است. همه اینها آیا در جهت برقراری نظم و آرامش اجتماعی نیست و آیا مساعد به حال مردم نیست؟ چرا همین اصلاح‌طلبان که این روزها علیه مجلس و مشخصا رئیس مجلس صف‌آرایی کرده‌اند در زمانی که مجلس را در اختیار داشتند کاری برای رفع دغدغه‌های عمومی نکردند؟ آنها آنقدر بی‌عمل بودند که فراکسیون امیدشان در مجلس دهم در دید عمومی فراکسیون سکوت نامیده می‌شد! اما حالا عجیب است که در آستانه انتخابات مجلس چنین جهت‌دار و سیاست‌زده دست به تحلیل و نقد می‌زنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها