دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

سربازان فارسی زبان اسرائیل

کد خبر: 1250090

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

سربازان فارسی زبان اسرائیل

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

گزارش جوان از سربازان فارسی‌زبان اسرائیل

محتوای تحلیل‌ها و ادبیات رسانه‌های فارسی‌ربان خارج از کشور لحن و مضمونی حمایتی از رژیم صهیونیستی دارد که با کمترین دانش سیاسی نیز قابل رویت است.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: خبرنگار اینترنشنال هیچ ابایی ندارد که بگوید با پرواز‌های ویژه اسرائیل که برای سربازان صهیونیست بوده، به سرزمین‌های اشغالی رفته است. البته اینترنشنالی‌ها در یک هفته اخیر به طور کامل از اسرائیل دفاع کردند، برای مرگ و اسارت صهیونیست‌ها غصه خوردند و ابراز نگرانی کردند و حتی کارشناسان این شبکه به شدت اعتراض کردند که چرا مردم در اروپا و امریکا تظاهرات در دفاع از مردم فلسطین برگزار می‌کنند! اینترنشنالی‌ها با توافق ایران و عربستان وضعیت نابسامانی به لحاظ داشتن کارفرما و تأمین بودجه مالی پیدا کردند و گرچه پیش از آن هم حامی صهیونیست‌ها و تحت نظر آن‌ها و مرتبط با سیستم جاسوسی اسرائیل بودند، اما کم کم به طور کامل زیر نظر آن‌ها قرار گرفتند. طبعاً حالا هم برای آنکه حقوق و بودجه‌شان قطع نشود، راهی جز دفاع از جنایت‌های صهیونیست‌ها ندارند.

 

کیهان: دست‌های گروه‌های مقاومت منطقه‌ای روی ماشه است

در حال حاضر حماس محور اصلی عملیات علیه اسرائیل است و توانسته ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد کند. در این شرایط در روزهای اخیر اخبار و سوالات مختلفی نیز درباره نقش دیگر گروههای مقاومت در این نبرد مطرح شده است.

روزنامه کیهان با طرح این سوال که چرا جریانات مقاومت تاکنون در صحنه عملیات به حمایت از فلسطینیان وارد نشده‌اند؟ نوشته: جنبش‌های مقاومت منطقه از ایران تا لبنان تا سوریه تا عراق تا یمن و تا... در هماهنگی کامل با جنبش اسلامی حماس هستند. هم‌اینک میان آنان اتاق بررسی مشترک فعال است و هر کدام در حمایت از حماس نقشی برعهده‌ دارند که به تناسب صحنه عمل تغییر می‌کند. الان حماس علی‌رغم آنکه در حین عملیات است، به هدف عملیاتی خود که وارد کردن ضربه اساسی به ارتش، سیستم امنیتی و سیستم سیاسی دشمن بود، رسیده است. سیاست حماس البته توقف عملیات نیست و به همین دلیل در طول هشت روز گذشته ضربات پیاپی به تأسیسات رژیم اعم از پادگان‌ها، فرودگاه‌ها و پایتخت وارد کرده است. دست‌های گروه‌های مقاومت منطقه‌ای روی ماشه است و در صورت، اجرای سیاست زمین سوخته از سوی اسرائیل و عدم توقف ماشین تخریب دشمن در غزه وارد عمل خواهند شد. اگر مقاومت تصمیم بگیرد از سمت جنوب لبنان و از سمت جولان وارد عملیات شود، ارتش اسرائیل در زمان نه‌چندان طولانی از هم می‌پاشد.

 

جام جم:‌ بایدن نگران حماقت نتانیاهو است

همگان طوفان‌الاقصی را بی‌سابقه توصیف می‌کنند و بر این نظرند که تبعات این عملیات برای اسرائیل و حامیان این رژیم بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که در روزهای اخیر دیده شده است.

روزنامه جام جم در این ارتباط نوشته: به نظر می‌رسد بایدن نگرانی‌هایی نسبت به حماقت نتانیاهو و صهیونیست‌ها دارد که نمی‌تواند آنها را کتمان کند. دوگانگی و منازعه ژنرال‌ها ــ‌سیاستمداران در تل‌آویو نیز بر سر نحوه ورود به میدان نبرد و حدود توانایی صهیونیست‌ها در مدیریت منازعه، به نقطه اوج خود رسیده‌است. منتقدان نتانیاهو و وزارت جنگ رژیم اشغالگر قدس معتقدند استمرار نبرد بر اساس توهمات نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و افرادی مانند بن‌گویر و اسموتریچ فرجامی جز آسیب‌پذیری بیشتر صهیونیست‌ها نخواهدداشت. اختلافات پشت پرده واشنگتن ــ تل‌آویو که اجازه تسری آن به صحنه آشکار را نمی‌دهند، ناظر بر ضعف اطلاعاتی، نظامی و راهبردی آنها در مواجهه با جریان مقاومت است. تاکید مکرر و وسواس‌گونه نتانیاهو در خصوص عملیات زمینی در غزه، نشان‌دهنده مخالفت نهادهای نظامی - ‌امنیتی در آمریکا و حتی بخشی از این نهادها در اراضی اشغالی با این مسأله است. عملیات طوفان الاقصی یک نقطه‌عطف و واقعه‌ای تاریخ‌ساز در فلسطین محسوب می‌شود. این همان اسم رمز فروپاشی رژیم‌جعلی صهیونیستی و متعلقات آن تلقی می‌شود. در چنین معادله‌ای، آمریکا نیز به عنوان اصلی‌ترین حامی و شریک جنایات صهیونیست‌ها باید هزینه‌های تصاعدی و هنگفت در هم شکستن اشغالگران فلسطین را بپردازد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها