پورمحمدی: جنگ غزه هوشمندی در امت اسلامی بوجود آورده است

کد خبر: 1251352

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: جنگ غزه هوشمندی در امت اسلامی بوجود آورده است به گونه‌ای که دشمنان بشریت را بشناسیم.

پورمحمدی: جنگ غزه هوشمندی در امت اسلامی بوجود آورده است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: جنگ غزه هوشمندی در امت اسلامی بوجود آورده است به گونه‌ای که دشمنان بشریت را بشناسیم.

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در نشست شورای وحدت با احزاب اصولگرا گفت: یاد و نام مردم بزرگ غزه را گرامی می‌داریم و به روح بلند شهدا آنان درود می‌فرستیم.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن بیشترین گزاره را در میان اقوام و سرگذشت آنان در خصوص قوم یهود، فرعون و حضرت موسی (ع) دارد و از هیچ قوم و ملیتی به اندازه قوم بنی اسرائیل و یهودی‌ها نام نبرده است.

وی افزود: تمام نمادهای جنایات توسط این قوم بوده که صورت گرفته و در قرآن به آن اشاره شده است به گونه‌ای که غضب خداوند را در پی داشته است و در قرآن آمده است که سرنوشت آنان ذلت و خاری است که در تاریخ باید بکشند.

پور محمدی تاکید کرد: هم اکنون جنایات صهیونیست‌ها را می‌بینیم همان طور که در طول تاریخ پیشنیان آنان بیشترین جنایات را انجام دادند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها یک مجموعه جنایتکار هستند که اینگونه این همه قصاوت را در خصوص مردم زنان کودکان و بیماران انجام دهند و آب و غذا و دارو و سوخت را از مردم مظلوم غزه منع کند.

وزیر کشور دولت نهم تاکید کرد: این اتفاق اخیر، جنگ غزه هوشمندی در امت اسلامی بوجود آورده است به گونه‌ای که دشمنان بشریت را بشناسیم و بدتر از صهیونیست‌ها، حامیان امریکایی انگلیسی و فرانسوی آنان است که برای صهیونیست‌ها قطعنامه صادر می‌کنند.بازی‌های سیاسی را انجام می‌دهند، فضای روانی برایشان فراهم می‌کنند و تجهیزات نظامی و کمک‌های مالی را برای اشغالگران می‌فرستند.

پور محمدی در ادامه بیان کرد: امیدواریم خط نورانی مقاومت، استقامت و دفاع از حق هرچه بیشتر منور باشد و هرچه زودتر شاهد فروپاشی رژیم صهیونیستی و رسیدن ملت مظلوم فلسطین به حقوق خودش باشیم.

وی افزود: باید گفت تا پیش از عملیات طوفان الأقصی هیچگاه ضربه شکننده و تحقیرکننده‌ای این‌چنین به رژیم صهیونیستی وارد نشده بود و رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌کنند که صهیونیست‌ها عمیقاً از این موضوع ترسیده‌اند.

پور محمدی در ادامه در خصوص موضوع انتخابات و مشارکت و رقابت گفت: وظیفه ما در فضای سیاسی کشور هر روز سنگین‌تر می‌شود و اگر می‌خواهیم در جهان اسلام نقش خود را ایفا کنیم باید در داخل قدرتمند شویم لذا اگر این زمینه فراهم شود ما به اقتدار و انسجام ملی نیازمندیم و این دو در گرو مشارکت بالا در انتخابات است‌.

دبیر شورای عالی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: باید همه تلاش‌های خود را برای ایجاد مشارکت بالا در انتخابات انجام دهیم و دولت در این زمینه نقش برجسته‌ای دارد لذا باید خوشبینی و امیدواری مردم را به محیط زندگی و معیشت بالا ببریم.

وی با تشکر از تلاش‌های دولت گفت: امیدوارم تلاش‌های دولت زودتر برای حل مشکلات به نتیجه برسد و برای مردم ملموس شود.

پورمحمدی بیان کرد: وظیفه رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها و خانواده بزرگ ارتباطات کشور در خصوص انتخابات زمینه سازی برای ایجاد همبستگی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: وزارت کشور و شورای نگهبان هم در ایجاد فضای مناسب برای افزایش مشارکت نقش مهمی را ایفا می‌کنند و می‌توانند با رعایت جوانب و البته حفظ قوانین زمینه مشارکت را به خوبی فراهم کنند.

پور محمدی گفت: لازم است مردم آگاه باشند که راه پیشرفت و تعالی کشور چه برای حل مسائل، چه برای به نتیجه رسیدن نقدها ونیز چه در خصوص اعتراض‌ها از مسیر انتخابات است و مسائل از این طریق و مسیر حل می‌شود لذا این راهی است که در کشور ما از گذشته وجود داشته و باید به آن تکیه جدی داشت.

حجت الاسلام مصطفی پور با اشاره به نقش مهم احزاب در عمق‌بخشیدن به فضای سیاسی و سازماندهی آن، گفت: یکی از ارکان مشارکت بالا فعالان و کنشگران سیاسی هستند. از سویی احزاب به ویژه در قابل‌پیش‌بینی شدن آینده فعالیت سیاسی نقش برجسته ای دارند اما امروز تعریف مشخصی از این نقش در قوانین کشور وجود ندارد. به عبارتی دیگر ما در بخش سازماندهی احزاب ضعف داریم و اشکال آن در قوانین کشور است.

وی ادامه داد: نظامی که شعار مردم را می‌دهد، میزان را رأی ملت می‌داند و رهبری انقلاب آن بر مردم‌سالاری دینی تاکید دارند، باید مجاری تحقق این هدف را روشن کند و بهترین مسیر در این زمینه احزاب و گروه‌های سیاسی سازمان‌یافته، منضبط و قابل‌کنترل است که ما در فراهم کردن این زمینه ضعف و نقص داریم و باید آن را انشاالله برطرف کنیم.

پورمحمدی بیان کرد: مجلس آینده باید در حوزه قانون‌گذاری احزاب بیشتر از گذشته عمل کند تا در عرصه اجرایی هم به نتایج مثبتی در زمینه فعالیت احزاب سیاسی برسیم‌.

حجت الاسلام پور محمدی تاکید کرد: این نشست جز نشست‌های بزرگ احزاب در کشور است و توسعه فعالیت‌های احزاب از دغدغه‌های جدی فعالان سیاسی توسعه احزاب در کشور است که انشاالله مجلس آینده با تصویب قوانین مناسب به آن خواهد پرداخت./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها