دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

ثبت نام گسترده نامزدها و درهم‌شکستن خط تحریم انتخابات

کد خبر: 1251654

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

ثبت نام گسترده نامزدها و درهم‌شکستن خط تحریم انتخابات

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

جوان: با استقبال گرم نامزد‌ها خط تحریم انتخابات شکست

معلوم نیست اصلاح‌طلبان رادیکال از کدام عدم تمایل به شرکت انتخابات سخن می‌گویند در حالی که آمار ثبت نام قطعی نامزدهای انتخاباتی خلاف آن را ثابت کرده است.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: استقبال گرم نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانگر شکست قطعی تحریم انتخابات از سوی بدخواهان ملت ایران است.

افزایش تعداد ثبت نام کنندگان و استقبال شخصیت ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی علاوه بر افزایش امکان انتخاب رأی دهندگان، شور انتخاباتی میان نامزد‌ها و رقابت بر سر کرسی‌های مجلس را جدی‌تر می‌سازد.

یکی از مهم‌ترین علل ناکامی دشمن از خط تحریم شکست در ادامه اغتشاشات و ناآرامی‌های سال گذشته می‌باشد.

بی‌ثباتی سیاسی و ناامنی می‌تواند زمینه عدم مشارکت را فراهم ساخته و دشمنان ملت ایران هواداران نظام را تنها کسانی معرفی نمایند که در انتخابات شرکت کرده‌اند. این خط دشمن خوشبختانه به مدد لطف الهی، بیداری ملی و اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های مسئول با شکست مواجه شده که شکست خط تحریم را نوید می‌دهد.

موفقیت‌های چشمگیر نیرو‌های مقاومت در منطقه به ویژه طوفان‌الاقصی که از یک سو ضعف و عنکبوتی بودن رژیم صهیونیستی را آشکار ساخته و از سوی دیگر موج تنفر جهانی علیه این رژیم پلید و کودک کش را به حد اعلای خود رسانده است، رویداد مهمی است که تصویر پایان اشغالگری را شفاف‌تر ساخته و امید‌ها برای محو آن را افزایش داده است. روندی که بر انسجام، نشاط و حضور حماسی ملت ایران در صحنه‌های مختلف می‌افزاید.

جام جم عنوان کرد: سرمایه‌های اسرائیل در ایران به‌دنبال سازش در غزه

احمد زیدآبادی در متنی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده نوشته‌است: «اگرحماس برای جلوگیری از حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوارغزه، نیروهای خود را از این منطقه بیرون بکشد و با واگذاری کنترل باریکه به دولت خودگردان، کادر خود را به نقطه‌ای دیگر از دنیا منتقل کند، آیا مصیبتی رخ می‌دهد؟»

مهدی گیوه‌گی،‌ مدیرمسئول روزنامه جام‌جم در واکنش به چنین دیدگاهی در سرمقاله این روزنامه نوشته: برخی اصلاح‌طلبان عملا در نقش پیاده‌نظام اسرائیل و آمریکا در ایران هستند.

موضع‌گیری زیدآبادی که عملا در حال جا انداختن این گزاره است که مقاومت چرا؟ «بده بره»! در گذشته نیز نمونه‌های مشابه در موضوعات محل مناقشه داشته‌است. برای مثال احمدشیرزاد، از نمایندگان مجلس ششم و امضاکنندگان نامه معروف به جام زهر، یک‌بار در سال ۹۳ در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای تیم روحانی گفته بود، رآکتور آب سنگین اراک بسیار مضر است و طرف غربی در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که آب سنگین این نیروگاه را با آب سبک عوض کند و این برای ما نیز بهتر است!

این جریان کاملا وابسته که همان سردهندگان شعار «نه غزه نه لبنان» هستند، بار دیگر در مقابل مردم ایستادند و با تئوریزه کردن منویات اسرائیل در ایران قصد دارند مقاومت را زیر سؤال ببرند.

کیهان: احمدی‌نژاد به همان انحطاطی کشیده خواهد که موسوی و خاتمی سقوط کردند

این روزها نحوه موضع‌گیری نسبت به جنایاتی که علیه مردم غزه انجام می‌شود به‌عنوان معیاری برای ارزیابی سیاسی و انسانی افراد به‌شمار می‌آید و به همین دلیل رسانه‌ها نیز به این موضوع توجه نشان می‌دهند.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: روزنامه وابسته به غلامحسین کرباسچی می‌گوید جناح‌های سیاسی در موضوع جنگ غزه همگرا شده‌اند، اما احمدی‌نژاد و موسوی حاضر نشدند در حمایت از فلسطین موضع بگیرند.

نویسنده [احمد زیدآبادی] از جمله کسانی است که به خاطر نوشته‌اش در جانبداری از اسرائیل، موجب تعطیلی روزنامه عبدالله نوری (خرداد) در دو دهه قبل شد. ثانیا همگرایی دو جناح در موضوع فلسطین، معطوف به سیاست کلان نظام و مبتنی بر ارزش‌های والای اسلامی و انسانی، و خبر خوبی است که قطعا به مذاق پادوهای اسرائیل خوش نخواهد آمد.

احمدی‌نژاد اگر همچنان بر حرکت در مسیر عقبگرد و ارتجاع اصرار کند، به همان انحطاطی کشیده خواهد که سران فتنه (موسوی و خاتمی) سقوط کردند.

موسوی هم زمانی نخست‌وزیر و مدعی خط امام و مبارزه با اسرائیل بود اما جاه‌طلبی و اسیر شدن در حلقه عناصر نفوذی و پذیرش نقش‌آفرینی در نقشه سرویس‌های بیگانه او را به مهره‌ای دون‌پایه و سوخته تبدیل کرد که بسیاری از حامیان دیروزش از او برائت می‌جویند و دیگری اعتنایی به وی ندارند.

تحلیل صبح نو از دو سناریوی پیش روی جبهه پایداری؛ پیوستن به ائتلاف بر مبنای پیشرفت و کارآمدی یا شکاف بر اساس سهم‌خواهی؟

با نزدیک‌شدن به موعد برگزاری انتخابات مباحث مربوط به ائتلاف و جزئیات ارائه لیست از سوی جریان‌های سیاسی نیز داغ‌تر شده است.

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: مرتضی آقاتهرانی، عضو شاخص جبهه پایداری از سویی سخن از گفت‌وگوی غیررسمی با رئیس مجلس به‌عنوان شخصیت محوری ائتلاف اصولگرایان کرده، به‌نحوی‌که گویا این گفت‌وگو به‌عنوان نمادی از میل به ائتلاف مجدد ابراز شده و از سوی دیگر به سیاق پاییز و ابتدای زمستان ۹۸ از فهرست مستقل سخن گفته و از آمادگی برای معرفی چنین فهرستی بحث شده است.

بر اساس اظهارات آقاتهرانی، می‌توان گفت که او به‌صورت واضح از گفت‌وگو برای ائتلاف خبر می‌دهد و این موضوع در صورت تبدیل شدن به راهبرد می‌تواند تبدیل به یک تفاهم رسمی و پیوستن جبهه پایداری به فرایند ائتلاف اصولگرایان در شورای ائتلاف نیروهای انقلابی (شانا) شود.

باید منتظر ماند تا رویکرد این حزب را در انتخابات جدید مشاهده کرد که آیا تغییری خواهد داشت یا اینکه همچنان با ادبیات نامزد اصلح موازی شانا پیش خواهد رفت. طبیعتا حالت دوم می‌تواند زمینه ایجاد شکاف را فراهم کند.

تجربه نشان داده هیچ‌گاه جریانات انقلابی با شرط گذاشتن و لیست جداگانه ارائه‌دادن نتوانسته‌اند پیروز هماوردهای سیاسی در کشور باشند و این پذیرش سلایق مختلف در بین نیروهای انقلابی، حتی در ‌مسیر بعد از انتخابات نیز مثمرثمر بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها