دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

از ساکتین تا شبهه‌سازان

کد خبر: 1250311

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.


کیهان: مرحوم مهرجویی، هنرمند بود، نه فعال سیاسی/ وی سال گذشته خبرنگاران رسانه‌های صهیونیستی را ناکام گذاشت

قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر همسر وی موجی از واکنش‌ها و شایعات و گمانه‌زنی‌ها را در پی داشته اشت.

روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: پیکر بی‌جان داریوش مهرجویی و همسرش، شب 22 مهر 1402 به تازه‌ترین موضوع برای موج‌سواری فرصت‌طلبان تبدیل شد.

4 شهریور 1397 صفحه توئیتر روزنامه شرق مطلبی با عنوان «تأیید ادعای استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایران» به نقل از روزنامه شهروند منتشر کرد. خبری که با اصل مطلب تفاوت‌هایی داشت و کاملا کذب بود. این خبر و موج رسانه‌ای که پیرامون آن ایجاد شد آشکارا نفرت‌پراکنی علیه اتباع عراقی در ایران تلقی می‌شد که عمدتا زائر بودند. اما شاید جالب باشد بدانیم کسی که این خبر کذب را در توئیتر روزنامه شرق مورخ 4 شهریور 1397 منتشر کرد همان سردبیر تارنمای خبری فراز است که مطلب منتسب به همسر آقای مهرجویی را پس از 9 ماه درست در روز قتل با دستکاری در گزارش منتشر کرده است.

مرحوم مهرجویی، هنرمند بود، نه فعال سیاسی.

آقای مهرجویی سال گذشته که برخی هنرمندان برای حمایت از اغتشاشات، تحت فشار شدید و تهدید و تطمیع برخی محافل مافیایی غرب‌گرا قرار داشتند، سفری به خارج از کشور داشت و طبعا مورد فشار بیشتری بود؛ او با این حال، هم در خیابان و هم در نشست رسانه‌ای، به خبرنگاران رسانه‌های صهیونیستی (ضدایرانی) که با اصرار و پرده‌دری می‌خواستند از او علیه جمهوری اسلامی موضع بگیرند، به شدت و با قاطعیت اعتراض کرد و آنها را ناکام گذاشت.

یکی از کشته شدگان قتل‌های زنجیره‌ای سال ۱۳۷۷ نیز شخصی بنام مجید شریف بود. او بورسیه اعزامی دانشگاه شریف به فرانسه بود. مجید شریف مواضع ضد صهیونیستی داشت.


جوان: محمود احمدی‌نژاد،  نرگس محمدی و سوپر انقلابی سابق از ساکتین جنایات اخیر اسرائیل‌اند

بیرحمی صهیونیست‌ها نه تنها خشم ملت‌های مختلف بلکه واکنش کسانی که معتقد بودند مسائل فلسطین ارتباطی به ما ندارد را نیز برانگیخته است. در این میان اما باز هم کسانی پیدا می‌شوند که راه دیگری در پیش گرفته‌اند.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور اسبق کشورمان که از مهم‌ترین شعار‌های دوران انتخابات و بعد از انتخابش، شعار درباره اسرائیل و هولوکاست و قربانی‌شدن نابحق مردم فلسطین به دلیل جنایات ادعایی در اروپا علیه یهودیان بود، از مهم‌ترین کسانی است که بسیاری تصور می‌کردند موضعی محکم علیه جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد، اما به‌رغم تصور این افراد، او تا لحظه نگارش این یادداشت کوچک‌ترین اعتراضی به اسرائیل نداشته است و با اینکه در سمیناری خارجی بوده و امکان دسترسی بیشتری به مخاطبان جهانی داشته، حتی به کنایه هم سخنی نگفت.

ساکتین مشهور جنایات اخیر اسرائیل زیادند، اما خوب است به نرگس محمدی هم اشاره کنیم که درست در روز‌های منتهی به این جنایات جایزه نوبل صلح را به او دادند، اما دریغ از اینکه او هم در این باره کوچک‌ترین موضعی گرفته باشد و حقوق بشر را در این باره هم یادآور شود!

دسته دیگر کسانی هستند که موضع گرفتند، اما در کمال تعجب موضع آن‌ها به نفع اشغالگران اسرائیلی یا علیه مجاهدان فلسطینی بود! عبدالحمید اسماعیل امام جماعت مسجد مکی زاهدان و مهدی نصیری سوپرانقلابی و مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان از این دسته هستند.


نگاه جام جم به پشت پرده پروژه مشکوک انحراف افکارعمومی/ نقش جریانات صهیونیستی و بهائیت در سناریوی بی‌ثبات‌سازی

در هفته‌های اخیر چند اتفاق رخ داده که برخی رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی سعی کرده‌اند آنرا به مهاجرین و بخصوص افغان‌ها منتسب کنند اما در ادامه مشخص شده این ادعاها به دور از واقعیت بوده است.

روزنامه جام جم در این ارتباط نوشته: درموج افغان‌ستیزی، تلاش می‌شود مهاجران افغان متهم به جرایمی شوند که درباره آن بزرگنمایی می‌شود. مثلا پرونده‌های جنایی مرتبط با این افراد برجسته‌سازی شده و از تیترهای التهاب‌آور در این ارتباط استفاده می‌شود. این سناریو در حالی  کلید خورد که پیش از این سعی می‌شد با گردشگران عرب چنین برخوردی شود و توریست‌های عراقی در شهرهایی چون مشهد متهم به فساد می‌شدند.

جریاناتی که روابط ایران و همسایگان را تیره می‌خواهند، مدام به پروپاگاندای جرایم مهاجران افغان در ایران می‌پردازند و متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز شاید ناآگاهانه در همین مسیر گام می‌نهند.

در ماجرای قتل شوک‌آور داریوش مهرجویی و همسرش، گفت‌وگویی شبهه‌برانگیز منتشر می‌شود که سعی در القای این موضوع دارد که قاتل یا قاتلان این دو، ایرانی نبوده‌اند. چنین شبهه‌افکنی‌ها در فضایی رخ می‌دهد که جهان اسلام در برابر جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی متحد شده و هرگونه ایجاد شکاف و تفرقه میان مسلمانان، جز به سود صهیونیست‌هایی نیست که قصد دارند شکست‌های اخیر خود را پشت سناریوسازی‌های رسانه‌ای پنهان کنند.

روشن است که نتیجه این اختلافات، بی‌ثباتی داخلی ایران از یک‌سو و به حاشیه رفتن جنایات رژیم‌صهیونیستی از سوی دیگر است؛ لذا در برابر این توطئه باید بیش از پیش هوشیار بود.


 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها