دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

رفتار پادگانی رادیکال‌های جبهه اصلاحات

کد خبر: 1251912

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

رفتار پادگانی رادیکال‌های جبهه اصلاحات

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

جوان عنوان کرد: طرح فروش مقاومت در زمان دولت روحانی

‌اوایل بهار سال ۱۳۹۷ زمزمه‌هایی در شهر پیچید که ترامپ رئیس‌جمهور امریکا قرار است از برجام خارج شود و دیگر حاضر نیست پای توافق را امضا کند.

روزنامه جوان با اشاره به این مطلب نوشته: آن روز‌ها ترامپ از کانال‌های مختلف برای تهران پیغام می‌فرستاد که حاضر به گفتگو بر سر بند‌های برجام است و اگر دولت روحانی از خود تمایل نشان دهد با اولین پرواز به ایران خواهد آمد. در آن پیام‌ها شرط این ماجرای عجیب و تاریخی تسلیم کردن محور مقاومت و خلع سلاح آن در منطقه بود!

بعد از افشای این پیام‌های خاص از کاخ سفید یکی از روزنامه‌های بسیار رادیکال اصلاح‌طلب نوشت که در منطقه پرآشوب خاورمیانه، پس از فروکش کردن نسبی درگیری‌های مسلحانه و تا قبل از روشن شدن آتشی تازه، باید آنچه را در کف است نقد کرد.

طرح فروش مقاومت از سوی یک جریان مشکوک سیاسی با حمایت تمام قد دولت وقت روزبه‌روز داغ‌تر می‌شد.

نزدیک به پنج سال پس از آن ماجرا‌های مرموز، پس از راه افتادن طوفان الاقصی در مناطق اشغالی و افتادن باد‌های موافق زیر پرچم مقاومت فلسطینی، برخی از اصلاح‌طلبان سنتی، نهادی و حتی بخش‌هایی از جناح رادیکال آن به‌روشنی و گاهی دوپهلو از جنایت صهیونیست‌ها در غزه اعلام برائت کرده و حتی برخی پیشنهاد رفتن به جبهه مرکزی مقاومت را طرح کرده‌اند.

مدتی قبل حسام‌الدین آشنا در یک جمله کوتاه نوشته بود که دو روز دنیا ارزش سازش ندارد، آنچه را که امروز جناح اصلاح‌طلب در یک آینه روشن می‌بیند، حلقه اطلاعاتی‌های دست چپ آن را در خشت خام دیده بودند!

کیهان: این بیانیه موساد نیست این اراجیف یکی از سرمایه‌های اسرائیل در ایران است

«ایران علی‌القاعده نمی‌تواند بحث مظلومیت مردم فلسطین را مطرح کند، اما به موضوع چند میلیون یهودی ساکن در سرزمین‌های اشغالی بی‌توجهی کند. این یهودیان در این سرزمین زاییده شده‌اند و متعلق به این سرزمین هستند.» این مطلبی است که در یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب منتشر شده و به نوعی خواستار به رسمیت شناختن حقوق اسرائیلی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی شده است.

روزنامه کیهان در واکنش به این موضوع نوشته: این چه منطق احمقانه‌ای است که به صرف اشغالگری چند نسل از اشغالگران آنان را صاحب حق در سرزمینی که هیچ تعلقی به آنان نداشته بدانیم. مگر در مورد قره‌باغ 30 سال اشغالگری ارمنستان آنان را صاحب حق برای سرنوشت این سرزمین کرده بود، مگر بالای 100 سال اشغالگری پرتغالی‌ها در منطقه بندر عباس و خلیج ‌فارس آنان را صاحب حقی برای سرنوشت سرزمینمان کرده بود.

اگر نویسنده این اراجیف واقعا این منطق را قبول دارد از فردا ایشان اجازه دهند که عده‌ای اشغالگر به خانه ایشان بیایند و در آن سکونت کنند‌، در روزهای بعد خانواده ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دهند و به قتل برسانند و بنابر منطق این نویسنده در سال بعد ما تکلیف مالکیت خانه را با رأی‌گیری بین ایشان و ساکنان جدید که اشغالگران بودند تعیین کنیم.

حتی جای سؤال دارد که چرا این اراجیف و این حمایت آشکار از جرثومه‌ای همچون رژیم صهیونیستی تحت پیگرد امنیتی و قضائی قرار نمی‌گیرد؟!

صبح نو مطرح کرد: ائتلاف پنهان اصلاح‌طلبان عملگرا در برابر رفتار پادگانی رادیکال‌های جبهه اصلاحات

برگزاری کنگره حزب کارگزاران و مواضعی که در این کنگره اعلام شد نشان می‌دهد که طیفی از اصلاح‌طلبان سعی دارد از زیر سایه تحریم‌طلبان و رادیکال‌های این جریان بیرون بیاید.

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: «رفتار پادگانی» در جبهه اصلاحات ایران، اعضای حقوقی این جبهه را به ستوه آورده است. گزاره‌ها و مستندات خبری گویای این مطلب مهم است. تندروهای اصلاحات بعد از تصاحب کرسی‌های تصمیم‌گیر نهاد انتخاباتی و مشورتی جبهه اصلاحات به دنبال این هستند تا دیگر احزاب اصلاح‌طلب را از انجام هرگونه کنشگری انتخاباتی باز دارند.

سه کنگره حزب اعتماد ملی، حزب اعتدال و توسعه و حزب کارگزاران سازندگی انجام شد و به دلیل نزدیکی به انتخابات اسفندماه سال جاری، هر سه کنگره ضریب بالایی به لحاظ خبری در رسانه‌ها داشت و البته سخنرانان مجامع عمومی این سه حزب بر اهمیت و لزوم مشارکت در انتخابات اشاره کردند. همانگونه که مسئولان این سه حزب اشاره کردند، در حال ارزیابی فضای انتخاباتی هستند. طبق برخی از اطلاعات، اعضای این احزاب در سراسر کشور در پیش‌ثبت‌نام انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند و به نظر می‌رسد از هم‌اکنون نیز ائتلاف پنهانی بین این سه حزب؛ اعتدال و توسعه، کارگزاران سازندگی و اعتماد ملی شکل گرفته است.

 

بدنه این ائتلاف با گذشت زمان و نزدیک‌شدن به انتخابات دوره دوازدهم مجلس مدام «چاق‌تر» و بر اعضای این ائتلاف اضافه شود. جریان علی لاریجانی، رئیس دوره‌های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز در حال فعالیت سنگین و پرفشار انتخاباتی است و احتمالا این جریان نیز به این ائتلاف بپیوندند.

جام جم: گفتمان سازش جایگاه خود را از دست داده است

هرچند هنوز هم کسانی هستند که قائل به سازش و تسلیم هستند اما پس از تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی بسیار بعید است که این دیدگاه بتواند هواداران سابق خود را بازگرداند.

روزنامه جام جم در این خصوص نوشته: اصلی‌ترین ثمره عملیات طوفان الاقصی، ابطال پیشفرض شکست ناپذیر بودن رژیم صهیونیستی و در نتیجه، انهدام بنیان جنگ ترکیبی و شناختی رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن علیه جبهه مقاومت بوده است.

گفتمان سازش به‌عنوان کاتالیزور و عاملی تسریع کننده در جنگ ترکیبی صهیونیست‌ها، جایگاه خود را از دست داده است. قدر متیقن گفتمانی و فرهنگی عملیات طوفان الاقصی، پایان رسمی تاریخ مصرف گفتمان سازش و مرگ آن است.

حتی برخی اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین و فتح اذعان کرده‌اند دیگر جایی برای بازخوانی گفتمان سازش و متعلقات آن مانند پیمان ابراهیم و طرح دودولتی باقی نمانده است.

دشمن صهیونیستی همزمان با نبرد میدانی، نبرد گفتمانی را نیز به جبهه مقاومت واگذار کرده و دیگر جایی برای احیای گفتمان سازش با رژیم اشغالگر قدس باقی نمانده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها